В Україні посилять контроль за виробництвом та обігом харчових доповнювачів (дієтичних добавок)

Кабмін розглянув законопроєкт, який після ухвалення Верховною Радою усуне прогалини в законодавстві щодо контролю за виробництвом і обігом харчових доповнювачів (дієтичних добавок)

В Україні посилять контроль за виробництвом та обігом харчових доповнювачів (дієтичних добавок)

Закупівлі ліків та медвиробів за Особливостями

Це одна з вимог інтеграції українського законодавства до законодавства Європейського Союзу.

«Сьогодні члени Уряду підтримали важливий законопроєкт, мета якого – убезпечити громадян. Біологічно активні добавки – це не чудодійні ліки проти усіх хвороб. Їх призначення є допоміжним. Відповідно, є значні відмінності регулювання їх обігу від обігу лікарських засобів. Однак, наразі є непоодинокі випадки, коли під виглядом БАДів реєструються лікарські засоби. Це вводить в оману споживача та несе ризики для здоровʼя людей. Тому маємо усунути наявні законодавчі прогалини, аби реєстрація та обіг і лікарських засобів, які проходять клінічні випробування й мають доведену ефективність, і біологічно активних добавок, які такої підтвердженої ефективності не мають, був чітко урегульований і жодні маніпуляції не були можливі. Купуючи той чи інший препарат, людина повинна чітко розуміти, що саме вона купує. Але навіть зараз, до прийняття цього законопроєкту, моя ключова порада людям – не займатися самолікуванням, а звертатися по консультацію до лікаря», - зазначив Міністр охорони здоров’я України Віктор Ляшко.

Попри те, що сьогодні законодавство регулює обіг харчових доповнювачів на ринку України, система державного контролю потребує вдосконалення. Через наявні прогалини недобросовісні суб’єкти господарювання припускаються зловживань, зокрема не здійснюють реєстрацію лікарських засобів та реалізовують їх під виглядом харчових доповнювачів (дієтичних добавок).

Серед порушень, що становлять загрозу для здоров’я, можуть бути:

  • наявність в харчових доповнювачах активних фармацевтичних інгредієнтів, у тому числі рецептурних, які можна використовувати виключно для виготовлення лікарських засобів;
  • відсутність у складі харчового доповнювача заявлених поживних речовин (білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, мінеральних речовин) або інших речовин з поживним або фізіологічним ефектом;
  • невідповідність маркування харчових доповнювачів встановленим вимогам, зокрема зазначення, що вони мають лікувальний ефект.

Законопроєкт, зокрема:

  • визначає чіткі механізми введення в обіг харчових доповнювачів, а також вимог до речовин, що можуть використовуватися для їхнього виробництва:
  • вітамінів;
  • мінеральних речовин;
  • інших речовин з поживним або фізіологічним ефектом.
  • дозволяє МОЗ затвердити перелік таких речовин і максимально допустимі дози, дозволені до застосування у харчових доповнювачах;
  • посилює відповідальність за виробництво та реалізацію харчових доповнювачів, що не відповідають вимогам законодавства.

Крім того, встановлюється процедура надання повідомлень про введення в обіг харчових доповнювачів, ведення переліку таких повідомлень і розміщення їх на офіційному вебсайті Держпродспоживслужби.

Довідково

Харчові доповнювачі (оновлена відповідно до вимог директив ЄС назва «дієтичних добавок») споживають додатково до звичайного раціону, окремо або в комбінації з іншими продуктами. Вони реалізуються у формі капсул, пастилок, пігулок та саше, ампул з рідинами, пляшок для крапельного дозування тощо.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
8214

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
2755

Що варто знати про нецільове використання бюджетних коштів

За нецільове використання бюджетних коштів, можуть не тільки оштрафувати, а й притягнути до кримінальної відповідальності! Дізнайтеся все про цей важливий аспект і вбережіть себе від неприємностей. Розберемо свіжу судову практику
10916

Пов’язані особи в публічних закупівлях 2024

Чи легко встановити, чи пов’язані особи під час тендеру? Не поспішайте відповідати на це запитання. Для початку ознайомтеся з ознаками та прикладами пов’язаних осіб. Вивчіть значущі судові рішеннями та алгоритми дій замовника, у разі встановлення пов’язаності під час проведення закупівлі.
6386

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

Дехто помилково вважає, що найстрашніше, що може бути в закупівлях, — це штраф. Однак судова практика свідчить, що варто зважати ще й на кримінальну відповідальність. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
18431

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді