Обрання переможця у спрощеній закупівлі

UA RU
Автор
експерт, юрист, заступник начальника служби матеріально-технічного забезпечення ДП «МТП «Чорноморськ»
На перший погляд, обрання переможця у спрощеній закупівлі відбувається за тими ж принципами, що й обрання переможця у процедурі закупівлі. Водночас є відмінності, зокрема, у термінах кваліфікації переможця спрощеної закупівлі та документах, які слід врахувати замовнику аби не порушити вимог Закону. На що слід звернути особливу увагу, роз’яснюємо у статті.

 

Визначення переможця спрощеної закупівлі

Відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 переможець спрощеної закупівлі – учасник, пропозиція якого відповідає всім умовам, що визначені в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, вимогам до предмета закупівлі і визнана найбільш економічно вигідною та якому замовник повідомив про намір укласти договір про закупівлю.

PW_welcome_dz_webinar_29072024.jpg

Що таке кваліфікація переможця спрощеної закупівлі

Згідно з частиною 9 статті 14 Закону про публічні закупівлі, пропозиції подаються учасниками спрощеної закупівлі після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.

Таким чином пропозицією в спрощеній закупівлі вважаються документи учасника, що по-перше, подані до завершення строку подання пропозицій, по-друге, подані в електронній системі закупівель.

Оцінка пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону. Після оцінки пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам оголошення про проведення спрощеної закупівлі пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

За результатом розгляду пропозиції, у випадку її відповідності умовам оголошення та вимогам до предмета закупівлі, замовником приймається рішення про обрання переможця та оприлюднюється повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.

Слід пам’ятати, що під час розгляду пропозицій, поданих учасниками для участі у спрощеній закупівлі, у замовника відсутня можливість застосування механізму «24 години на виправлення помилок».

Крім того, у спрощеній закупівлі не застосовується поняття «аномально низька ціна». Відтак, якщо пропозиція учасника вважається замовникові підозріло низькою, це не є підставою для відхилення, навіть якщо учасником не обґрунтовано ціни або вартість відповідних товарів, робіт чи послуг пропозиції.

Перевірте, чи має право займати посаду УО ваш працівник

Кваліфікація переможця спрощеної закупівлі: термін

Відповідно до ч. 10 ст. 29 Закону № 922 строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Тобто, виходячи із змісту вказаної норми, нібито можливо продовжити термін розгляду як для тендерної пропозиції так і для пропозиції. Водночас замовникам не варто розраховувати на продовження строку розгляду пропозицій у спрощеній закупівлі.

По-перше, ст. 14 Закону № 922, якою, зокрема, передбачено порядок проведення спрощеної закупівлі, визначено, що строк розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції не повинен перевищувати п’ять робочих днів з дня завершення аукціону.

По-друге, можливість оприлюднити повідомлення про продовження строку розгляду пропозиції в спрощеній закупівлі не реалізована в електронній системі закупівель. Відтак, замовнику у спрощеній закупівлі неможливо виконати вимоги ч. 10 ст. 29 Закону №922 щодо оприлюднення інформації про продовження строку розгляду.

Таким чином, при визначенні термінів для розгляду пропозицій замовникам слід керуватись вимогами, встановленими ст. 14 Закону № 922.

Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднюється замовником протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця спрощеної закупівлі.

 

Документи, які подає переможець спрощеної закупівлі

На відміну від технічної реалізації проведення процедур закупівель, у спрощеній закупівлі учасник не має технічної можливості завантажити до електронної системи закупівель будь-які документи після завершення аукціону та після оприлюднення замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. При цьому ч. 2 ст. 41 Закону № 922 визначено, що переможець спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати:

  • відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
  • копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, та у разі якщо про це було зазначено в  оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.

Враховуючи відсутність технічної можливості завантажити вищезазначені документи в електронній системі закупівель, замовник має передбачити спосіб подання таких документів в оголошенні. Зокрема, документи можуть бути надіслані поштою або направлені на електронну адресу, зазначену замовником в оголошенні.

Резюме

Отже порядок кваліфікації у процедурах закупівель та спрощених закупівлях схожий, за виключенням окремих відмінностей. Зокрема, замовникам слід дотримуватись термінів, встановлених Законом № 922. Попри те що здійснення моніторингу можливе лише по процедурах закупівель, здійснити перевірку своєчасності оприлюднення інформації про закупівлю органи державного фінансового контролю можуть під час проведення інших контрольних заходів. Своєю чергою, не оприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі є порушенням, що тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену ч. 1 ст. 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення.



зміст

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді