Головний розпорядник пообіцяв виділити кошти: чи можна оголошувати торги

641

Запитання

У кошторисі замовника на закупівлю продуктів харчування передбачені бюджетні призначення на суму 150 тис. грн. Однак річна потреба у таких продуктах становить 220 тис. грн. На запит замовника головний розпорядник бюджетних коштів пообіцяв виділити ще 70 тис. грн. Чи може тепер замовник оголосити відкриті торги на очікувану вартість предмета закупівлі 220 тис. грн?

Відповідь

⚡️ Укладання договору у зв’язку з нагальністю: висновки аудиторів і суду Закон не забороняє оголошувати процедуру закупівлі на очікувану вартість предмета закупівлі, якщо у замовника де-факто немає такої суми. Тож оголосити процедуру закупівлі і провести її замовник може. Проте, якщо такий замовник є бюджетною установою, він не повинен укладати договір про закупівлю на суму коштів, яких у нього немає. Інакше порушить бюджетне законодавство — візьме бюджетні зобов’язання, брати які не має права.

Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України; БК). Зобов’язання, взяті учасником бюджетного процесу без відповідних бюджетних асигнувань, не вважають бюджетними. Вони не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Взяття таких зобов’язань є порушенням бюджетного законодавства (ч. 4 ст. 48 БК).

До того ж бюджетні зобов’язання за договором про закупівлю потребують їх реєстрації у Державній казначейській службі України. Якщо замовник укладе договір про закупівлю без затверджених йому асигнувань — казначеї матимуть правові підстави відмовити у реєстрації цих зобов’язань. Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України урегульований наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Отже, замовник може оголосити процедуру закупівлі на суму коштів, якщо він знає, що їх йому виділять до завершення такої процедури. Однак він має розуміти, чи будуть у нього кошти на момент укладення договору і взяття зобов’язань за договором. Якщо ні — це може нівелювати всю роботу з підготовки і проведення тендера.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

додаток

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту

Під час поточного ремонту часто з’являються додаткові роботи. Але не кожну з них можна закупити без нової процедури. У статті — хто має право замовляти такі роботи, які документи потрібні та яку відповідальність несе замовник
14098

Протокол про закупівлю без використання електронної системи

За результатами закупівлі без використання електронної системи уповноважена особа має оприлюднити відповідний звіт, а рішення про проведення такого виду закупівлі закріпити у протоколі. Скачайте зразок протоколу УО про закупівлю без використання електронної системи
9996

Комунальні послуги: обираємо КЕКВ та проводимо закупівлю

Закупівлі комунальних послуг складають значну частину витрат замовників. Для їх проведення необхідно коректно визначити предмет закупівлі та відповідний код економічної класифікації видатків (КЕКВ). Детальніше про це — у статті
4564