Зміни в конкурсній процедурі: держслужбовців відбиратимуть за компетентністю

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Уряд схвалив законопроєкт, що повертає конкурси на держслужбу та вводить нові HR-інструменти. Добір кандидатів здійснюватиметься за професійними компетентностями відповідно до стандартів ЄС

Зміни в конкурсній процедурі: держслужбовців відбиратимуть за компетентністю

📑 Протоколи УО для кожного етапу відкритих торгів

14 липня на позачерговому засіданні Уряду був підтриманий законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо відновлення проведення конкурсів та удосконалення порядку вступу, проходження, припинення державної служби». 

Акт підготовлений НАДС з метою:

  • удосконалення порядку вступу, проходження та звільнення з державної служби; а також для
  • відновлення конкурсів на зайняття посад держаної служби відповідно до індикаторів Плану України на 2024-2027 роки.   

Планом України передбачена Реформа 2 «Процедура відбору на державну службу». Реалізація цієї реформи передбачає виконання двох заходів з такими результатами виконання

  • індикатор 1.2: набрання чинності змін до законодавства щодо удосконалення порядку вступу, проходження та звільнення з державної служби — набрання чинності законодавства (включаючи підзаконні нормативно-правові акти), що передбачає удосконалення порядку вступу, проходження та припинення державної служби.
    Зазначене законодавство має відповідати принципам державного управління ОЕСР (SIGMA), що стосуються процедур добору на основі професійних компетентностей; 
  • індикатор 1.3: відновлення набору на державну службу з урахуванням професійних компетентностей — відновлення відбору на зайняття вакантних посад з урахуванням професійних компетентностей для всіх державних службовців здійснюватиметься поступово в 3 етапи:   
  1. на посади державної служби категорії «А»;
  2. на посади державної служби категорії «Б» (на підконтрольній Україні території, де не ведуться бойові дії);   
  3. на посади державної служби категорії «В» (на підконтрольній Україні території, де не ведуться бойові дії). 

Законопроєкт передбачає:

  • положення щодо відновлення конкурсів на посади державної служби відповідно до Плану України; 
  • строки оголошення та проведення конкурсів на посади, на які призначені особи під час дії воєнного стану без конкурсу; 
  • повноваження суб’єкта призначення приймати рішення щодо продовження проходження служби державними службовцями та посадовими особами місцевого самоврядування, призначеними без конкурсу (для збереження часу та бюджетних ресурсів, а також збереження кадрового потенціалу (професійних та патріотичних осіб) на державній службі); 
  • можливість призначення без конкурсного відбору, обов’язковість якого передбачена законом, на посади державної служби, посади в органах місцевого самоврядування, що знаходяться на територіях, де ведуться бойові дії; 
  • впровадження нових сучасних інструментів управління персоналом на державній службі, зокрема, кадровий і кандидатський резерв, адаптація державного службовця, внутрішній конкурс, спрямованих на прийняття ефективних управлінських рішень; 
  • запровадження механізмів кар’єрного просування держслужбовців, шляхом застосування можливості переведення на вищі посади державної служби в межах категорії посад протягом одного року після отримання відмінної оцінки за результатами щорічного оцінювання; 
  • запровадження пріоритету ветеранів і ветеранок при вступі на посади державної служби, за умови рівної професійної компетентності кандидатів; 
  • закріплення політичної неупередженості, політичної нейтральності та підвищення професіоналізму Комісії з питань вищого корпусу державної служби; 
  • скасування звільнення з посади державної служби за одну негативну оцінку; 
  • уточнення критеріїв звільнення державного службовця, призначеного на державну службу на умовах контракту; 
  • виключення зайвих та нікчемних (таких, що неможливо реалізувати) положень стосовно контрактів про проходження державної служби; 
  • уточнення термінології Закону, а також включення до Закону базових положень застосування інформаційної системи управління людськими ресурсами в державних органах; 
  • інші зміни, спрямовані на однозначне розуміння і впровадження положень Закону, а також на покращення якості процедур вступу, проходження і припинення держслужби.

Загалом законопроєкт спрямований на:

  • розбудову професійної держслужби;
  • удосконалення конкурсної процедури на зайняття посад держслужби, процедур просування та звільнення, та їх узгодження з принципами державного управління ОЕСР (SIGMA); а також
  • на відновлення конкурсів відповідно до Плану України. 

«Схвалений Урядом законопроєкт спрямовано на забезпечення розбудови доброчесної та меритократичної публічної служби. Ми провели велику кількість консультацій та обговорень на етапі підготовки законопроєкту, зокрема із представниками SIGMA та директорату Європейської Комісії з питань розширення та східного сусідства (DG ENEST). Наразі ми очікуємо на продовження ґрунтовної роботи з депутатським корпусом. Цей законопроєкт важливий не лише тому, що повертає проведення конкурсної процедури, але й тому, що він покликаний трансформувати підходи до багатьох інструментів управління персоналом. Для нас важливо продемонструвати як сучасні HR-практики  здатні змінити підхід не лише до залучення на посади державної служби, але й підтримати та утримати кращих фахівців.  Щодо конкурсної процедури, на оновлення якої давно очікують, то вона відповідатиме європейським стандартам та принципам державного управління, зокрема, і в частині професіоналізації та деполітизації процедур відбору кандидатів на посади державної служби категорії «А», — зауважила Голова НАДС Наталія Алюшина.

Джерело: офіційний сайт КМУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Вносимо зміни у проєкт договору про закупівлю

Внесення змін до проєкту договору про закупівлю: які зміни допустимі згідно з законом, а які — ні? Порушення може обернутися для замовника штрафом до 51 000 грн або визнанням договору нікчемним
6013

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
3948

Вимоги пункту 13 Особливостей

Тримайте алгоритм закупівлі за пунктом 13 Особливостей № 1178. Врахуєте підстави, за яких зможете укласти прямий договір та порядок оприлюднення інформації
6351

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
122837

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді