Схвалили Стратегію розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту до 2034 року

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
Уряд схвалив Стратегію розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту на період до 2034 року та затвердив операційний план заходів з її реалізації в 2025-2027 роках

Схвалили Стратегію розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту до 2034 року

«Замовник → підрядник → субпідрядник»: правове регулювання

КМУ розпорядженням від 04 березня 2025 р. № 183-р постановив, зокрема:

  1. Схвалити Стратегію розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту на період до 2034 року.
  2. Затвердити операційний план заходів з реалізації в 2025-2027 роках Стратегії розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту на період до 2034 року (далі – операційний план).

Метою Стратегії є формування захищеного середовища для цивільного населення шляхом створення мережі об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту для захисту життя і мінімізації втрат серед цивільного населення в разі застосування ворогом сучасних засобів ураження, що створює умови для забезпечення подальшого економічного та соціального розвитку держави.

Стратегічні цілі та показники їх досягнення 

Створення захищеного середовища для цивільного населення планується забезпечити шляхом реалізації таких стратегічних цілей:

  1. Стратегічна ціль 1. Забезпечення укриття всіх категорій населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту відповідно до вимог законодавства.
  2. Стратегічна ціль 2. Освоєння власного виробництва комплектуючих (обладнання) для захисних споруд цивільного захисту і споруд подвійного призначення, а також виготовлення первинних (мобільних) укриттів.
  3. Стратегічна ціль 3. Оптимізація структури і повноважень органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних осіб і фізичних осіб – підприємців під час створення об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також застосування ефективних інструментів для реалізації державної політики з розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту.
  4. Стратегічна ціль 4. Поєднання зусиль і ресурсів міжнародної спільноти, держави, місцевого самоврядування та бізнесу для розвитку фонду захисних споруд цивільного захисту.
  5. Стратегічна ціль 5. Формування в посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів містобудування, приватного сектору та населення культури безпеки щодо використання і утримання об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту.
  6. Стратегічна ціль 6. Цифровізація процесу створення, розвитку та утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та інформування населення про фонд захисних споруд цивільного захисту і порядок дій в умовах постійної загрози для життя і здоров’я.

Показники досягнення цілей Стратегії:

  • розвиток мережі об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
  • розвиток виробництва комплектуючих (обладнання) для захисних споруд цивільного захисту і споруд подвійного призначення, а також виготовлення первинних (мобільних) укриттів;
  • удосконалення публічного управління і менеджменту з питань створення та утримання фонду захисних споруд цивільного захисту;
  • створення ефективного механізму фінансування заходів із створення, розвитку та утримання фонду захисних споруд цивільного захисту;
  • формування в посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, суб’єктів містобудування, приватного сектору та населення культури безпеки щодо використання і утримання об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також цифровізація заходів із створення, розвитку та утримання фонду захисних споруд цивільного захисту.

Очікувані результати:

  • досягнення можливості укриття всіх категорій населення в захисних спорудах цивільного захисту, зокрема шляхом створення найпростіших укриттів в усіх наявних об’єктах підземного простору (паркінги, станції метрополітену, інші об’єкти), а також будівництво нових захисних споруд цивільного захисту і споруд подвійного призначення, за технічної можливості – реконструкція наявних об’єктів і пристосування під захисні споруди цивільного захисту або споруди подвійного призначення;
  • розвиток фонду захисних споруд цивільного захисту в обсягах, необхідних для укриття всіх категорій населення відповідно до вимог законодавства;
  • забезпечення всіх закладів освіти, а також закладів охорони здоров’я, що надають стаціонарну медичну допомогу, спеціалізованими захисними спорудами цивільного захисту, які дають змогу продовжувати навчальний і лікувальний процес під час надзвичайних ситуацій;
  • створення в Україні виробництва всіх необхідних комплектуючих (обладнання) для захисних споруд цивільного захисту в достатніх обсягах;
  • запровадження дієвого контролю державних інституцій за станом створення, утримання та експлуатації фонду захисних споруд цивільного захисту, будівництва, а також за дотриманням державних інтересів щодо реалізації вимог розділів «Інженерно-технічні заходи цивільного захисту» під час просторового планування розвитку територій і населених пунктів;
  • встановлення відповідальності посадових осіб, суб’єктів господарювання та інших юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців за недотримання вимог законодавства щодо створення, утримання та експлуатації об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту, а також посилення відповідальності посадових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування за недотримання вимог законодавства з питань цивільного захисту (зокрема укриття населення) під час планування та забудови територій.

Фінансування цієї Стратегії має здійснюватися за рахунок:

  • коштів державного бюджету в межах наявних бюджетних програм;
  • субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам;
  • коштів місцевих бюджетів;
  • коштів міжнародної допомоги, у тому числі міжнародної технічної допомоги та секторальної підтримки ЄС, інших партнерів з розвитку, міжнародних фінансових організацій;
  • коштів інвесторів;
  • власних коштів підприємств;
  • інших джерел, не заборонених законодавством.

Джерело: розпорядження КМУ від 04 березня 2025 р. № 183-р

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Закуповуємо додаткові роботи чи послуги з поточного ремонту

Під час поточного ремонту часто з’являються додаткові роботи. Але не кожну з них можна закупити без нової процедури. У статті — хто має право замовляти такі роботи, які документи потрібні та яку відповідальність несе замовник
14097

Формуємо додаток до договору: зразок

Дізнайтеся, що собою являє додаток до договору, як його формувати та за потреби внести зміни. Також скачайте зразок додатку до договору, щоб адаптувати його під свою ситуацію
18045

Порядок оприлюднення інформації про закупівлі в електронній системі закупівель

Розглянемо ключові правила розміщення інформації в електронній системі закупівель з урахуванням умов воєнного стану. Зокрема пояснимо, коли інформація в електронній системі вважається розміщеною. А також, як діяти у разі технічного збою електронної системи
15032

Гарантійний лист про оплату

Гарантійний лист про оплату може знадобитися, щоб підтвердити оплату за надані послуги, поставлені товари, виконані роботи. Скачайте універсальний зразок гарантійного листа про оплату з урахуванням бюджетного законодавства
13037

Зразок пояснення у справі про адміністративне правопорушення

Коли інспектори Держаудитслужби складають протокол про адмінпорушення, перше, що запитують у посадової особи, — її пояснення. Саме від цього документа часто залежить, чи визнають провину і чи буде штраф. Ми підготували зразок пояснення, який допоможе вам правильно відреагувати на протокол і захистити свої права
15404

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді