Особливості зберігання пального, призначеного для заправлення електрогенераторних установок

З 1 вересня збільшили до 5000 л обсяги пального, яке можна зберігати на одному об’єкті для обслуговування генераторів суб’єкта господарювання на прифронтових територіях України без реєстрації місця зберігання як акцизного складу

Особливості зберігання пального, призначеного для заправлення електрогенераторних установок

Весняний інтенсив для закупівельників

ВРУ 18 липня 2024 року прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку» № 3878-ІХ. Підпунктом 1 пункту 3 цього Закону внесли зміни до пункту 47 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового Кодексу України. Зокрема, змінили з 01 вересня 2024 року вимоги щодо не віднесення до акцизного складу і відповідно його не реєстрації – місць зберігання пального, у тому числі платника акцизного податку з реалізації пального, що використовують для заправлення електрогенераторних установок, у кожному (на кожній) з яких загальна місткість розташованих ємностей для цих потреб:

  • не перевищує 2000 літрів – на період дії воєнного стану в Україні та протягом 30 днів з дня припинення або скасування дії воєнного стану на території України. Діє на всій території України для всіх суб’єктів господарювання;
  • понад 2000 літрів до 5000 літрів – з 1 вересня 2024 року до визначеної дати припинення можливих бойових дій або дати завершення бойових дій. Діє на територіях можливих бойових дій (для яких не визначили дату припинення можливості бойових дій), територіях активних бойових дій (для яких не визначили дату завершення бойових дій), включених до Переліку територій, на яких ведуть (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією для платників, які не здійснюють діяльність з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним, його зберігання (крім зберігання виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки).

Можливість не реєструвати місця зберігання пального, призначеного для заправлення електрогенераторних установок, зберігач може застосувати, якщо:

  • використовує зазначені обсяги пального виключно для заправлення електрогенераторних установок;
  • веде окремий облік пального, яке отримав та використав для заправлення таких установок;
  • проводить розрахунки за придбане для таких потреб виключно у безготівковій формі.

Залишились вимоги щодо отримання ліцензій на право зберігання пального. У разі відсутності такої ліцензії встановили норми, які передбачають, що у період дії воєнного стану в Україні, та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування у випадку зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі:

  • до 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою – без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензії на право зберігання пального, результатів надання інших адміністративних послуг);
  • понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, здійснюється суб’єктом господарювання – за умови отримання декларації про провадження господарської діяльності із зберігання пального (ч. 24 Розділу XIII Перехідні положення Закону України від 18.06.2024 № 3817-IX).

Право на зберігання пального, яке споживається для заправлення електрогенераторної установки в обсязі понад 2000 літрів на кожному об’єкті, що забезпечений електрогенераторною установкою, суб’єкт набуває з моменту безоплатного подання декларації до ДПС.

У разі якщо у період дії воєнного стану в Україні та протягом 30 днів з дня його припинення або скасування, орган контролю виявив факти зберігання суб’єктом господарювання пального в обсягах понад 2000 літрів без отримання ліцензії на право зберігання пального та/або за відсутності належно поданої декларації, до такого суб’єкта застосовують відповідальність за зберігання пального без ліцензії на право зберігання пального.

Джерело: офіційний сайт ДПС

Статті за темою

Усі статті за темою

Перелік змін до тендерної документації

Законодавство не встановлює форми для переліку змін до тендерної документації. Скачайте приклад оформлення змін до ТД, щоб оприлюднити інформацію в електронній системі закупівель
551

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
72191

Авторське право на проектну документацію

Оскільки проєктна документація є інтелектуальною власністю її розробника, замовник не може вільно оголошувати відкриті торги на її коригування. Маєте врахувати авторське право на проектну документацію, адже виключне право на внесення змін належить лише автору
42

Фахівець з публічних закупівель 2025

Фахівець з публічних закупівель – хто це? Що прописано у Професійному стандарті, Класифікаторі і які вимоги встановлюють роботодавці? Про це – у статті
30194

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді