АМКУ затвердив Узагальнення практики розгляду скарг

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
АМКУ затвердив Узагальнення практики розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування

АМКУ затвердив Узагальнення практики розгляду скарг

Перевірка та моніторинг закупівель

Узагальнення практики здійснене відповідно до ст. 61 Закону «Про Антимонопольний комітет України». 

АМКУ зазначає, у зв’язку із великою кількістю скарг, за результатами розгляду яких Комісією прийняті рішення про встановлення порушень з боку замовників процедур закупівель в частині застосування положень п. 43 та п. 44 Особливостей, Департаментом з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель проаналізовано та узагальнено практику розгляду Комісією скарг на рішення, дії та/або бездіяльність замовників під час застосування вказаних положень.

Узагальнення відображає перелік та описи основних порушень з боку замовників та учасників процедур закупівель в наступних аспектах:

  • розгляд замовником документів, наданих на підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції;
  • встановлення невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
  • відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у зв’язку з невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
  • повторне розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі;
  • оформлення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
  • розгляд замовником документів, поданих учасником процедури закупівлі на виконання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

АМКУ наголошує, що:

  • враховуючи зазначену в узагальненій практиці інформацію та конкретні приклади рішень Комісії, замовнику, у разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, потрібно встановити, чи підпадають вони під визначення, передбачене п. 43 Особливостей;
  • також необхідно дотримуватись вимог щодо розміщення лише одного повідомлення щодо одного і того ж учасника;
  • правильно сформованим вважається лише те повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яке містить у сукупності всю інформацію, передбачену Законом та Особливостями.
  • в частині розгляду документів та інформації, поданих на усунення невідповідностей у тендерній пропозицій, необхідно враховувати не лише їх зміст, а також вимоги тендерної документації до дати видачі та/або чинності таких документів.
  • як учасники процедур закупівель, так і замовники мають розуміти, що законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає можливості для учасника процедури закупівлі виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, до/без розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.

Відтак, врахування зазначених практичних напрацювань замовниками та учасниками процедур закупівель:

  • сприятиме підвищенню їх професійного рівня;
  • позитивно вплине на проведення процедур закупівель, що, в свою чергу, має призвести до зменшення кількості скарг, які надходять на розгляд Комісії.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
5550

Що таке конфлікт інтересів

Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
10242

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
17155

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
46920

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді