Хто зможе закуповувати товари, роботи і послуги для будівництва військових фортифікаційних споруд

Кабмін ухвалив розроблену Міністерством оборони Постанову , яка розширила перелік державних органів, що можуть закуповувати товари, роботи і послуги для будівництва військових інженерно-технічних і фортифікаційних споруд.

Хто зможе закуповувати товари, роботи і послуги для будівництва військових фортифікаційних споруд

Додаткова потреба в оборонних закупівлях

Досі цю функцію виконували обласні військові адміністрації.

Окрім них тепер замовниками виступатимуть:

  • Міноборони;
  • Державна спеціальна служба транспорту;
  • Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України.

Тобто будівництво оборонних споруд забезпечуватиметься не за рахунок окремої бюджетної програми, а в межах видатків державного та місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством. 

Постанова удосконалює процес фінансування будівництва шляхом виплати авансу обсягом до 70% вартості робіт за договором. Це допоможе будівельникам зводити фортифікації швидко і там, де це потрібно, зокрема в небезпечних зонах.

Крім того, Постановою встановлено єдиний підхід у проєктних рішеннях щодо будівництва, адже досі фортифікаційні споруди зводилися несистемно. Новий підхід забезпечить створення потужної мережі фортифікацій за єдиною стратегією.

Для всіх об'єктів застосовуватимуться одні й ті ж:

  • технічні специфікації; 
  • архітектурні та інженерні рішення;
  • безпекові вимоги. 

Для будівництва фортифікаційних споруд з урахуванням безпекової ситуації в ході будівництва відповідні органи:

  • виконуватимуть будівельні роботи;
  • придбаватимуть устаткування;
  • здійснюватимуть авторський, технічний нагляд, інші роботи (послуги), зокрема в разі потреби вишукувальних і проєктних робіт, витрати на які включені до зведеного кошторисного розрахунку, складеного відповідно до законодавства.

У договорах про виконання робіт з будівництва фортифікаційних споруд розроблення проєктної документації можна покласти на підрядника. Генеральний штаб ЗСУ ухвалюватиме рішення про кількість та місця будівництва об’єктів з урахуванням пропозицій військового командування на місцях. Проєктна документація щодо будівництва фортифікаційних споруд узгоджується з військовим командуванням, в межах території відповідальності якого здійснюється таке будівництво. Це забезпечить врахування особливостей ситуації на всіх ключових напрямках фронту. 

«Ми вдосконалюємо систему фінансування, щоб будівництво фортифікацій йшло швидше та ефективніше. Ті умови та механізми фінансування, які діяли раніше, не забезпечили необхідних масштабів та швидкості нарощення фортифікаційних рубежів, тож ми це виправляємо. Розроблений нами акт – перший крок для комплексного вирішення питання, зокрема залучення до будівництва додаткових, не задіяних на сьогодні, ресурсів», – зазначила державний секретар Міністерства оборони Людмила Дараган.

Джерело: постанова КМУ «Деякі питання підвищення обороноздатності держави на період воєнного стану в Україні» від 29.12.2023 № 1415, сторінка МОУ у Facebook 

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
156

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2423

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
77

Приватизація комунального та державного майна в умовах воєнного стану

Порушення умов приватизації може призвести до судових позовів і анулювання результатів торгів. Судова практика свідчить, що навіть незначні порушення процедур стають підставою для скасування угод. У статті розглянемо особливості приватизації державного та комунального майна, зокрема в умовах воєнного стану
1200

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді