Головний розпорядник пообіцяв виділити кошти: чи можна оголошувати торги

451

Запитання

У кошторисі замовника на закупівлю продуктів харчування передбачені бюджетні призначення на суму 150 тис. грн. Однак річна потреба у таких продуктах становить 220 тис. грн. На запит замовника головний розпорядник бюджетних коштів пообіцяв виділити ще 70 тис. грн. Чи може тепер замовник оголосити відкриті торги на очікувану вартість предмета закупівлі 220 тис. грн?

Відповідь

⚡️ Які помилки з оскарження висновку аудиторів допускають замовникиЗакон не забороняє оголошувати процедуру закупівлі на очікувану вартість предмета закупівлі, якщо у замовника де-факто немає такої суми. Тож оголосити процедуру закупівлі і провести її замовник може. Проте, якщо такий замовник є бюджетною установою, він не повинен укладати договір про закупівлю на суму коштів, яких у нього немає. Інакше порушить бюджетне законодавство — візьме бюджетні зобов’язання, брати які не має права.

Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України; БК). Зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань, не вважають бюджетними. Вони не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства (ч. 4 ст. 48 БК).

До того ж бюджетні зобов’язання за договором про закупівлю потребують їх реєстрації у Державній казначейській службі України. Якщо замовник укладе договір про закупівлю без затверджених йому асигнувань — казначеї матимуть правові підстави відмовити у реєстрації цих зобов’язань. Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України урегульований наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Отже, замовник може оголосити процедуру закупівлі на суму коштів, якщо він знає, що їх йому виділять до завершення такої процедури. Однак він має розуміти, чи будуть у нього кошти на момент укладення договору і взяття зобов’язань за договором. Якщо ні — це може нівелювати всю роботу з підготовки і проведення тендера.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Інструменти та сервіси для закупівельника

Онлайн-інструменти закупівельника — це калькулятори й пошукові сервіси, які значно спростять вашу професійну рутину. Пропонуємо огляд найбільш затребуваних у закупівельній діяльності
8888

Стаття 631 ЦК: у договорі про закупівлю та у додаткових угодах

Замовники часто звертають увагу на положення частини 3 статті 631 ЦК, коли укладають договори про закупівлі. Проконсультуємо, коли можна застосувати цю норму у період воєнного стану, а колі — ні. Пояснимо ризики
48508

Настанови щодо етичної поведінки

Мінекономіки рекомендує використовувати Настанови щодо етичної поведінки замовників під час здійснення публічних закупівель, зокрема для розробки внутрішніх документів замовників. У статті — текст Настанов та 6 правил етичної поведінки
75

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
81241