В Одесі за бюджетні кошти відремонтували водогін для комерційної структури

Міською радою Одеси було проведено реконструкцію об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, якими надалі майже 10 років безоплатно користується приватна структура та отримує з цього прибутки.

ревізія бюджету

Перевірка та моніторинг закупівель

За результатами ревізії бюджету Одеської міської територіальної громади Держаудитслужбою встановлено, що у 2003 році Одеська міськрада практично за безцінь передала в оренду на 49 років цілісний майновий комплекс комунального підприємства «Одесводоканал».

До його складу увійшли:

  • нерухоме майно;
  • інженерні мережі;
  • комунікації водопостачання і водовідведення;
  • багаторічна клієнтська база;
  • оборотні активи тощо.

Договір оренди підписали колишній міський голова та керівник комерційної структури – ТОВ «Інфокс». В результаті прийняття такого неоднозначного та суперечливого управлінського рішення Одеська міська рада фактично передала в оренду приватній компанії не лише готовий «бізнес», а й стратегічно важливий сектор забезпечення життєдіяльності міста.

Через зношеність об’єктів водопровідно-каналізаційного господарства, що потребували реконструкції, Одеська міська рада вирішила провести капітальний ремонт водопровідної мережі.

З метою реалізації намічених планів комунальне підприємство «Агентство програм розвитку «Одеси» протягом 2007–2009 років отримало кредит Міжнародного банку реконструкції та розвитку під державні гарантії на суму понад 45 млн доларів США. Саме за рахунок цих коштів було проведено реконструкцію об’єктів цілісного майнового комплексу.

У жовтні 2015 року зазначені об’єкти будівництва були введені в експлуатацію. При цьому прибутки з надання послуг водопостачання та водовідведення споживачам Одеси оновленим водогоном продовжувала отримувати ТОВ «Інфокс».

Тобто Одеська міська рада за рахунок бюджетних коштів погасила кредит, а відремонтованим майном фактично безоплатно користується приватна компанія.

Внаслідок такої бездіяльності посадових осіб Одеської міськради бюджет громади лише за обревізований період витратив на погашення отриманого кредиту понад 370 млн грн та зазнав реальних збитків на суму майже 338 млн грн у вигляді недоотриманих доходів.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7754

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5738

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді