📋Штраф 25% і моніторинг ДАСУ: що містить новий законопроєкт про закупівлі

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У ВРУ зареєстрували проєкт Закону про зміни до Закону № 922 та деяких законодавчих актів України щодо виконання вимог локалізації в публічних та оборонних закупівлях (реєстр. № 13392-1).

Штраф 25% і моніторинг ДАСУ: що містить новий законопроєкт про закупівлі

Закупівлі із локалізацією

Проєкт закону містить аналогічні законопроєкту від 20.06.2025 (реєстр. № 13392) положення:

  • встановити, що до 31.12.2032 року товари, вартістю від 1 млн грн, замовник закуповує виключно, якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відсоток локалізації з поетапним його збільшенням. Товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва безпосередньо його виробником;
  • зобов’язати Уповноважений орган формувати і вести перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва та оприлюднювати його на веб-порталі;
  • створити комісію з питань забезпечення формування та ведення переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва та відповідності інформації в ньому;
  • встановити винятки щодо товарів, країнами походження яких є учасники відповідних міжнародних договорів, лише за наявності документів, що підтверджують країну походження товарів;
  • встановити вимогу зазначати у тендерній документації відповідності ступеня локалізації виробництва, а також для учасників інформацію щодо ступеня локалізації виробництва,
  • зобов’язати замовника відхиляти тендерну пропозицію через невідповідності ступеню локалізації виробництва;
  • визначити додаткові підстави для органів державного фінансового контролю починати моніторинг;
  • включити до істотних умов договору положення застосовувати до постачальника штраф у розмірі не менше 25% ціни договору, який стягують на користь замовника в разі, якщо товар не відповідає ступеню локалізації;
  • визначити формули обчислення державним замовником під час оцінки пропозицій учасників ціни товарів з переліку локалізованих товарів;
  • встановити механізм визначення питомої ваги критерію оцінки пропозиції учасника залежно від ступеня локалізації виробництва товару;

У проєкті закону також пропонують:

  • встановити принцип, що у разі, якщо норми Закону № 922 мають двозначне трактування застосування окремих вимог, то вважати дії замовника та/або учасника правомірними, якщо вони керувалися методиками, порядками, рекомендаціями чи роз’ясненнями Уповноваженого органу з питань публічних закупівель;
  • уточнити норму щодо можливості збільшувати ціни за одиницю товару. Встановити, що обмеження збільшувати ціни до 10% застосовують без обмеження кількості змін та їх загального відсотку. Якщо вони не призводять до збільшення суми договору.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Ремонт автомобіля: визначаємо код ДК

На балансі багатьох замовників для виконання обов’язків є автомобіль — основний засіб, що час від часу потребує технічного обслуговування та ремонту. Часом замовникам важко визначити, за яким кодом ДК потрібно оголосити закупівлю. Розглянемо види поточного ремонту автомобіля та як визначати код ДК для них. Ця стаття стане у нагоді всім замовникам, що утримують автомобілі
16505

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
6211

Класифікатор медичних виробів НК 031:2024

Інформацію про предмет закупівлі медвиробу в електронній системі зазначають за його кодом та назвою відповідно до національного класифікатора НК 031:2024 «Класифікатор медичних виробів». Тож скачайте класифікатор, щоб завжди мати його під рукою
12044

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді