Нові нормативно-правові акти та зміни в законодавстві за листопад 2024 року, на які варто зважати замовнику

Підсумовуємо законодавчі нововведення листопада. Переконайтеся, що нічого не пропустили!

Дата набрання чинності

Суть змін

Підстава

Не набрала чинності

Ліки та харчі не підлягають поверненню

КМУ затвердив Перелік товарів, що не підлягають обміну та поверненню.

До таких товарів належать:

харчові продукти;

лікарські засоби;

засоби особистої гігієни (зубні щітки, щітки для волосся, пензлики для вій чи нігтів, помазки для гоління, щітки для особистої гігієни, манікюрні, педикюрні інструменти та інші подібні товари);

косметична продукція та мийні засоби без захисної упаковки, яка перешкоджає вільному доступу до таких товарів;

товари, нарізані або розкроєні під розмір, визначений споживачем.

Нагадаємо, що товари, які не підлягають обміну (поверненню), також визначає частина 5 статті 5 Закону України «Про захист прав споживачів» від 10.06.2023 № 3153-ІХ (далі — Закон № 3153). Однак цей закон ще не набрав чинності.

Зміни наберуть чинності одночасно з набранням чинності Законом № 3153, але не раніше дня опублікування

Постанова КМУ «Про затвердження переліку товарів, що не підлягають обміну (поверненню)» від 01.11.2024 № 1243

26 листопада 2014 року

Оновили умови укладення договорів підряду у капітальному будівництві

КМУ вніс зміни до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою від 01.08.2005 № 668 (далі — Загальні умови).

Мета змін — привести Загальні умови у відповідність до вимог Бюджетного кодексу та законів України «Про ціни і ціноутворення», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про будівельні норми», «Про стандартизацію» в частині застосування нормативних документів та термінології.

Окрім цього, відповідно до оновлених вимог договір підряду, який замовники укладають на підставі Закону № 922, має відповідати статті 41 цього Закону.

Договірну ціну в договорі підряду визначатимуть з урахуванням вимог частини 2 статті 7 Закону України «Про ціни i ціноутворення» від 21.06.2012 № 5007-VI. Вона передбачає, що під час обчислення вартості будівництва об’єктів, які будують із залученням бюджетних коштів, потрібно застосовувати кошторисні норми України щодо ціноутворення в будівництві.

Також заборонили передавати проєктну документацію, якщо її склад та зміст не відповідають будівельним нормам та завданню на проєктування.

Сторона, яка відповідно до договору підряду забезпечує роботи матеріальними ресурсами, має керуватися вимогами Закону України «Про надання будівельної продукції на ринку» від 02.09.2020 № 850-IX та проєктною документацією

Постанова КМУ «Про внесення змін до Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» від 22.11.2024 № 1334

16 листопада 2024 року

Доповнили перелік основних лікарських засобів

КМУ вніс зміни до Національного переліку основних лікарських засобів, затвердженого постановою від 25.03.2009 № 333 (далі — Перелік).

Перелік доповнили ліками, щодо яких провели державну оцінку медичних технологій. Серед них:

ривароксабан;

фібриноген людини;

формотерол + Беклометазон.

Також Перелік доповнили новим розділом «Лікарські засоби для лікування захворювань нирок». Розділ містить засіб дапагліфлозин

Постанова КМУ «Про внесення змін до Національного переліку основних лікарських засобів» від 12.11.2024 № 1296

14 листопада 2024 року

Діяльність держпідприємств оцінюватимуть за новим порядком

КМУ затвердив постанову, яка визначає порядок оцінки досягнення державними підприємствами завдань, визначених у листі очікувань власника.

Порядок визначатиме процедуру проведення оцінки досягнення державним унітарним підприємством, господарським товариством (крім банку), у статутному капіталі якого більше 50% акцій належать державі, цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника.

Оцінку проводитимуть для контролю за ефективністю діяльності підприємств та виконанням ними поставлених цілей. Для цього підприємства складатимуть щорічний звіт з відповідною інформацію.

Оцінку діяльності проводитимуть за бальною системою і враховуватимуть, як підприємства виконують ключові показники ефективності. У результаті діяльність підприємства визнаватимуть ефективною, задовільною або незадовільною.

Надалі результати оцінки враховуватимуть під час прийняття управлінських рішень

Постанова КМУ «Про затвердження Порядку оцінки досягнення державним унітарним підприємством, господарським товариством, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, поставлених цілей діяльності, визначених у листі очікувань власника» від 12.11.2024 № 1293

14 листопада 2024 року

Діє вимога із забезпечення принципу обов’язковості судового рішення

Нову підставу для звільнення від сплати судового збору передбачають оновлені положення Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI (далі – Закон № 3674).

За результатами розгляду справи за конституційною скаргою Лопушанського В.М. Конституційний Суд України ухвалив Рішення від 13.05.2024 № 6-р(ІІ)/2024 (далі — Рішення), яким визнав такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), частину другу статті 3, підпункт 9 пункту 1 частини другої статті 4 Закону України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI. Оскільки вони уможливлюють справляння судового збору під час подання апеляційної і касаційної скарги на ухвалу суду, постановлену за результатами розгляду скарги на рішення, дію або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до Цивільного процесуального кодексу України. Ці норми, у зазначеному аспекті, мали утратити чинність.

Крайніми змінами до Закону «Про судовий збір» законодавчі положення привели у відповідність до висновків, викладених у рішенні КСУ.

З огляду на зміни, судовий збір не справлятимуть, зокрема, за подання  апеляційної та касаційної скарг на ухвалу суду, постановлену за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність державного виконавця або іншої посадової особи органу державної виконавчої служби, або приватного виконавця під час виконання судового рішення

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про судовий збір» у зв’язку з Рішенням Конституційного Суду України від 13 травня 2024 року № 6-р(II)/2024 щодо забезпечення принципу обов’язковості судового рішення» від 31.10.2024 № 4056-IX

12 листопада 2024 року

Розширили можливості використання бюджетних коштів для медичних закупівель

КМУ оновив умови використання коштів, передбачених МОЗ у держбюджеті для виконання програм та централізованих заходів з охорони здоров’я.

Зміни внесли до постанов:

«Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення здійснення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» від 17.03.2011 № 298 (далі — Порядок);

«Деякі питання закупівлі лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них» від 07.03.2022 № 216 (далі — Постанова № 216).

Відтак бюджетні кошти можна буде використовувати для закупівлі не лише товарів, а й робіт та послуг в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів (пп. 2 п. 3 Порядку).

Також Порядок доповнили новими строками і товарами, щодо яких у межах цих строків може передбачатися попередня оплата:

не більше 6 місяців — робіт з проєктування лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів;

не більше 12 місяців — лікарських засобів, медичних виробів та пов’язаних послуг;

не більше 18 місяців:

імунобіологічних препаратів (вакцин) та пов’язаних послуг;

систем магнітно-резонансної томографії, що закуповуються на підставі укладених у 2023 році договорів;

не більше 24 місяців — товарів в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів.

У Постанові № 216 назву розділу «Закупівля обладнання для закладів охорони здоров’я, зокрема для кластерних та надкластерних, закладів охорони здоров’я МОЗ та Державного управління справами, а також для оснащення лабораторій Держлікслужби» доповнили словами: «закупівля товарів в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів».

Крім того, розділ доповнили підрозділом з переліком обладнання, яке закуповуватимуть за бюджетні кошти в рамках реалізації проєкту щодо створення лабораторій синтезу радіофармацевтичних лікарських засобів

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 17 березня 2011 р. № 298 і від 7 березня 2022 р. № 216» від 08.11.2024 № 1270

12 листопада 2024 року

КМУ оновив процедуру укладання договорів керованого доступу

КМУ ухвалив низку змін щодо оптимізації державної оцінки медичних технологій та укладання договорів керованого доступу.

Державну оцінку медичних технологій проводитимуть, якщо замовник продовжує дію договору керованого доступу або укладає новий договір керованого доступу для лікарських засобів, щодо яких вже укладали такі договори.

Зазнав змін процес вилучення лікарських засобів, щодо яких застосовують процедуру укладення договорів керованого доступу, із Національного переліку основних лікарських засобів.

Також КМУ вніс зміни до Порядку проведення переговорів щодо договорів керованого доступу та Порядку укладення, виконання, зміни та припинення договорів керованого доступу, затверджених постановою КМУ від 27.01.2021 № 61.

Переговори щодо укладання договорів керованого доступу вестимуть групи, сформовані ДП «Медичні закупівлі України». Це дасть змогу чітко розподілити повноваження між МОЗ та уповноваженим органом.

Переговорна група використовуватиме інформацію та рекомендації з висновків уповноваженого органу, а також додаткові дані від МОЗ.

Після переговорів, за результатами яких сторони досягнули домовленості, переговорна група подаватиме проєкт договору керованого доступу. Надалі МОЗ ухвалюватиме рішення, чи доцільно укладати такий договір

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 р. № 1300 і від 27 січня 2021 р. № 61» від 08.11.2024 № 1275

6 листопада 2024 року

Продовжили строк, впродовж якого об’єкти критичної інфраструктури не відключатимуть від електропостачання

До 1 червня 2025 року до об’єктів критичної інфраструктури не застосовуватимуть графіки погодинного відключення електроенергії.

