Закупівля озброєння та військової техніки становить більш ніж 20% оборонного бюджету України

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

У 2024 році на виплати військовослужбовцям виділено асигнування в сумі 862,6 мільярда гривень, що становить понад 70% бюджету Міноборони України.

Закупівля озброєння та військової техніки становить більш ніж 20% оборонного бюджету України

24 години на виправлення у спрощеній оборонній закупівлі

Цей блок включає:

  • грошове забезпечення військових;
  • додаткові виплати;
  • харчування;
  • речове забезпечення;
  • винагороду за знищену техніку.

Про це повідомив заступник Міністра оборони України Юрій Джигир. Він пояснив, що бюджет Міністерства оборони 2024 року умовно можна розділити на три великі пакети. Таким підходом керуються держави НАТО, адже вони категоризують свої оборонні видатки.

Першим і найбільшим, за словами заступника Міністра, є грошове забезпечення і бойові виплати, що відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» становить 862,6 мільярда гривень.

«Однак потрібно враховувати динамічність ситуації на фронті та зростання потреб ЗСУ. У разі підвищення інтенсивності бойових дій, збільшення чисельності війська виникає необхідність у залученні додаткового фінансування, а це, відповідно, тягне за собою зміни в бюджеті і належні урядові рішення», - акцентував Юрій Джигир.

Другим пакетом є закупівля озброєння та військової техніки. Він становить більш ніж 20% оборонного бюджету України.

«20% – це певний натівський бенчмарк для видатків на військове обладнання. Якщо говоримо про кошти, то в нас на закриття потреб військових у якісній техніці та озброєнні спрямовано 265,4 мільярда гривень. Наголошу, що ці цифри – орієнтовні. Потреби в оборонному секторі динамічні і постійно уточнюються Генштабом залежно від бойової обстановки», - додав заступник Міністра оборони.

Третій пакет – це експлуатаційні видатки. Вони включають:

«Це все гроші, передбачені Державним бюджетом. Проте цьогоріч маємо додаткові кошти, зокрема ті, які виділив Уряд із резервного фонду. Так, у січні Уряд виділив Міноборони 657 мільйонів гривень для спрямування у військові частини. Ці кошти спрямовано на закупівлю техніки та озброєння, оптичних та тепловізійних приладів, засобів зв’язку, виробництво боєприпасів, ремонт та утримання техніки тощо», - повідомив Юрій Джигир.

Крім того, є ще одна інновація Бюджету 2024 року. Вона передбачає передачу частки податку на дохід фізичних осіб (ПДФО) військових від місцевих громад до держбюджету з подальшим автоматичним перерахуванням коштів «військового ПДФО» у військові частини пропорційно до сплаченого ними податку. Як зазначив Юрій Джигир, у 2024 році очікується отримати з цього джерела 7,9 мільярдів гривень.

«Ще одним джерелом надходження є місцеві субвенції на оборонні потреби. Обласні центри, об’єднані територіальні громади, райони, міста самостійно ухвалювали рішення про виділення коштів безпосередньо тим військовим частинам і на ті напрямки, які вважали найбільш пріоритетними. Протягом минулого року було перераховано майже 16 мільярдів гривень. Невикористаний залишок цих субвенцій в обсязі 4,8 мільярдів гривень перейшов як додатковий ресурс військових частин на 2024 рік», - розповів Юрій Джигир.

Він також наголосив, що будувати прогнози щодо змін до бюджету на 2024 рік складно, адже є низка невизначених чинників.

«Оборонний бюджет закладено в умовах найбільшого збройного конфлікту в Європі з часів Другої світової війни. Тривають запеклі бої, потреби Сил оборони, вимоги до них змінюються щодня. І така варіативність сценаріїв логічно призводить до перегляду фінансових показників держбюджету. Тож необхідність у додатковому фінансуванні може змінюватися залежно від поточної ситуації та об’єктивних чинників», - підсумував Юрій Джигир. 

Джерело: офіційний сайт МОУ

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Внесення змін до проектної документації

Замовник отримав розроблену проектну документацію, але кошти на її реалізацію було виділено невчасно. Коли можна було почати будівництво виникла необхідність внести зміни до проекту. Втім, договір на розробку проектної документації було укладено за результатами тендеру. Як діяти?
41073

Канцтовари: обираємо код ДК для закупівлі

Здавалося б, що закупівля канцтоварів досить буденна і зрозуміла. Проте, ні. Тут є де помилитися, зокрема, неправильно обрати код ДК для деяких канцтоварів, або ж неправомірно поділити предмет закупівлі. Щоб вберегтися від хибних дій, дізнайтеся, як оприлюднювати закупівлю канцтоварів
6154

Настанова з визначення вартості будівництва із змінами

Настанова з визначення вартості будівництва затверджена Наказом Мінінфраструктури 01 листопада 2021 № 281. З того часу Настанова зазнала 4-х змін. Скачайте актуальний текст цього нормативного документа разом із додатками
4315

Укладаємо прямий договір з монополістом

Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
6289

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді