НАЗК планує дослідити корупційні ризики під час закупівель систем БпЛА та засобів РЕБ для ЗСУ
24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі
Учасники заходу обговорили:
- шляхи синхронізації зусиль стейкхолдерів щодо вдосконалення системи оборонних закупівель; та
- впровадження рекомендацій, розроблених за підсумками Стратегічного огляду оборонних закупівель України. Цей огляд є одним із ключових проєктів Комплексного пакета допомоги НАТО для України.
«Сектор оборони визначено однією з пріоритетних сфер запобігання корупції в Антикорупційній стратегії на 2021–2025 роки, а тема оборонних закупівель є однією з п’яти проблем у цій сфері. НАЗК у частині розбудови доброчесності у сфері безпеки та оборони зосереджене на двох флагманських проєктах Комплексного пакета допомоги НАТО для України: Дорожній карті взаємосумісності України з НАТО та Стратегічному огляді системи оборонних закупівель України для наближення до стандартів країн-членів Альянсу. Ми продовжуємо напрацьовувати інструменти, що дозволять мінімізувати виявлені корупційні ризики та вдосконалити систему оборонних закупівель, зокрема шляхом впровадження міжнародних стандартів у цій сфері», – зазначив Голова Національного агентства Віктор Павлущик.
Окрема панель була присвячена обговоренню викликів, які наразі стоять перед інституціями, що здійснюють оборонні закупівлі у 2025 році.
«Координаційна робота НАЗК щодо розбудови доброчесності у секторі безпеки та оборони спрямована на підвищення прозорості в оборонних закупівлях та на заохочення співпраці між оборонним сектором і бізнесом задля впровадження інновацій у закупівлях. Це є важливим для досягнення взаємосумісності України та НАТО, зокрема у використанні зброї, управлінні людськими ресурсами, розбудові доброчесності», – наголосив керівник Управління формування політики доброчесності у сфері безпеки та оборони НАЗК Ярослав Любченко.
Дослідження складатиметься з таких етапів:
- збір інформації від стейкхолдерів, аналіз аналітичних матеріалів по темі;
- опрацювання інформації та підготовка драфту дослідження;
- обговорення драфту дослідження зі стейкхолдерами та підготовка рекомендацій;
- презентація дослідження;
- імплементація рекомендацій.
Джерело: офіційний сайт НАЗК