Окрім цього, КМУ доповнив перелік критично важливих об’єктів, яким повинно бути забезпечене пріоритетне електропостачання. До нього увійшли також такі об’єкти споживача:

об’єкти сил безпеки і оборони за переліками, визначеними такими органами або центральними органами виконавчої влади, що здійснюють керівництво військовими формуваннями, утвореними відповідно до законів України;

технічні засоби електронних комунікацій та/або споруди електронних комунікаційних мереж за переліками, визначеними Національним центром оперативно-технічного управління мережами телекомунікацій

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 травня 2024 р. № 600 і від 25 липня 2024 р. № 856» від 01.11.2024 № 1260

5 листопада 2024 року

Дані про енергетичні характеристики будівель потрібно внести до загальної бази

КМУ затвердив вимоги щодо формування, наповнення та ведення національної бази даних енергетичних та експлуатаційних характеристик будівель.

Національна база даних енергетичних та експлуатаційних характеристик будівель (далі — База даних) — частина Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва. Її офіційна вебадреса — e-construction.gov.ua/bdb.

Порядок   ведення національної бази даних енергетичних та експлуатаційних характеристик будівель (далі — Порядок).

визначає процедуру та вимоги, як формувати, наповнювати та вести Базу даних.

До Бази даних вноситимуть відомості про основні технічні показники об’єктів будівництва, технічні характеристики інженерних систем та енергоспоживання будівель:

органів державної влади;

підприємств, установ та організацій, що належать до сфери їх управління;

виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;

місцевих держадміністрацій;

територіальних громад, що належать до комунальної власності сільських, селищних, міських територіальних громад;

багатоквартирних будинків.

Ці відомості вноситимуть:

органи державної влади;

підприємства, установи та організації, що належать до сфери їх управління;

виконавчі органи сільських, селищних, міських рад;

місцеві держадміністрації.

Порядок містить два додатки:

1. Основні технічні показники об’єкта будівництва, технічні характеристики інженерних систем та енергоспоживання будівлі щодо будівлі територіальних громад.

2. Основні технічні показники об’єкта будівництва, технічні характеристики інженерних систем та енергоспоживання будівлі щодо багатоквартирного будинку.

Постанова КМУ від 01.11.2024 № 1254, якою затверджено Порядок, визначає етапи, за якими базу даних наповнюють.

На першому етапі треба надати загальну інформацію:

адресу будівлі;

найменування органу державної влади, підприємства, установи, організації, виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, місцевої державної адміністрації;

форму власності;

відомості про власника будівлі;

функціональне призначення будівлі;

належність будівлі до пам’яток культурної спадщини та/або об’єктів культурної спадщини.

Зробити це треба:

до 30.04.2025 — органам державної влади, підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери їх управління;

до 31.07.2025 — місцевим державним адміністраціям, виконавчим органам сільських, селищних, міських рад

Постанова КМУ «Деякі питання забезпечення функціонування національної бази даних енергетичних та експлуатаційних характеристик будівель» від 01.11.2024 № 1254

30 жовтня 2024 року

Військовим частинам дозволили використовувати кошти спецфонду на ширше коло видатків

КМУ вніс зміни до Порядку, за яким військові частини Збройних Сил, Держспецтрансслужби, Нацгвардії, Держприкордонслужби, СБУ, розвідувальних органів (далі — військові частини) використовують кошти спеціального фонду держбюджету.

Окремі статті видатків уточнили. Раніше військові частини закуповували засоби й майно зв’язку, зокрема й спеціального призначення, електронно-обчислювальну техніку, оргтехніку, комп’ютерну техніку й апаратуру для потреб зв’язку, зокрема й спеціального призначення.

Тепер військові частини можуть використовувати кошти, щоб утримувати ці засоби. Ідеться про технічне обслуговування й послуги з ремонту. Також за кошти спецфонду можна придбати програмне забезпечення та послуги з його встановлення та обслуговування.

За видатками на оплату послуг супутникового зв’язку з доступом до інтернету можна оплачувати послуги зв’язку, у т. ч. супутникового, з доступом до інтернету.

Раніше військові частини за ці кошти оплачували послуги з доставлення тіл загиблих (померлих) військовослужбовців, ритуальні послуги з поховання. Тепер можна придбавати й ритуальну атрибутику.

Окрім цього, військові частини зможуть витрачати кошти спеціального фонду держбюджету на інші цілі:

закуповувати, встановлювати та утримувати джерела живлення — генератори, батареї, акумулятори, зарядні станції, сонячні електростанції тощо — та частини до них;

придбавати, ремонтувати (обслуговувати) котли опалення;

закуповувати пожежну, охоронну сигналізацію, системи відеоспостереження та частини до них, щоб зберігати військове майно на аеродромах, арсеналах, базах і складах, оплачувати послуги з монтажу та утримання;

оплачувати послуги з підготовки операторів безпілотних авіаційних апаратів (комплексів) у школах зовнішніх пілотів (операторів) безпілотних літальних апаратів, безпілотних авіаційних комплексів.

Усі зазначені видатки можна проводити з 30.10.2024

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 січня 2024 р. № 69» від 29.10.2024 № 1231

01 січня 2025 року

Нові вимоги до закупівлі шкільних автобусів – місця для дітей з інвалідністю

КМУ вніс зміни до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів, затверджених постановою від 28.04.2023 № 418.

Відтак розпорядники субвенції за місцевими бюджетами повинні забезпечувати закупівлю шкільних автобусів, обладнаних:

місцями для перевезення маломобільних груп населення,

місцями для супроводжуючих та для крісел колісних.

Кількість автобусів має відповідати кількості дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної та середньої освіти територіальної громади.

Громади мають подбати про закупівлю принаймні одного автобусу з місцями для дітей з інвалідністю, навіть якщо у закладах освіти цих громад не навчаються діти з особливими освітніми потребами.

Для закладів освіти, де навчається щонайменше одна дитина з особливими освітніми потребами, яка потребує підвезення, придбаватимуть шкільні автобуси, обладнані:

не менш ніж двома пасажирськими місцями для перевезення маломобільних груп населення;

двома пасажирськими місцями для супроводжуючих;

не менше ніж двома місцями для крісел колісних

Постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на придбання шкільних автобусів» від 15.11.2024 № 1313

18 листопада 2024 року

МОЗ продовжило дію «прострочених» реєстраційних посвідчень на ліки

МОЗ внесло зміни до Переліку лікарських засобів, які вносяться до державного реєстру лікарських засобів України з метою їх закупівлі особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров'я (далі — Перелік).

Відтак, зареєстрували і внесли до Переліку лікарський засіб мелфа.

Також МОЗ подовжило строк дії реєстраційних посвідчень на лікарські засоби, у яких строк дії закінчився або закінчується протягом періоду дії воєнного стану.

На один рік з дати закінчення строку продовжать дію реєстраційних посвідчень на лікарські засоби. Зміна стосується реєстраційних посвідчень, термін дії яких закінчується з 10 листопада 2024 року по 7 лютого 2025 року

Накази МОЗ «Про державну реєстрацію лікарського засобу, який може закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я» від 18.11.2024 № 1936, «Про продовження строку дії реєстраційних посвідчень на лікарські засоби, строк дії яких закінчився або закінчується протягом періоду дії воєнного стану» від 18.11.2024 № 1937

8 листопада 2024 року

Набрали чинності гігієнічні вимоги до виробництва харчових продуктів

Гігієнічні вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження, що постачаються в невеликих обсягах, встановили відповідно до підходів, визначених законодавством ЄС.

08.11.2024 набрав чинності наказ Мінагрополітики, що затверджує Гігієнічні вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження, які постачаються в невеликих обсягах кінцевим споживачам або локальним закладам роздрібної торгівлі.

Зокрема, до виробництва та обігу:

яєць,

рибних продуктів,

живих двостулкових молюсків,

м’яса птиці та зайцеподібних,

туш та м’яса диких тварин.

Наказ вдосконалює механізми державного регулювання у сфері відносин, пов’язаних з виробництвом та обігом харчових продуктів тваринного походження, що постачаються в невеликих обсягах. Це сприятиме обігу безпечних харчових продуктів тваринного походження завдяки встановленню єдиних, прозорих та чітких вимог до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження, що постачаються в невеликих обсягах

Наказ Мінагрополітики «Про затвердження Гігієнічних вимог до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження, що постачаються в невеликих обсягах кінцевим споживачам або локальним закладам роздрібної торгівлі» від 17.09.2024 № 3498

Не набрав чинності

Для МДА та ОМС затвердили типові проєкти програм з інформатизації

Мінцифри як генеральний замовник Національної програми інформатизації затвердило:

Типовий проєкт регіональної програми, проекту, робіт з інформатизації;

Типовий проєкт програми, проекту, робіт з інформатизації органу місцевого самоврядування.

Регіональні програми інформатизації, програми інформатизації ОМС формують і виконують у встановленому для регіональних програм, проєктів, робіт з інформатизації порядку (ст. 11, 12 Закону України «Про Національну програму інформатизації» від 01.12.2022 № 2807-IX).

Програми МДА та ОМС розробляють та затверджують відповідно до Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.1999 № 586-XIV, а також відповідно до типового проєкту програми, який затверджує генеральний замовник (п. 6 Порядку формування та виконання регіональної програми, проєкту, робіт з інформатизації, затвердженого постановою КМУ від 02.02.2024 № 119).

Генеральний замовник на етапах експертизи й погодження перевірятиме відповідність розроблених проєктів програм типовому проєкту.

Згідно із сайтом Єдиної інформаційної системи обліку НПІ (npi.gov.ua) переліки завдань і заходів у типовому проєкті:

рекомендовані;

не вичерпні.

Їх формує розробник програми з огляду на особливості розвитку регіону (територіальної громади)

Наказ Мінцифри «Про затвердження Типового проекту регіональної програми, проекту, робіт з інформатизації та Типового проекту програми, проекту, робіт з інформатизації органу місцевого самоврядування» від 28.10.2024 № 160

22 листопада 2024 року

Для закупівель робіт з будівництва замовники зможуть використовувати Методрекомендації від Мінекономіки

Мінекономіки затвердило Методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі — Методрекомендації).

Методичні рекомендації діятимуть впродовж воєнного стану і 90 днів після його припинення / скасування. Вони поширюються на закупівлі:

робіт з будівництва нових будівель,

реконструкції будівель,

капітального ремонту будівель

реставрації існуючих будівель.

Положення Методрекомендацій стосуються перелічених закупівель без розроблення проєктної документації переможцем такої закупівлі.

Методрекомендації містять підрозділи, що допоможуть замовникам:

визначити предмет закупівлі та його очікувану вартість;

вибрати процедуру закупівлі;

поширити інформацію про проведення тендеру, залучити потенційних учасників та організувати відвідування об’єктів будівництва;

підготувати тендерну документацію та поєкт договору про закупівлю

організувати і провести тендер.

У складі Методрекомендацій також зразки:

розрахунку очікуваної вартості робіт з будівництва на підставі зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва

примірної тендерної документації.

До розроблення Методрекомендацій разом із представниками Мінекономіки були залучені представники Мінвідновлення, Агентства відновлення, Open Contracting Partnershiр, Центру вдосконалення закупівель та експерти в сферах будівництва та публічних закупівель

Наказ Мінекономіки «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо особливостей здійснення публічних закупівель робіт з будівництва на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 22.11.2024 № 26335

30 жовтня 2024 року

Оновили Перелік ТОТ і бойових дій

Мінреінтеграції внесло чергові зміни до Переліку територій, на яких ведуть (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затвердженого наказом від 22.12.2022 № 309 (далі — Перелік).

Зміни стосуються територіальних громад Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Сумської та Харківської областей.  

Зміни до Переліку затверджує Мінреінтеграції за погодженням з Міноборони на підставі пропозицій відповідних обласних військових адміністрацій.

Наказ Мінреінтеграції «Про затвердження Змін до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 14.10.2024 № 360

30 листопада 2024 року

НКРЕКП затвердила нові граничні ціни «на добу наперед»

НКРЕКП переглянула граничні ціни на ринку «на добу наперед», на внутрішньодобовому та балансуючому ринках.

На ринку «на добу наперед» та внутрішньодобовому ринку залежно від годин дня встановили максимальні граничні ціни:

з 00:00 до 07:00, з 11:00 до 17:00 — 5 600,00 грн/МВт•год;

з 07:00 до 11:00 та з 23:00 до 24:00 — 6 900,00 грн/МВт•год;

з 17:00 до 23:00 — 9 000,00 грн/МВт•год.

Мінімальна гранична ціна — 10,00 грн/МВт•год.

На балансуючому ринку максимальні граничні ціни встановили на рівні:

з 00:00 до 07:00 — 6 600,00 грн/МВт•год;

з 07:00 до 17:00 та з 23:00 до 24:00 — 8 250,00 грн/МВт•год;

з 17:00 до 23:00 — 10 000,00 грн/МВт•год.

Мінімальна гранична ціна на балансуючому ринку — 0,01 грн/МВт•год.

Постанова НКРЕКП, яка затверджує нові граничні ціни, набере чинності 30 листопада 2024 року

Постанова НКРЕКП «Про граничні ціни на ринку «на добу наперед», внутрішньодобовому ринку та балансуючому ринку» від 25.11.2024 № 1976

Статичний блок для статей

Останні новини

Усі новини

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді