Чому втратив чинність ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 і на що орієнтуватися замовникам

Відбулися суттєві зміни в нормативно-правовому регулюванні сфери будівництва. Мінрегіон затвердив Кошторисні норми України у будівництві — наказом від 01.11.2021 № 281.

Закупівля робіт з будівництва — разом з устаткуванням чи окремо

 Чому втратив чинність ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 і на що орієнтуватися замовникам

Цей документ тепер обов’язковий для замовників, які визначатимуть вартість будівництва об’єктів із залученням:

  • бюджетних коштів;
  • коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій;
  • кредитів, наданих під державні гарантії.

Кошторисні норми України у будівництві — один із документів, які мають забезпечити реформування будівельної галузі. «Будівельна галузь в Україні багато років працювала за правилами, які ускладнюють елементарні процеси. Наразі триває оновлення відповідних процесів, аби зробити їх зручними та прозорими. Затверджені Кошторисні норми мають забезпечити підвищення здорової конкуренції на будівельному ринку через залучення нових виконавців. Також це створить поштовх для впровадження інновацій в будівництві», — пояснила заступниця Міністра розвитку громад та територій Наталія Козловська.

Чи можна ділити предмет під час закупівлі робіт ➤➤➤

До складу Кошторисних норм України в будівництві входять:

  • Настанова з визначення вартості будівництва;
  • Настанова з визначення вартості проектних, науковопроектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.

Кошторисні норми України передбачають нові можливості для всіх сторін будівництва.

Підрядник зможе формувати тверду договірну ціну з використанням укрупнених показників вартості робіт на одиницю виміру певного виду роботи (наприклад, на м2 покриття автомобільної дороги):

  • витрати на заробітну плату робітників-будівельників;
  • витрати на експлуатацію будівельних машин та механізмів;
  • витрати на будівельні матеріали, вироби та комплекти (конструкції);
  • загальновиробничі та адміністративні витрати;
  • інші роботи та витрати (зокрема кошти на покриття витрат, пов’язаних з інфляційними процесами);
  • прибуток.

Тобто для підрядника має зменшитися кількість документів, які він подає при узгодженні договірної ціни та під час здачі обсягів виконаних робіт.

Виконані роботи прийматимуть за такими ключовими критеріями, як якість, строки, обсяги та відповідність проєктній документації. Підрядник зможе застосовувати міжнародно визнані форми звітування за виконані роботи, коли будуватиме об’єкти за бюджетні кошти.

Замовник зможе формувати відомість обсягів робіт за міжнародними системами вимірювання. Тож формувати цінову політику іноземним підрядникам буде простіше — вони використовуватимуть зрозумілі для них коди й назви видів робіт.

Проєктувальник зможе обчислювати вартість проєктно-вишукувальних робіт за трьома методами:

  • відсотковий;
  • калькуляційний;
  • із використанням збірників цін.

Вибір методу залежатиме від зміни складових вартості, зокрема трудових та матеріально-технічних ресурсів.

А в Зведеному кошторисному розрахунку можна буде передбачити, зокрема, кошти на проведення аудиту та оцінку впливу на довкілля.

Також наказ від 01.11.2021 № 281 визначив державні стандарти України, що втратили чинність. Це:

  • ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293;
  • ДСТУ-Н Б Д.1.1-2:2013 «Настанова щодо визначення вартості прямих витрат у вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405;
  • ДСТУ-Н Б Д.1.1-3:2013 «Настанова щодо визначення загальновиробничих і адміністративних витрат та прибутку у вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405;
  • ДСТУ-Н Б Д.1.1-4:2013 «Настанова щодо визначення вартості експлуатації будівельних машин і механізмів у вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405;
  • ДСТУ-Н Б Д.1.1-5:2013 «Настанова щодо визначення розміру коштів на титульні тимчасові будівлі та споруди і інші витрати у вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405;
  • ДСТУ-Н Б Д.1.1-6:2013 «Настанова щодо розроблення ресурсних елементних кошторисних норм на будівельні роботи», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405;
  • ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 «Правила визначення вартості проектновишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2013 №374;
  • ДСТУ-Н Б Д.1.1-9:2013 «Настанова щодо визначення вартості та трудомісткості робіт з перевезення будівельних вантажів власним автомобільним транспортом будівельних організацій при складанні договірної ціни та проведенні взаєморозрахунків за об’єми виконаних робіт», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.08.2013 № 405.

Джерело: наказ Мінрегіону «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281 та офіційний сайт Мінрегіону

УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

е-журнал Держзакупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Продовження договору оренди комунального майна без аукціону: правила та ризики

В умовах воєнного стану продовження договорів оренди комунального майна стає дедалі затребуваним. У статті ми розглянемо порядок такого продовження, нормативні основи та ризики, які можуть виникнути у зв’язку з цим процесом
151

Локалізація в закупівлях

Локалізація в публічних закупівлях набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті – про умови локалізації виробництва у 2024 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
5569

Закупівля природного газу

Щоб отримати газ вчасно та безперебійно, скористайтеся порадами експерта для закупівлі газу на наступний рік. Пам’ятайте, що закупівля газу є конкурентною, а його ціна нестабільною, а це ускладнює проведення закупівлі
10032

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді