АМКУ затвердив Узагальнення практики розгляду скарг
Перевірка та моніторинг закупівель
Узагальнення практики здійснене відповідно до ст. 61 Закону «Про Антимонопольний комітет України».
АМКУ зазначає, у зв’язку із великою кількістю скарг, за результатами розгляду яких Комісією прийняті рішення про встановлення порушень з боку замовників процедур закупівель в частині застосування положень п. 43 та п. 44 Особливостей, Департаментом з питань оскаржень рішень у сфері публічних закупівель проаналізовано та узагальнено практику розгляду Комісією скарг на рішення, дії та/або бездіяльність замовників під час застосування вказаних положень.
Узагальнення відображає перелік та описи основних порушень з боку замовників та учасників процедур закупівель в наступних аспектах:
- розгляд замовником документів, наданих на підтвердження внесення забезпечення тендерної пропозиції;
- встановлення невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
- відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі у зв’язку з невідповідністю вимогам, встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону;
- повторне розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі;
- оформлення замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей;
- розгляд замовником документів, поданих учасником процедури закупівлі на виконання повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.

✅ Для вас цілу добу будуть відкриті статті, відеороз'яснення, зразки документів
АМКУ наголошує, що:
- враховуючи зазначену в узагальненій практиці інформацію та конкретні приклади рішень Комісії, замовнику, у разі виявлення невідповідностей у тендерній пропозиції учасника процедури закупівлі, потрібно встановити, чи підпадають вони під визначення, передбачене п. 43 Особливостей;
- також необхідно дотримуватись вимог щодо розміщення лише одного повідомлення щодо одного і того ж учасника;
- правильно сформованим вважається лише те повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, яке містить у сукупності всю інформацію, передбачену Законом та Особливостями.
- в частині розгляду документів та інформації, поданих на усунення невідповідностей у тендерній пропозицій, необхідно враховувати не лише їх зміст, а також вимоги тендерної документації до дати видачі та/або чинності таких документів.
- як учасники процедур закупівель, так і замовники мають розуміти, що законодавство у сфері публічних закупівель не передбачає можливості для учасника процедури закупівлі виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, до/без розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Відтак, врахування зазначених практичних напрацювань замовниками та учасниками процедур закупівель:
- сприятиме підвищенню їх професійного рівня;
- позитивно вплине на проведення процедур закупівель, що, в свою чергу, має призвести до зменшення кількості скарг, які надходять на розгляд Комісії.
Джерело: офіційний сайт АМКУ