АМКУ роз’яснив правозастосування законодавства у сфері охорони здоров’я

Антимонопольний комітет України, враховуючи численні запити надавачів державної допомоги у сфері охорони здоров’я, на основі узагальнення власної практики, норм національного законодавства та практики Європейського Союзу, надав роз’яснення щодо особливостей правозастосування під час розгляду відповідних повідомлень.

Отже, не є державною допомогою та не потребує погодження з Комітетом: 

  • державна підтримка закладів охорони здоров’я, яка спрямовується  ними виключно на забезпечення надання безоплатної допомоги, а обсяг платних медичних послуг цього закладу не перевищує 20% обсягу від загальної кількості.

    Обов’язковою умовою при цьому є розділення закладом обліку доходів та витрат щодо основного виду діяльності (надання безоплатної медичної допомоги) та додаткової діяльності (з надання платних послуг).

  • державна підтримка закладам охорони здоров’я, частка платної діяльності яких становить більше 20%, однак таке фінансування є компенсацією цим закладам на здійснення ними публічних обов’язків. Мова йде про такі статті витрат як заробітна плата співробітників, комунальні платежі, закупівля витратних матеріалів та обладнання, ремонти тощо.

    У цьому випадку обов’язковим є виконання умов, зазначених у рішенні Європейського суду No 280/00 Altmark Trans Gmbh, Regierungspräsidium Magdeburg v Nahverkehrsgesell – schaft Altmark Gmbh (критерії Altmark):
  1. суб’єкт господарювання має виконувати чітко встановлені та визначені зобов’язання з обслуговування населення;

  2. параметри, на підставі яких розраховується компенсація, визначені заздалегідь в об’єктивний та прозорий спосіб;

  3. компенсація суб’єкту не є надмірною і не перевищує необхідної йому суми для покриття всіх або частини витрат, здійснених під час надання послуг загального економічного інтересу;

  4. якщо суб’єкта було обрано не під час публічних закупівель, тоді рівень компенсації визначається на основі аналізу типових витрат, що інших суб’єктів, які  суб’єкта господарювання, який зміг би надавати такі послуги, з урахуванням відповідного доходу та обґрунтованого прибутку.

Водночас державна підтримка закладам охорони здоров’я, щорічна частка платної діяльності яких становить більше 20% та щодо якої не виконуються критерії Altmark, містить ознаки державної допомоги й потребує подання повідомлення до АМКУ.  

Після отримання такого повідомлення Комітет оцінюватиме допустимість, у відповідності до рішення Комісії ЄС про застосування частини другої статті 106 ДФЄС (2012/21/ЄС) та Рамкового повідомлення Комісії ЄС щодо державної допомоги у формі компенсації за надання публічних послуг (2011) 2012/C 8/03).

Нагадаємо, у зв’язку з запровадженням в Україні воєнного стану було внесено зміни до Закону України «Про державну допомогу суб’єктам господарювання». Так на час дії воєнного стану вся державна допомога є допустимою, а протягом дії воєнного стану та впродовж року після його припинення або скасування державну допомогу не потрібно погоджувати з Комітетом. 

Джерело: офіційний сайт АМКУ

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Аналогічний договір в публічних закупівлях

Досвід виконання аналогічних договорів — це один із критеріїв, який стає предметом спорів. Врахуйте судові рішення та рішення Антимонопольного комітету щодо аналогічних договорів, щоб уникнути типових помилок та дискримінаційних вимог
14616

Робоча група уповноваженої особи

Уся відповідальність за закупівлі лягає персонально на уповноважену особу. В уповноважених осіб виникають питання: коли можна створити робочу групу, кого може залучати уповноважена особа під час підготовки тендерної документації. З’ясуймо, що регламентує Закон.
7183

Закупівля палива та бензину: обираємо код ДК

Різні замовники користуються та обслуговують різні види транспорту, а відтак вони можуть потребувати пальне різного виду: газ, бензин, дизель. Чи можна ці види палива купувати однією процедурою закупівель чи, навпаки, різними, залежить від коду Єдиного закупівельного словника (ДК 2015) за яким будуть визначені ці предмети закупівель.
866

Єдиний закупівельний словник

Єдиний закупівельний словник — це національний класифікатор України. Тримайте напохваті автоматизований Єдиний закупівельний словник ДК 2015 з пошуком. Пояснимо — з чого складається Єдиний закупівельний словник та як ним користуватися
20699

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді