ДПП або державно приватне партнерство

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
ВРУ ухвалила у другому читанні та в цілому законопроєкт № 7508, який спрощує участь приватного бізнесу у відновленні через механізм публічно-приватного партнерства (ППП). Документ вирішує одразу декілька проблем — спрощує бюрократичні процедури, передбачає фінансові гарантії для інвесторів та дозволяє швидше реалізовувати проєкти

ДПП або державно приватне партнерство

ВЕБІНАР: Оскарження в публічних закупівлях: як діяти замовнику

«Публічно-приватне партнерство — один з ключових інструментів залучення інвестицій. Хоча концепт ППП в Україні існує вже давно, але за весь час у нас було укладено лише два великі концесійні договори. Завдяки змінам до законодавства ми розраховуємо, що механізм ППП нарешті запрацює і принесе нам у найближчі роки до 1 млрд доларів інвестицій у конкретні проєкти. Насамперед це можуть бути такі сфери: порти, лікарні, муніципальні об’єкти. Крім того, законопроєкт передбачає наближення національного законодавства до законодавства ЄС. Вдячна парламенту за прийняття цього законопроєкту», — зазначила Перший віце-прем’єр-міністр України — Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Що передбачає законопроєкт від 01.07.2022 № 7508:

  1. Впровадження електронної торгівельної системи (ЕТС) для проєктів концесії за стандартами та процедурами ЄС. Все відбуватиметься онлайн — від розміщення інформації про оголошення конкурсу до оприлюднення укладеного договору.
  2. Нові та удосконалені гарантії для інвесторів та кредиторів. Приватний партнер отримуватиме від держави гарантії захисту своїх прав, стабільності умов та недискримінаційного ставлення під час реалізації проєктів ППП. Зміни в законодавстві не впливатимуть на умови вже укладених договорів.
  3. Нові джерела фінансування. У законодавстві з'являється поняття «донор» — міжнародні партнери, які можуть надавати фінансову підтримку напряму або через бюджети. Такий підхід значно мінімізує ризики для приватних партнерів і зробить доступнішими проєкти для публічних партнерів.
  4. Спрощення процедури підготовки «невеликих» проєктів. Проєкти вартістю до 5,5 млн євро зможуть реалізовуватись без розроблення техніко-економічного обґрунтування, а рішення прийматиметься лише на основі концептуальної записки. Такий підхід допоможе швидше розвиватися громадам, залучаючи приватних партнерів. Вони зможуть у стислі терміни будувати як дороги локального значення, так і необхідні соціальні об’єкти.
  5. Особливий режим для проєктів відновлення. Для відбудови зруйнованої війною інфраструктури діятиме спрощений механізм підготовки проєктів ППП, порядок якого визначатиметься українським Урядом. Цей порядок діятиме під час воєнного стану і ще 7 років після його завершення.
  6. «Інфраструктура в розстрочку». Держава зможе оплачувати реалізацію інфраструктурних проєктів приватному партнеру бюджетними коштами вже після введення об’єкта в експлуатацію. Цей підхід зменшить навантаження на бюджети різних рівнів та дозволить реалізувати більшу кількість соціально важливих проєктів навіть в умовах обмеженого фінансування.
  7. Розширення переліку публічних партнерів: до участі в ППП зможуть долучатися державні компанії, що дозволить залучити більше інвестицій.
  8. Спеціальні процедури для проєктів з будівництва житла: через масштабні руйнування та необхідність забезпечити людей новими домівками, передбачили особливості укладення договорів ППП щодо житла.

Важливо: очікується, що спрощення загальної процедури підготовки проєктів ППП та впровадження електронної системи закупівель за стандартами ЄС допоможе залучити великий обсяг приватних інвестицій в розбудову і модернізацію соціальної та іншої інфраструктури. Це дасть мультиплікативний ефект для економіки, що є особливо важливо для країни в сучасних умовах.

Розробники законопроєкту прогнозують щорічне залучення до економіки України додаткових 8-10 млрд гривень щорічно, за умови затвердження та реалізації в середньому по 5 проєктів на область вартістю принаймні 50-100 млн грн кожен.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Останні зміни до Особливостей 1178 у 2025 році

У статті — повний огляд усіх змін до постанови КМУ № 1178 за 2025 рік. Ми зібрали всі нововведення в єдиній таблиці, щоб ви могли швидко зорієнтуватися та оперативно реагувати
8005

Планування закупівель на наступний рік

Планування закупівель — це відповідальна справа. Під час планування закупівель на наступний рік замовнику слід пам’ятати, що це відповідальність не лише уповноваженої особи. Роз’яснюємо, як слід організувати планування закупівель на підприємстві, щоб забезпечити злагоджену взаємодію працівників
14342

Постанова КМУ № 1178 про Особливості закупівель в умовах воєнного стану

Щоб замовники могли закуповувати швидше, КМУ затвердив Постанову № 1178 і ухвалив нею Особливості закупівель у воєнний та повоєнний час. Попри це за новими нормами закупівля в умовах воєнного стану залишається конкурентною, а закупівельний процес прозорим. Пояснюємо, що потрібно пам'ятати насамперед
18693

План закупівель на 2026 рік

Пояснимо, як формувати річний план закупівель на 2026 рік, враховуючи Особливості. Адже у воєнний стан маємо відповідально планувати закупівлі для забезпечення потреб країни в цілому та кожного замовника окремо
17430

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді