📋Штраф 25% і моніторинг ДАСУ: що містить новий законопроєкт про закупівлі

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У ВРУ зареєстрували проєкт Закону про зміни до Закону № 922 та деяких законодавчих актів України щодо виконання вимог локалізації в публічних та оборонних закупівлях (реєстр. № 13392-1).

Штраф 25% і моніторинг ДАСУ: що містить новий законопроєкт про закупівлі

Закупівлі із локалізацією

Проєкт закону містить аналогічні законопроєкту від 20.06.2025 (реєстр. № 13392) положення:

  • встановити, що до 31.12.2032 року товари, вартістю від 1 млн грн, замовник закуповує виключно, якщо їх ступінь локалізації виробництва дорівнює чи перевищує відсоток локалізації з поетапним його збільшенням. Товар має бути включений до переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва безпосередньо його виробником;
  • зобов’язати Уповноважений орган формувати і вести перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва та оприлюднювати його на веб-порталі;
  • створити комісію з питань забезпечення формування та ведення переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва та відповідності інформації в ньому;
  • встановити винятки щодо товарів, країнами походження яких є учасники відповідних міжнародних договорів, лише за наявності документів, що підтверджують країну походження товарів;
  • встановити вимогу зазначати у тендерній документації відповідності ступеня локалізації виробництва, а також для учасників інформацію щодо ступеня локалізації виробництва,
  • зобов’язати замовника відхиляти тендерну пропозицію через невідповідності ступеню локалізації виробництва;
  • визначити додаткові підстави для органів державного фінансового контролю починати моніторинг;
  • включити до істотних умов договору положення застосовувати до постачальника штраф у розмірі не менше 25% ціни договору, який стягують на користь замовника в разі, якщо товар не відповідає ступеню локалізації;
  • визначити формули обчислення державним замовником під час оцінки пропозицій учасників ціни товарів з переліку локалізованих товарів;
  • встановити механізм визначення питомої ваги критерію оцінки пропозиції учасника залежно від ступеня локалізації виробництва товару;

У проєкті закону також пропонують:

  • встановити принцип, що у разі, якщо норми Закону № 922 мають двозначне трактування застосування окремих вимог, то вважати дії замовника та/або учасника правомірними, якщо вони керувалися методиками, порядками, рекомендаціями чи роз’ясненнями Уповноваженого органу з питань публічних закупівель;
  • уточнити норму щодо можливості збільшувати ціни за одиницю товару. Встановити, що обмеження збільшувати ціни до 10% застосовують без обмеження кількості змін та їх загального відсотку. Якщо вони не призводять до збільшення суми договору.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
87006

Постачання теплової енергії: як закуповувати

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
11668

Комунальні послуги: обираємо КЕКВ та проводимо закупівлю

Закупівлі комунальних послуг складають значну частину витрат замовників. Для їх проведення необхідно коректно визначити предмет закупівлі та відповідний код економічної класифікації видатків (КЕКВ). Детальніше про це — у статті
4512

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді