Як антикорупційному уповноваженому перевірити факт подання декларацій

Вилучені декларації та відтермінування їх подання: як антикорупційному уповноваженому перевірити факт подання декларацій – роз'яснення.

Як антикорупційному уповноваженому перевірити факт подання декларацій

Чи вимагати в переможця процедури закупівлі інформаційну довідку з Реєстру НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) отримало низку звернень від уповноважених з питань запобігання та виявлення корупції з питанням (далі - АК-уповноважені) щодо правильної організації процесу перевірки факту подання декларацій, які можуть бути вилучені з публічної частини Реєстру або ж у випадках, коли службовець має право на відтермінування їх подання.

Насамперед АК-уповноважений має ознайомитися з інформацією про перелік осіб, декларації яких за поданням такого органу було вилучено із відкритої частини Реєстру. Направляти повідомлення про факт несвоєчасного подання/неподання декларації за відсутності декларацій таких осіб у відкритому доступі до Національного агентства не потрібно. 

Якщо уповноважений встановив факт відсутності декларацій, то рекомендовано додатково зʼясувати у декларанта інформацію щодо наявності/відсутності обставин для  відтермінування подання відповідних декларацій та/або інформацію щодо подання декларацій до Реєстру за відповідний період .

У разі неможливості встановити такий факт у декларантів, які звільнились, рекомендовано:

  • встановити інформацію щодо наявності/відсутності підстав у суб’єкта декларування на відтермінування подання відповідних декларацій;
  • у випадку неможливості встановити такі обставини, повідомити про це НАЗК інформаційним листом.

НАЗК зауважує, відповідно до Типового положення АК-уповноважений має право отримувати пояснення та витребувати від інших структурних підрозділів відповідного органу документи або їх копії, у тому числі ті, що містять інформацію з обмеженим доступом (крім державної таємниці).

Крім того, АК-уповноважений не повинен направляти до НАЗК повідомлення про неподання чи несвоєчасне подання декларацій за 2021, 2022, 2023 роки стосовно осіб, які мають право на відтермінування, якщо строк подання декларацій для таких осіб ще не настав.

НАЗК нагадує, Законом України № 3384-ІХ, який набув чинності 12 жовтня 2023 року, подання декларацій відтерміновано для:

  • більшості військовослужбовців;
  • полонених;
  • інтернованих;
  • осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях;
  • на лікуванні внаслідок поранення тощо;
  • а також членів сімей зазначених осіб (ч.ч. 7-14 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції»).

Такі декларанти зобов’язані подати свої декларації не пізніше 90 календарних днів з дня припинення або скасування воєнного стану, звільнення з військової служби тощо.

Джерело: офіційний сайт НАЗК

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7214

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5332

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
11193

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді