АОЗ Міноборони запускає нову модель закупівель дронів
Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води
24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі
В такий спосіб АОЗ планує забезпечити прогнозоване та швидке постачання засобів для ЗСУ, а виробникам та постачальникам дати більш чітке розуміння попиту та актуальних потреб війська.
Для цього «Агенція оборонних закупівель» МОУ розвиває альтернативні інструменти закупівель та постачання. Це дозволить не тільки задовольнити потреби військових, зокрема щодо їх ролі у виборі засобів, але й відкриє ринок для ширшого кола виробників.
«У 2025 році на закупівлю дронів «Агенцією оборонних закупівель» в держбюджеті передбачено понад 128 млрд грн. Ми змінюємо підходи, щоб ці кошти працювали ефективно: створюємо зрозумілі правила для ринку, забезпечуємо прогнозованість для виробників і результат для війська», — зазначив директор Департаменту політики закупівель Міноборони України Гліб Канєвський.
Тепер АОЗ взаємодіятиме з ринком через такі механізми:
- прямі договори — для закупівлі унікальних або спеціалізованих безпілотників.
Через стратегічну важливість закупівель на основі доведеної потреби Агенція частково залишає вже існуючий підхід. Проте фокус буде робитись на закупівлю унікальних та спеціалізованих апаратів;
- рамкові угоди — конкурентні торги на основі тактико-технічних характеристик.
Ті дрони, які мають схожі тактико-технічні характеристики, будуть об’єднувати в рамки (на першому етапі це FPV-дрони). Це дозволить проводити конкурентні закупівлі зі залученням широкого кола виробників;
- DOT-Chain Defence — маркетплейс дронів, де військові самостійно обиратимуть необхідні їм засоби.
Військові частини матимуть більше свободи та не отримуватимуть засоби виключно на основі централізовано прийнятих рішень. Також це скоротить процес доставки дронів до лічених тижнів.

«Під час розмов із виробниками та військовими ми побачили ключові бар’єри — непрозорі процедури, складний доступ до участі, відсутність діалогу. Тому оновили підходи: сформували зрозумілі правила, спростили вхід і зробили процес передбачуваним. Це відкриває ринку можливість масштабуватись, а державі — швидко закривати потреби ЗСУ», — коментує директор АОЗ Арсен Жумаділов.
Серед важливих нововведень — верифікація постачальників для прямих договорів. Вона допомагає переконатися, що компанія відповідає базовим вимогам:
- не має зв'язків з рф, іраном та білоруссю;
- має достатні виробничі спроможності та фінансовий стан для виконання контрактів.
Після проходження верифікації постачальник потрапляє до реєстру, що дозволяє скоротити час на перевірки в майбутньому та оперативно отримувати запити на комерційні пропозиції від АОЗ. Це зробить закупівлі швидшими, ефективнішими та більш передбачуваними для обох сторін.
Всі ці процеси детально описані у покроковому експлейнері, з яким можна ознайомитися на сайті АОЗ. Він докладно описує увесь шлях постачальника — від кодифікації та верифікації до укладення контракту.
Джерело: офіційний сайт МОУ