З початку 2023 року БЕБ упередило розтрату 1,1 млрд гривень бюджетних коштів

У 2023 році аналітики БЕБ проаналізували понад 50 тисяч тендерних закупівель та не допустили розтрату понад 1,1 млрд грн бюджетних коштів. Для порівняння у 2022 році ця сума становила 270,8 млн грн.

З початку 2023 року БЕБ упередило розтрату 1,1 млрд гривень бюджетних коштів

Калькулятор заборгованості та штрафів

До регіонів, в яких було упереджено найбільші розтрати, увійшли

  • Дніпропетровська обл. – понад 344 млн грн;
  • Львівська обл. – понад 228 млн грн;
  • Волинська обл. - понад 207 млн грн;
  • Київська обл. - 168 390 тис грн;
  • Закарпатська обл. - 93 144 тис грн.

Серед розповсюджених порушень:

  • закупівля товарів і послуг за завищеними цінами;
  • не відповідність постачальників вимогам тендеру;
  • недоцільність проведення публічних закупівель

Наприклад, у Дніпрі намагалися купити дизель-генератори на 30% дорожче від ринкової вартості, а у Київській області вдвічі дорожчий томограф для онкоцентру. Після виявлення таких фактів аналітики Бюро направляють рекомендаційні листи до державних органів, органів місцевого самоврядування, розпорядників/одержувачів бюджетних коштів щодо виявлених ризиків при проведенні закупівель. 

Як правило, тендерні закупівлі скасовуються, а договори з постачання товарів чи надання послуг розриваються, або переукладаються на кращих умовах. Однак обовʼязковість та строки, в які держорган має відреагувати на рекомендацію аналітиків Бюро, не врегульовані законодавчо. Це ускладнює упередження розтрат до початку досудового розслідування. 

Джерело: офіційний сайт БЕБ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15847

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44221

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5727

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6555

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9144

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді