Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту: на що звертати увагу

UA RU
Пояснимо, які помилки можна допустити під час закупівлі додаткових робіт чи послуг, потреба у яких виникла вже після укладеного договору за результатами проведеної закупівлі. Вбережемо від звинувачення у застосуванні підстав для укладення прямого договору на умовах, не передбачених в Особливостях № 1178
Дефектний акт Скачати файл

Закупівля додаткових робіт або послуг була і залишається затребуваною закупівлею, коли підрядник виконує роботи з нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції, реставрації, а також послуги з поточного ремонту.

Попри наявність у замовника затвердженої проєктної документації під час закупівлі робіт чи детально розробленого дефектного акта у разі закупівлі послуг з поточного ремонту, під час виконання підрядного договору часто виникає потреба у додаткових обсягах та⁄або видах робіт чи послуг, про які не йшлося в умовах раніше укладеного договору.

Особливості № 1178 передбачають можливість не застосовувати процедуру відкритих торгів, а укласти прямий договір про закупівлю, щоб закупити додаткові роботи чи послуги, у тому числі послуги з поточного ремонту, якщо наявні визначені Особливостями № 1178 умови.

Право закуповувати додаткові роботи чи послуги

Відповідно до підпункту 8 пункту 13 Особливостей № 1178 замовник може здійснювати закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у разі, якщо у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних із предметом закупівлі основного договору, у того самого виконавця робіт/надавача послуг. 

Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50% ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі.

Отже, щоб закупити додаткові роботи чи послуги без застосування процедури відкритих торгів, потрібне підтвердження наявності всіх умов. А саме:

  • необхідність закупівлі додаткових робіт чи послуг;

  • додаткові роботи чи послуги обов’язково мають бути пов’язані з предметом закупівлі основного договору;

  • закупівля таких робіт чи послуг здійснюється  у того самого учасника;

  • закупівлю додаткових робіт чи послуг проводять протягом трьох років після того, як уклали договір про закупівлю;

  • загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50% ціни основного договору про закупівлю;

  • основний договір про закупівлю має бути укладений за результатами проведення закупівлі (вид закупівлі не встановлено).

 

Важливе для практики

Розгляньмо окремі питання, що виникають у разі, коли закуповуєте додаткові роботи з поточного ремонту.

Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту: на що звертати увагу Додаткові аналогічні роботи чи послуги

 

Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту: на що звертати увагу Потреба у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника та виконання основного договору або відкоригованого проєкту

 

Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту: на що звертати увагу

Документальне підтвердження виникнення необхідності в додаткових аналогічних роботах чи послугах

 

 

Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту: на що звертати увагу Недоліки при оприлюдненні обґрунтування застосування переговорної процедури для закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг

 

Із 19 квітня 2020 року придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель відповідно до вимог Закону № 922, тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у порядку, встановленому статтею 164-14 КпАП. А саме — від 1500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 25 500 до 51 000 грн).

Враховуйте, що Особливості № 1178 передбачають, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.

Тож, безпідставне укладання договору про закупівлю без проведення відкритих торгів, у разі відсутності якісного обґрунтування підстави для укладання прямої угоди, може стати для замовника умовою для накладення штрафу.

 

оборонні закупівлі

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді