У зв’язку з численними зверненнями до нотаріусів України держорганів та підприємств з питань так званої «публічної закупівлі нотаріальних послуг» Нотаріальна палата провела правовий аналіз законодавства у сфері публічних закупівель, співвідношення його з законодавством, що регулює нотаріальну діяльність, на предмет правомірності участі нотаріуса у процедурах публічних закупівель

Межі відповідальності уповноваженої особи і керівника
Правовий висновок підготовлено Комісією НПУ з аналітично-методологічного забезпечення нотаріальної діяльності. Зроблено такі висновки:
- Законодавство у сфері публічних закупівель та, зокрема, Закон України «Про публічні закупівлі», не містять вимоги та не регулюють процедури «закупівлі нотаріальних дій» і не можуть їх містити, оскільки відповідно до закону нотаріус вчиняє нотаріальні дії та стягує плату за вчинення нотаріальних дій, які за своєю правовою природою не є послугами.
Відповідно, нотаріус не є суб’єктом процедури публічних закупівель, оскільки не надає послуги у сфері права, які є предметом закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», а сплата фізичними та юридичними особами плати нотаріусу за вчинення нотаріальних дій здійснюється на підставі статті 31 Закону України «Про нотаріат» та не може здійснюватися на підставі договору про публічні закупівлі чи Закону України «Про публічні закупівлі». - Нотаріальна дія вчиняється на підставі закону, а не договору; не є юридичною або іншою послугою; не може бути предметом закупівель.
- Нотаріус не має права укладати договір про закупівлю нотаріальних дій як надавач послуг, подавати звіт про виконання договору про закупівлі.
- Участь нотаріуса у процедурах публічних закупівель щодо закупівель вчинюваних таким нотаріусом нотаріальних дій суперечить спеціальним нормам, що регулюють діяльність нотаріату в Україні та сферу публічних закупівель (в т.ч. статтям 1-5, 8, 8-1, 19, 31, 42 Закону України «Про нотаріат», 1, 5, 41, 42 Закону України «Про публічні закупівлі»), є порушенням основних принципів професійної етики нотаріусів, пункту 8 глави XVII Правил професійної етики нотаріусів України.
- Участь нотаріуса у процедурах публічних закупівель у зв’язку з особливостями процедури, передбаченої Законом України «Про публічні закупівлі» (в т.ч. публічного оприлюднення інформації про закупівлю, укладення договору про закупівлю нотаріальних дій, звіт про виконання договору про закупівлі) містить передумови для нівелювання та порушення статті 8 Закону України «Про нотаріат» (таємниці вчинення нотаріальних дій).
Джерело: офіційний сайт Нотаріальної палати України
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті