НАЗК та Міноборони презентували результати дослідження «Корупційні ризики під час здійснення централізованих тилових закупівель для ЗСУ»
ВЕБІНАР. Як оборонному замовнику правильно провести спрощену закупівлю
Мета дослідження – вдосконалити систему оборонних закупівель та впровадити рекомендації, надані за результатами Стратегічного огляду системи оборонних закупівель України.
Дослідження містить перелік корупційних ризиків, поширених у сфері оборонних закупівель, зокрема, на етапах планування, підготовки до проведення закупівлі, контролю виконання умов договору.
За результатами дослідження серед ключових проблем, зокрема:
- несистематичні та неузгоджені зміни правового регулювання у сфері оборонних закупівель;
- дублювання функцій між міністерствами, що формують політику у сфері оборонних закупівель;
- неналежне планування переліку потреб та обсягів оборонних закупівель;
- відсутність належної перевірки контрагентів;
- необґрунтована зміна істотних умов договору;
- відсутність достатнього механізму для здійснення належного контролю за виконанням умов договору.
Дослідження містить рекомендації до кожного з корупційних ризиків, виконання яких має сприяти їхній мінімізації.
Джерело: офіційний сайт НАЗК
Розглянемо, в яких випадках замовники можуть використовувати спрощену закупівлю, коли діють Особливості № 1178. Та окреслимо етапи спрощеної закупівлі в умовах воєнного стану
Закупівлі для потреб оборони відіграють ключову роль у забезпеченні національної безпеки та суверенітету країни. Крім цього оборонні закупівлі відрізняються від «класичних» публічних закупівель. Розберімося у законодавчому регулюванні оборонних закупівель в умовах воєнного стану
Проведення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану КМУ урегулював постановою від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169). В нюансах допоможе розібратися експерт.
Оборонні закупівлі мають ряд особливостей. Ключові аспекти закупівель за спрощеними торгами із застосуванням електронної системи роз’яснює експерт. Будьте уважні, адже станом 30 квітня 2021 року в системі Прозорро вже було зафіксовано закупівлі на загальну суму понад 360 млн. грн згідно з цією процедурою, що суперечить вимогам Закону України «Про оборонні закупівлі», оскільки закупівлям за оборонними процедурами має передувати затвердження трьохрічного плану закупівель та визначення Кабінетом Міністрів України переліку замовників в сфері оборони .