Станьте слухачем Вищої школи Закупівельника,
щоб швидко опановувати всі закупівельні зміни в умовах воєнного стану
Так, згідно Порядку реалізації експериментального проєкту проведення закупівель товарів і робіт за кошти позики, наданої Міжнародним банком реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про позику № 8404-UA (Проєкт «Модернізація системи соціальної підтримки населення України») між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 9 липня 2014 р., через електронну систему закупівель, затвердженого постановою КМУ від 4 серпня 2023 р. № 803:
1. Метою експериментального проєкту є:
- підвищення конкуренції;
- ефективності проведення закупівель;
- забезпечення економії фінансових ресурсів;
- оптимізація видатків на оплату консультаційних послуг у сфері закупівель;
- відпрацювання механізму закупівель за правилами Міжнародного банку реконструкції та розвитку в державній установі «Професійні закупівлі»;
- надання Мінекономіки практичних інструментів для подальшого реформування системи електронних закупівель.
2. Учасниками експериментального проєкту є Мінсоцполітики, Мінекономіки, Мін’юст та державна установа «Професійні закупівлі».
3. Проведення закупівель товарів і робіт в рамках реалізації експериментального проєкту здійснюється за процедурами конкурсних закупівель згідно з «Правилами закупівель Світового банку для позичальників фінансування інвестиційних проєктів» (четверте видання від листопада 2020 р.) з урахуванням принципів, установлених ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», через державну установу «Професійні закупівлі» на підставі договору про закупівлю.
4. Винагорода державній установі «Професійні закупівлі» за організацію та проведення закупівлі відповідно до пункту 4 цього Порядку становить 0,5 відсотка суми договору про закупівлю.
5. Мінсоцполітики подає державній установі «Професійні закупівлі» документи, якими визначається потреба у проведенні процедури закупівлі товарів і робіт із зазначенням мети закупівлі та використання/застосування відповідних товарів і робіт, інформації про кількість, місце постачання, умови оплати, джерела фінансування, а також іншу інформацію, необхідну для проведення процедури закупівлі та укладення за її результатами договору про закупівлю.
6. Мінекономіки забезпечує методологічну підтримку реалізації експериментального проєкту та реалізацію в електронній системі закупівель процедури закупівель за кошти донорів.
7. Державна установа «Професійні закупівлі» здійснює:
- проведення попередніх ринкових консультацій, необхідних для визначення технічних та інших характеристик предмета закупівлі, що відповідає потребам, визначеним Мінсоцполітики;
- визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
- формування тендерної документації/документації конкурсних торгів, розроблення проєкту договору про закупівлю;
- організацію, проведення тендерів/закупівель в інтересах Мінсоцполітики;
- листування з учасниками, підготовку роз’яснень та відповідей на запити учасників;
- підготовку змін до тендерної документації/документації конкурсних торгів;
- оцінку поданих тендерних/конкурсних пропозицій та підготовку звіту з оцінки тендерних/конкурсних пропозицій відповідно до вимог Міжнародного банку реконструкції та розвитку;
- інформування Мінсоцполітики про оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю/надсилання звіту з оцінки тендерних/конкурсних пропозицій для укладення договору про закупівлю;
- надання послуг з інформаційно-консультаційного супроводу для укладення договору про закупівлю з переможцем проведеного тендеру;
- представництво інтересів Мінсоцполітики під час розгляду скарг щодо процедур закупівель;
- погодження документів, що стосуються закупівель, безпосередньо з Міжнародним банком реконструкції та розвитку в порядку, визначеному «Правилами закупівель Світового банку для позичальників фінансування інвестиційних проєктів», через програмне забезпечення STEP.
8. Державна установа «Професійні закупівлі» подає Мінсоцполітики звіт про оцінку тендерних/конкурсних пропозицій для затвердження та укладення договору про закупівлю.
9. У разі виникнення спорів, пов’язаних із міжнародними конкурсними торгами (зокрема, але не обмежуючись, спорів, пов’язаних з виконанням або розірванням договорів, укладених за результатами таких торгів) із закупівлі товарів і робіт за кошти позики, наданої Міжнародним банком реконструкції та розвитку відповідно до Угоди про позику № 8404-UA (Проєкт «Модернізація системи соціальної підтримки населення України») між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку від 9 липня 2014 р., такі спори повинні передаватися на розгляд компетентному суду України відповідно до законодавства України у випадках, коли суб’єктами правовідносин за договорами є резиденти України, а у випадках виникнення спірних відносин з нерезидентами України, представництво інтересів Мінсоцполітики покладається на Мін’юст в межах наданих повноважень. Під час укладення договорів з нерезидентами України Мінсоцполітики в обов’язковому порядку погоджує арбітражне застереження з Мін’юстом.
Джерело: постанова КМУ від 4 серпня 2023 р. № 803