Чи треба декларувати майно за кордоном

Автор
редактор стрічки новин порталу «Держзакупівлі»
НАЗК наголошує: законодавство не передбачає звільнення від обов’язку декларування житла за кордоном, яким українці користуються під час війни

Чи декларувати майно за кордоном

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Декларант зобов’язаний зазначати в декларації інформацію про об’єкти нерухомості, які:

  • належать йому та членам його сім’ї; чи
  • перебувають у них в оренді або на іншому праві користування (ч. 1 ст. 46  Закону «Про запобігання корупції»).

Проте на час дії воєнного стану декларант має право вказати у декларації лише інформацію про:

  • країну;
  • регіон;
  • чи іншу адміністративно-територіальну одиницю щодо:
  • 1 об’єкта нерухомості; або
  • 1 об’єкта незавершеного будівництва, за умов, якщо:
  • він є; або
  • був місцем фактичного проживання члена сім’ї суб’єкта декларування, але не декларанта. 

В НАЗК наголошують, декларанти, які скористалися таким правом, зобов’язані протягом 90 днів після припинення або скасування воєнного стану подати декларації за відповідні звітні періоди із зазначенням повної інформації про розташування об’єкта нерухомості за кордоном.

НАЗК звертає увагу, що у публічній частині Реєстру декларацій відображається лише назва країни, без зазначення конфіденційної інформації про розташування об’єкта нерухомого майна. 

Житло за кордоном підлягає декларуванню, якщо

  • належить декларанту або членам його сім’ї на праві власності станом на останній день звітного періоду;
  • перебувало у користуванні декларанта або членів його сім’ї:
  • станом на останній день звітного періоду, якщо право користування виникло не пізніше ніж за 30 календарних днів до цієї дати; або
  • протягом щонайменше половини днів звітного періоду (183 дні для річної декларації).

Якщо декларант або члени його сім’ї проживають у квартирі чи будинку, що не належить їм на праві власності, необхідно зазначити у декларації інформацію про власника цього об’єкта.

За загальним правилом у декларації зазначаються відомості на підставі документів, які підтверджують набуття суб’єктом декларування та/або членами його сім’ї права на цей об’єкт.

Саме тому для коректного заповнення розд. 3 «Об'єкти нерухомості» декларації необхідні будуть дані, які можуть міститися, зокрема в:

  • документах про право власності на житло;
  • документах, що посвідчують особу власника житла. У формі декларації передбачені поля для зазначення даних власника. Якщо інформація відсутня, для певних полів можна обрати позначки «Не застосовується», «Не відомо» або «Член сім’ї не надав інформацію». Без заповнення полів декларація не буде збережена;
  • документах про оренду або  користування житлом.

Детальніше про порядок заповнення можна дізнатися в Базі знань НАЗК.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Статті за темою

Усі статті за темою

Індикатори ризиків публічних закупівель 2025

У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
5559

Що таке конфлікт інтересів

Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
10247

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
17156

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
46935

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді