Помилкова дискваліфікація учасника
Запитання
Замовник помилково, з технічних причин, дискваліфікував учасника. Чи можна поновити такого учасника на майданчику?
Відповідь
Наразі немає технічних можливостей скасувати рішення замовника про дискваліфікацію.
Втім, якщо замовник зацікавлений у пропозиції такого учасника, він може запропонувати суб’єкту господарювання оскаржити таке рішення в порядку ст. 18 Закону № 922. Тобто звернутися до Антимонопольного комітету.
Таку скаргу учасник може подати у вигляді електронного документа через електронну систему закупівель.
Однак, є два важливі нюанси.
По-перше, при поданні скарги потрібно сплатити певну суму оплати, що передбачена Постановою КМУ від 22.04.2020р. № 292 (її розмір варіюється в залежності від обставин закупівлі).
☝️ Недостовірна інформація у тендерній пропозиції: як відхиляти учасника
Оскільки розгляд скарги залежить і від пояснень та доказів, що надасть замовник, АМКУ може задовольнити скаргу учасника. В цьому випадку скаржнику повертається плата за подання скарги. Але тут багато чого залежить від того, чи є в учасника вільні обігові кошти, які можна «вийняти» з обороту. Крім того, якщо учасник, приміром, позичив такі кошти, він може, у майбутньому підвищити ціну закупівель, відповідно до можливостей, передбачених ч. 5 ст. 41 Закону № 922.
По-друге, скарга може розглядається аж до 20 робочих днів, тому замовнику доведеться чекати на її задоволення, і він не зможе якнайскоріше придбати необхідні ТМЦ/роботи/послуги. Разом із тим, такий спосіб вирішення проблеми може виявиться коротшим у часі, ніж проведення нової процедури закупівель. Особливо, зважаючи на те, що і нові закупівлі можуть оскаржити до АМКУ.
Отже, хоча виправити помилку на даний момент технічно неможливо, є певні механізми , щоб повернути учасника, якого дискваліфіковано помилково.

УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.