Позиція Мінекономіки щодо оприлюднення цін на матеріали під час закупівель послуг та робіт з будівництва

789

Запитання

Чи зобов’язані оприлюднювати інформацію про ціни на матеріали під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва державні замовники, які закуповують товари, роботи і послуги за Особливостями № 1275, та Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (далі — Закон № 808)?

Відповідь

Закон № 808 – основний законодавчий акт, що визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливості здійснення закупівель товарів, робіт, послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки i оборони, а також інших товарів, робіт, послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки i оборони.

Закон № 808 застосовують, якщо:

  • вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тис. грн, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони – 1,5 млн грн, до визначених Законом № 808 державних замовників, які здійснюють оборонні закупівлі;
  • закупівля товарів, робіт і послуг оборонного призначення містить відомості, що становлять державну таємницю, а також у разі закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями незалежно від вартості такої закупівлі (ч. 1 ст. 2 Закону № 808).

Державні замовники здійснюють закупівлю товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922 з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 808 (ч. 2 ст. 2 Закону № 808).

Закон № 808 встановлює, що особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначає КМУ із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених статтею 30 Закону № 808. Такі Особливості затверджує постанова КМУ від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275).

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі

Особливості № 1275 встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважує своїм рішенням державний замовник на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

За результатами здійснення закупівель на період дії воєнного стану без використання ЕСЗ, якщо вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тис. грн, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони – 1,5 млн грн, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору (ч. 4 ст. 30 Закону № 808). Обсяг відомостей, що має розмістити державний замовник в такому звіті, визначає абзац 1 частини 5 статті 30 Закону № 808. Виняток – закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин.

У разі закупівель товарів, робіт та послуг, необхідних для забезпечення будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, замовник протягом 10 робочих днів з дня укладення договору про закупівлю оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, у такому обсязі: найменування замовника; назва предмета закупівлі; ціна, зазначена в договорі про закупівлю. У разі укладення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці 2 частини 1 статті 41 Закону 922, до такого звіту додають документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.

За індивідуальною консультацією Мінекономіки № 73/2025

Статичний блок для запитань-відповідей

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля програмного забезпечення

Програмне забезпечення це товар чи послуга питання одвічне, адже різні нормативні документи трактують по різному. Що врахувати для закупівлі програмного забезпечення — роз'яснюємо у статті
4833

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
72512

Авторське право на проектну документацію

Оскільки проєктна документація є інтелектуальною власністю її розробника, замовник не може вільно оголошувати відкриті торги на її коригування. Маєте врахувати авторське право на проектну документацію, адже виключне право на внесення змін належить лише автору
112

Класифікація медичних виробів

Медичні вироби класифікуються за різною метою їх застосування. Пояснимо, що врахувати замовнику у закупівлі медичних виробів
181