Додаткова потреба в оборонних закупівлях
Досі цю функцію виконували обласні військові адміністрації.
Окрім них тепер замовниками виступатимуть:
- Міноборони;
- Державна спеціальна служба транспорту;
- Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України.
Тобто будівництво оборонних споруд забезпечуватиметься не за рахунок окремої бюджетної програми, а в межах видатків державного та місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
Постанова удосконалює процес фінансування будівництва шляхом виплати авансу обсягом до 70% вартості робіт за договором. Це допоможе будівельникам зводити фортифікації швидко і там, де це потрібно, зокрема в небезпечних зонах.
Крім того, Постановою встановлено єдиний підхід у проєктних рішеннях щодо будівництва, адже досі фортифікаційні споруди зводилися несистемно. Новий підхід забезпечить створення потужної мережі фортифікацій за єдиною стратегією.
Для всіх об'єктів застосовуватимуться одні й ті ж:
- технічні специфікації;
- архітектурні та інженерні рішення;
- безпекові вимоги.
Для будівництва фортифікаційних споруд з урахуванням безпекової ситуації в ході будівництва відповідні органи:
- виконуватимуть будівельні роботи;
- придбаватимуть устаткування;
- здійснюватимуть авторський, технічний нагляд, інші роботи (послуги), зокрема в разі потреби вишукувальних і проєктних робіт, витрати на які включені до зведеного кошторисного розрахунку, складеного відповідно до законодавства.
У договорах про виконання робіт з будівництва фортифікаційних споруд розроблення проєктної документації можна покласти на підрядника. Генеральний штаб ЗСУ ухвалюватиме рішення про кількість та місця будівництва об’єктів з урахуванням пропозицій військового командування на місцях. Проєктна документація щодо будівництва фортифікаційних споруд узгоджується з військовим командуванням, в межах території відповідальності якого здійснюється таке будівництво. Це забезпечить врахування особливостей ситуації на всіх ключових напрямках фронту.
«Ми вдосконалюємо систему фінансування, щоб будівництво фортифікацій йшло швидше та ефективніше. Ті умови та механізми фінансування, які діяли раніше, не забезпечили необхідних масштабів та швидкості нарощення фортифікаційних рубежів, тож ми це виправляємо. Розроблений нами акт – перший крок для комплексного вирішення питання, зокрема залучення до будівництва додаткових, не задіяних на сьогодні, ресурсів», – зазначила державний секретар Міністерства оборони Людмила Дараган.
Джерело: постанова КМУ «Деякі питання підвищення обороноздатності держави на період воєнного стану в Україні» від 29.12.2023 № 1415, сторінка МОУ у Facebook