Нюанси укладання договору про закупівлю та оприлюднення звіту про виконання

У листі від 08.10.2021 № 3304-04/49219-06, Міністерство економіки України надало детальні відповіді на деякі питання, а саме: чи застосовуються вимоги статті 41 Закону, у тому числі щодо внесення змін до договорів про закупівлю, укладених з переможцем відбору шляхом запиту ціни пропозицій? Чи потрібно оприлюднювати звіт про виконання договору про закупівлю, укладеного з використанням електронного каталогу?

Укладання договору про закупівлю: ази, які знають не всі

Нюанси укладання договору про закупівлю та оприлюднення звіту про виконання


Пунктом 6 частини першої статті 1 Закону установлено, що договір про закупівлю – господарський договір, який укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Водночас згідно з частиною третьою статті 41 Закону забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, крім випадків, передбачених Законом.

Згідно з абзацом третім пункту 2 Порядку договір про закупівлю, укладений з використанням електронного каталогу – це договір, укладений замовником з переможцем відбору, та/або документ, що підтверджує придбання замовником товару у переможця відбору відповідно до Порядку.

Крім цього, пунктом 68 Порядку установлено, що за результатами проведеного відбору постачальника через електронний каталог замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до статті 10 Закону.

Отже, ураховуючи зазначене, договір про закупівлю, укладений з використанням електронного каталогу, який передбачає оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не є договором про закупівлю у розумінні Закону. Правовідносини, що не передбачають укладення договору про закупівлю, не є предметом регулювання цього Закону. Тому вимоги статті 41 Закону та пунктів 11 і 12 частини першої статті 10 Закону щодо оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону, а також оприлюднення звіту про виконання договору про закупівлю у зв’язку із закінченням строку дії договору про закупівлю або його виконання сторонами, або його розірвання на такий договір не розповсюджуються.

Договірні відносини, що виникають при укладенні та виконанні договору про закупівлю, укладеного з використанням електронного каталогу, мають регулюватися, зокрема, пунктом 66 Порядку, яким передбачено, що умови такого договору не повинні відрізнятися від умов, визначених у замовленні/запиті ціни пропозицій в електронному каталозі, статтею 638 Цивільного кодексу України та пунктами 2 і 3 статті 180 Господарського кодексу України. Докладніше про це на сторінці 2 в листі від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 “Щодо укладення, виконання, змін та розірвання договору про закупівлю”, розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F69987-06.

Джерело: Лист Міністерства економіки України від 08.10.2021 № 3304-04/49219-06


УВАГА!

Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
157

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2425

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
78

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1201

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді