Оголошення тендеру без підтвердження фінансування: можливо чи ні

4196

Запитання

Чи може замовник розпочати процедуру закупівлі «капітальні ремонти» без підтвердження фінансування? Якщо так, чи можлива потім відміна цієї процедури у разі відмови фінансування?

Відповідь

Коли відсутнє фінансування, оголошуйте закупівлю лише у випадку крайньої необхідності. Зважайте на всі ризики, що пов’язані з такою дією.

Так, Закон № 922 не містить обмежень, які б забороняли проводити закупівлю до того моменту, поки не затверджені видатки бюджетної установи, фінансовий план підприємства або немає коштів на рахунку.

Відкриті торги чи переговорка: вибираємо з трьох варіантів

Однак замовник-бюджетник має пам’ятати те, що коли розпорядник/одержувач бюджетних коштів укладає договір про закупівлю за результатом процедури, він обов’язково враховує вимоги частини 1 статті 23 та частини 4 статті 48 БК. Тобто ті положення БК, що забороняють брати бюджетні зобов’язання та проводити платежі без відповідних бюджетних асигнувань, які надають відповідно до встановлених бюджетних призначень.

Тому в проєкті договору про закупівлю та договорі про закупівлю замовник передбачає порядок виникнення договірних зобов’язань залежно від реального фінансування.

Однак, зважте й на можливі труднощі. Якщо кошти для фінансування оголошеної закупівлі не надійдуть, важко буде визнати цю закупівлю, такою що не відбулась.

По-перше, за статтею 32 Закону № 922 право визнати тендер таким, що не відбувся, з’являється у замовника тоді, коли йому скорочують видатки на закупівлю, а не тоді, коли їх і не було, і не передбачають надавати.

По-друге, у разі оскарження необґрунтованого рішення замовника про відміну тендеру чи визнання його таким, що не відбувся, рішення органу оскарження, очевидно, буде не на користь замовника.

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

додаток

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Тендери: види в умовах воєнного стану

Умови воєнного стану змінили особливості проведення тендерів в публічних закупівлях. Простими словами пояснимо, які види тендерів існують в Україні та коли замовники зобов’язані оголосити тендер для закупівлі
5949

Стаття 16 ЗУ Про публічні закупівлі. Кваліфікаційні критерії

Замовник під час торгів висуває до учасників кваліфікаційні критерії. Учасники ж мають документально підтвердити свою відповідність заданим вимогам. Скільки критеріїв можна висувати за статтею 16 Закону № 922? Які тонкощі має знати замовник, щоб вберегтись від оскаржень?
21329

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2025

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі
12412

Вносимо зміни у проєкт договору про закупівлю

Внесення змін до проєкту договору про закупівлю: які зміни допустимі згідно з законом, а які — ні? Порушення може обернутися для замовника штрафом до 51 000 грн або визнанням договору нікчемним
7008

Вимоги до субпідрядника та співвиконавця у тендерній документації

Продовжуємо пояснювати, що враховувати, коли формуєте умови тендерної документації. Розберемо нині, на яких умовах учасник може залучити субпідрядника/співвиконавця та які вимоги у такому разі прописувати у ТД.
6732