Позиція Мінекономіки щодо оприлюднення цін на матеріали під час закупівель послуг та робіт з будівництва

1190

Запитання

Чи зобов’язані оприлюднювати інформацію про ціни на матеріали під час закупівель послуг з поточного ремонту та робіт з будівництва державні замовники, які закуповують товари, роботи і послуги за Особливостями № 1275, та Законом України «Про оборонні закупівлі» від 17.07.2020 № 808-IX (далі — Закон № 808)?

Відповідь

Закон № 808 – основний законодавчий акт, що визначає загальні правові засади планування, порядок формування обсягів та особливості здійснення закупівель товарів, робіт, послуг оборонного призначення для забезпечення потреб сектору безпеки i оборони, а також інших товарів, робіт, послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки i оборони.

Закон № 808 застосовують, якщо:

  • вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тис. грн, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони – 1,5 млн грн, до визначених Законом № 808 державних замовників, які здійснюють оборонні закупівлі;
  • закупівля товарів, робіт і послуг оборонного призначення містить відомості, що становлять державну таємницю, а також у разі закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення за закритими закупівлями незалежно від вартості такої закупівлі (ч. 1 ст. 2 Закону № 808).

Державні замовники здійснюють закупівлю товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922 з урахуванням особливостей, встановлених Законом № 808 (ч. 2 ст. 2 Закону № 808).

Закон № 808 встановлює, що особливості здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану визначає КМУ із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених статтею 30 Закону № 808. Такі Особливості затверджує постанова КМУ від 11.11.2022 № 1275 (далі – Особливості № 1275).

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі

Особливості № 1275 встановлюють порядок та умови здійснення оборонних закупівель для державних замовників, служб державного замовника, а також військових частин, організацій (установ, закладів), що уповноважує своїм рішенням державний замовник на здійснення закупівель та укладення державних контрактів (договорів), із забезпеченням захищеності державних замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану.

За результатами здійснення закупівель на період дії воєнного стану без використання ЕСЗ, якщо вартість предмета закупівлі для товарів і послуг оборонного призначення, інших товарів і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони дорівнює або перевищує 200 тис. грн, для робіт оборонного призначення та робіт для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони – 1,5 млн грн, державний замовник (служба державного замовника, військова частина) оприлюднює в ЕСЗ звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, протягом 10 робочих днів з дня укладення такого договору (ч. 4 ст. 30 Закону № 808). Обсяг відомостей, що має розмістити державний замовник в такому звіті, визначає абзац 1 частини 5 статті 30 Закону № 808. Виняток – закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що становлять державну таємницю, а також закупівель озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин та послуг із розроблення, ремонту, модернізації озброєння, військової і спеціальної техніки, боєприпасів та їх складових частин.

У разі закупівель товарів, робіт та послуг, необхідних для забезпечення будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, замовник протягом 10 робочих днів з дня укладення договору про закупівлю оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, у такому обсязі: найменування замовника; назва предмета закупівлі; ціна, зазначена в договорі про закупівлю. У разі укладення договору про закупівлю, зазначеного в абзаці 2 частини 1 статті 41 Закону 922, до такого звіту додають документи, що містять інформацію про ціни на матеріальні ресурси у машинозчитувальному форматі.

За індивідуальною консультацією Мінекономіки № 73/2025

додаток

Останні новини

Усі новини

Статті за темою

Усі статті за темою

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
4148

Канцтовари: обираємо код ДК для закупівлі

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Проте, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберегтися від хибних дій, дізнайтеся, як оприлюднювати закупівлю канцтоварів
6076

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
40822

Укладаємо прямий договір з монополістом

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
6234