Увага! 31 січня 2024 року завершується кампанія декларування за 2021 та 2022 звітні періоди

НАЗК закликає керівників всіх органів та всіх рівнів потурбуватися про своїх колишніх працівників та нагадати їм про обов’язок подати декларації.

31 січня 2024 року завершується кампанія декларування за 2021 та 2022 звітні періоди

Чи вимагати інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

НАЗК нагадує, 31 січня 2024 року, завершується кампанія декларування за 2021 та 2022 звітні періоди. Вона є особливою, оскільки декларанту одночасно необхідно подати дві, три або чотири декларації, а їх кількість та вид визначається в кожному випадку індивідуально.  

З початком повномасштабного вторгнення були призупинені конкурси на зайняття посад на державній службі. І, як наслідок, особи, які вперше вступали на державну службу не подавали декларації кандидата на посаду. Якщо ж за ці майже два роки такі особи звільнилися з державної служби, то мають подати й декларацію після звільнення. 

Проте наразі багато таких декларантів забули про свій обов’язок. Тому НАЗК звертається до керівників всіх органів та інституцій, управлінь, відділів та секторів із проханням проявити турботу про своїх колишніх працівників, та:

  • проаналізувати, скільки осіб були прийняті на роботу до вашого підрозділу та звільнилися, починаючи з початку 2022 року;
  • ідентифікувати таких осіб та нагадати, що залишилось зовсім обмаль часу для подачі декларації;
  • надати роз’яснення щодо декларування в межах своїх знань та компетенції;
  • акцентувати, що часу на подання вкрай мало - до 23:59 31 січня 2024 року;
  • порекомендувати скористатися спеціальною функцією «Дані для декларації» у Реєстрі декларацій, яка дозволить спростити процес заповнення декларації  та уникнути помилок (за 2021 та 2022 роки);
  • порадити ознайомитися з роз’ясненнями у Базі знань НАЗК або у форматі посібника, статтею про найпоширеніші порушення, яких допускаються декларанти при заповненні декларацій, а також відеоінструкціями.

НАЗК зазначає, що відповідальність за неподання або несвоєчасне подання несе виключно декларант. За умисне неподання суб'єктом декларування декларації, передбачена кримінальна відповідальність за ст. 366-3 КК України у вигляді штрафу від 2 500 до 3 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадських робіт на строк від 150 до 240 годин, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років. За несвоєчасне подання без поважних причин декларації передбачена адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (ч. 1 ст. 172-6 КУпАП).

Відомості про осіб, яких притягнуто до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (Реєстру порушників).

Кілька ситуаційних кейсів від НАЗК

Якщо особа вперше прийнята на державну службу після 1 квітня 2022 року та звільнилася після  1 січня 2023 року, наприклад 10.01.2024. У такому випадку особа має подати:

  1. за 2021 рік декларацію як кандидата на посаду;
  2. за 2022 рік щорічну декларацію;
  3. за 2023 рік щорічну декларацію;
  4. декларацію перед звільненням за період з 01.01.2024 - 10.01.2024;
  5. до 01 квітня 2025 року потрібно подати декларацію щорічну (після звільнення) за 2024 рік.

Якщо особа вперше прийнята на державну службу після 1 квітня 2022 року та звільнилася упродовж 2023 року, наприклад 01.06.2023. У такому випадку особа має подати:

  1. за 2021 рік декларацію як кандидата на посаду;
  2. за 2022 рік щорічну декларацію;
  3. декларацію перед звільненням за період з 01.01.2023 - 01.06.2023;
  4. до 01 квітня 2024 року потрібно подати декларацію щорічну (після звільнення) за 2023 рік.

Якщо особа вперше прийнята на державну службу після 01.04.2022 року (наприклад 01.05.2022) та звільнилася упродовж 2022 року (наприклад 01.09.2022). У такому випадку особа має подати:

  1. за 2021 рік декларацію як кандидата на посаду;
  2. декларацію перед звільненням за період з 01.05.2022 - 01.09.2022;
  3. до 31 січня 2024 року потрібно подати декларацію після звільнення, щорічну за 2022 рік.

Якщо особа вперше прийнята на державну службу упродовж 2022 року та звільнилась з займаної посади, наприклад, 15.06.2023 року. У подальшому 20.07.2023 року особу було прийнято на іншу посаду, яка передбачає обов’язок подання декларації, в іншому органі (закладі, установі, організації), з якої надалі було звільнено з займаної посади 21.10.2023 року. У такому випадку особа має подати:

  1. за 2021 рік декларацію як кандидата на посаду;
  2. до 31 січня 2024 року потрібно подати щорічну декларацію за 2022 рік;
  3. до 31 січня 2024 року потрібно подати декларацію при звільненні за період 01.01.2023- 15.06.2023;
  4. декларацію при звільненні за період 16.06.2023 – 21.10.2023 потрібно подати до 20.11.2023 (декларація, яка подається протягом 30 календарних днів з дня припинення діяльності);
  5. до 01 квітня 2024 року потрібно подати щорічну декларацію після припинення діяльності, за 2023 рік.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15874

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44235

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7753

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5737

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді