Чи може головний розпорядник визначати ЦЗО для підпорядкованих замовників

431

Запитання

Департамент охорони здоров’я є головним розпорядником бюджетних коштів для підпорядкованих йому медичних закладів та установ. Чи може він для цих закладів та установ: • проводити централізовану закупівлю предметів довгострокового користування, наприклад обладнання, техніки; • визначати розпорядників коштів із забезпечення централізованих закупівель окремих товарів, робіт та послуг?

Відповідь

10 підстав, коли замовник зобов'язаний відхилити учасникаНа місцевому рівні рішення про визначення централізованої закупівельної організації (далі — ЦЗО) приймають органи місцевого самоврядування — міська та обласна ради (п. 3 Особливостей створення та діяльності централізованих закупівельних організацій, затверджених постановою КМУ від 27.12.2018 № 1216; далі — Особливості).

Утім не кожна міська та обласна рада має право на таке рішення. КМУ встановив обмеження щодо розміру міста чи області, у яких ухвалюватимуть рішення про визначення ЦЗО, — чисельність населення міста або області має становити або перевищувати 1 млносіб.

Якщо чисельність населення перевищує встановлену межу, міська чи обласна рада може визначити як ЦЗО комунальну установу або комунальне підприємство — чи то новостворені, чи ті, що вже існують.

Щоб належно виконувати свої функції, ця ЦЗО повинна мати:

  • не менше чотирьох уповноважених осіб, які організовуватимуть та проводитимуть процедури закупівель;
  • структурні підрозділи, до завдань і функцій яких належать аналіз ринку товарів і послуг, взаємодія з клієнтами, організація та проведення процедур закупівлі, юридичний супровід діяльності організації.

Органи місцевого самоврядування рішення про визначення ЦЗО готують та приймають в установленому законодавством порядку з урахуванням Особливостей.

Орган місцевого самоврядування, коли визначатиме ЦЗО, може встановити замовників, в інтересах яких така ЦЗО проводитиме закупівлі. А також — товари та послуги (окрім поточного ремонту), закупівля яких через ЦЗО є обов’язковою для цих замовників. У такому разі діяльність ЦЗО фінансують за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету.

Якщо ж у рішенні про визначення ЦЗО не конкретизовані замовники, товари і послуги, закупівлі яких обов’язково проводитиме ЦЗО, то замовники можуть користуватисяпослугами цієї ЦЗО на добровільних засадах. За організацію та проведення тендеру вони сплачуватимуть ЦЗО винагороду.

Розмір винагороди для кожної ЦЗО встановлює орган, який ухвалив рішення про її визначення. Однак такий розмір не може бути більшим за розміри, окреслені пунктом 17 Особливостей. До того ж замовники не сплачуватимуть винагороди, якщо торги були відмінені або визнані такими, що не відбулися.

СТАТТЯ ДО ТЕМИ

Зелене світло для централізованих закупівель — Уряд затвердив постанову

Отже, щоб проводити обов’язкові централізовані закупівлі окремих товарів та послуг для медичних закладів (установ), підпорядкованих департаменту охорони здоров’я, слід визначити:

  • по-перше, комунальну установу або комунальне підприємство, що спроможні виконувати таку функцію;
  • по-друге, замовників, в інтересах яких ЦЗО проводитиме тендери, а також перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівлю яких планують проводити через ЦЗО;
  • по-третє, розрахувати орієнтовний річний бюджет ЦЗО та економічні прогнози її діяльності, проаналізувати можливі ризики майбутньої діяльності ЦЗО.

І тільки потім із обгрунтуванням доцільності створення ЦЗО потрібно звернутися до органів місцевого самоврядування з пропозицією ухвалити таке рішення.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Інструменти та сервіси для закупівельника

Онлайн-інструменти закупівельника — це калькулятори й пошукові сервіси, які значно спростять вашу професійну рутину. Пропонуємо огляд найбільш затребуваних у закупівельній діяльності
8889

Стаття 631 ЦК: у договорі про закупівлю та у додаткових угодах

Замовники часто звертають увагу на положення частини 3 статті 631 ЦК, коли укладають договори про закупівлі. Проконсультуємо, коли можна застосувати цю норму у період воєнного стану, а колі — ні. Пояснимо ризики
48514

Настанови щодо етичної поведінки

Мінекономіки рекомендує використовувати Настанови щодо етичної поведінки замовників під час здійснення публічних закупівель, зокрема для розробки внутрішніх документів замовників. У статті — текст Настанов та 6 правил етичної поведінки
76

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
81263