Мінекономіки напрацьовує нові механізми, спрямовані на удосконалення процедури держзакупівель

Міністерство економіки постійно працює над розробкою нових механізмів, покликаних сприяти розвитку вітчизняного виробництва та удосконаленню процедури держзакупівель, і впроваджує їх.

Удосконалення процедури держзакупівель

Додаткова потреба в оборонних закупівлях

Про це зазначила заступник Міністра економіки України Надія Бігун під час прес-конференції на тему «Легка промисловість - за прозорі закупівлі: українському захиснику - українську форму!». Ідеєю заходу стала фахова дискусія та обмін думками між учасниками з проблемних питань у сфері забезпечення сил безпеки та оборони країни речовим майном українського виробництва та пошук рішень.

«Міністерство економіки послідовно підтримує національного виробника та розвиток вітчизняного виробництва. Від українських платників податків напряму залежать надходження до бюджету, а отже, спроможність країни фінансувати оборону. І в Мінекономіки переконані, що кошти з державних закупівель мають залишатися в Україні. Ми маємо зробити все можливе, щоб кожну копійку, яка йде з бюджету, ми витрачали всередині країни, а не сплачували за імпорт», - підкреслила Надія Бігун.

За її словами, Мінекономіки розуміє проблемні питання, з якими стикаються сьогодні представники вітчизняної легкої промисловості, що прагнуть виробляти та постачати продукцію силам безпеки та оборони. Насамперед, це неможливість довгострокового планування, брак обігових коштів тощо. У свою чергу, для держави вкрай важливі гарантії, що необхідна продукція буде поставлена вчасно та матиме належну якість.

Для вирішення комплексу питань Міністерство економіки напрацьовує відповідні механізми та інструменти, зокрема:

  • наразі триває робота над розробкою «оборонних рамок» - нового інструменту, який доповнить актуальні сьогодні прямі закупівлі чи спрощені закупівлі в системі Прозорро. Інструмент дозволить заздалегідь кваліфікувати виробників, що мають намір брати участь в оборонних держзакупівлях. Його впровадження спростить та пришвидшить процедуру;
  • напрацьовуються механізми, які дозволяли б укладати довгострокові договори на постачання між виробником та державою. Сьогодні бюджетні зобов’язання держави обмежені бюджетним роком.

«Якщо ж йдеться про брак обігових коштів, то, наприклад, нещодавно до програми «Доступні кредити 5-7-9%» ми додали факторинг. Держава компенсуватиме витрати на сплату базової винагороди фактору до рівня 13% річних», - зазначила Надія Бігун.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
156

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2425

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
77

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1201

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді