Помилкова дискваліфікація учасника
Запитання
Замовник помилково, з технічних причин, дискваліфікував учасника. Чи можна поновити такого учасника на майданчику?
Відповідь
10 підстав, коли замовник зобов'язаний відхилити учасника
Наразі немає технічних можливостей скасувати рішення замовника про дискваліфікацію.
Втім, якщо замовник зацікавлений у пропозиції такого учасника, він може запропонувати суб’єкту господарювання оскаржити таке рішення в порядку ст. 18 Закону № 922. Тобто звернутися до Антимонопольного комітету.
Таку скаргу учасник може подати у вигляді електронного документа через електронну систему закупівель.
Однак, є два важливі нюанси.
По-перше, при поданні скарги потрібно сплатити певну суму оплати, що передбачена Постановою КМУ від 22.04.2020р. № 292 (її розмір варіюється в залежності від обставин закупівлі).
☝️ Недостовірна інформація у тендерній пропозиції: як відхиляти учасника
Оскільки розгляд скарги залежить і від пояснень та доказів, що надасть замовник, АМКУ може задовольнити скаргу учасника. В цьому випадку скаржнику повертається плата за подання скарги. Але тут багато чого залежить від того, чи є в учасника вільні обігові кошти, які можна «вийняти» з обороту. Крім того, якщо учасник, приміром, позичив такі кошти, він може, у майбутньому підвищити ціну закупівель, відповідно до можливостей, передбачених ч. 5 ст. 41 Закону № 922.
По-друге, скарга може розглядається аж до 20 робочих днів, тому замовнику доведеться чекати на її задоволення, і він не зможе якнайскоріше придбати необхідні ТМЦ/роботи/послуги. Разом із тим, такий спосіб вирішення проблеми може виявиться коротшим у часі, ніж проведення нової процедури закупівель. Особливо, зважаючи на те, що і нові закупівлі можуть оскаржити до АМКУ.
Отже, хоча виправити помилку на даний момент технічно неможливо, є певні механізми , щоб повернути учасника, якого дискваліфіковано помилково.
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.