Комітет ВРУ проводить опитування щодо постзаконодавчого контролю стосовно дотримання локалізації в публічних закупівлях

Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку запрошує учасників публічних закупівель взяти участь у опитуванні: «Постзаконодавчий контроль у сфері дотримання вимог наявності місцевої складової (локалізації) в публічних закупівлях».

Постзаконодавчий контроль стосовно дотримання локалізації в публічних закупівлях

Моніторинг закупівель 2024

Постзаконодавчий контрольу сфері дотримання вимог наявності місцевої складової (локалізації) в публічних закупівлях

Комітет з питань економічного розвитку (далі – Комітет) розпочав роботу з аналізу ефективності впровадження Кабінетом Міністрів України Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» від 16.12.2021, №1977-IX, (далі – Закон).

Контроль має на меті визначити, наскільки ефективною на практиці є вітчизняна система публічних закупівель товарів, щодо яких застосовується локалізація. Вимоги локалізації покликані забезпечити гарантований попит публічного сектора економіки на певний перелік товарів (зокрема, на засоби міського пасажирського і залізничного транспорту, комунальну й спецтехніку, продукцію енергетичного машинобудування та ін.), що у структурі своєї собівартості мають визначений рівень місцевої складової. Цей захід у перспективі має сприяти модернізації вітчизняної промисловості, запуску нових виробництв, створенню нових і збереженню існуючих робочих місць, підвищенню рівня добробуту громадян.

На підставі проведеного аналізу, у випадку виявлення неефективності та/або недостатньої ефективності запроваджених заходів локалізації в публічних закупівлях, Комітетом буде вжито заходів з усунення відповідних недоліків.

З огляду на потребу забезпечення ефективності здійснення публічних закупівель товарів, щодо яких застосовується локалізація, Комітет має на меті дослідити наступні питання:

  • якою мірою обов’язкова вимога локалізації для визначених товарних позицій в публічних закупівлях забезпечила активізацію, масштабування та запуск нової виробничої діяльності;
  • наскільки ефективним виявилися положення Закону у забезпеченні потреб замовників у публічних закупівлях товарами українського виробництва та/або товарами з місцевою складовою;
  • якою мірою положення і процедури реалізації Закону узгоджені з діяльністю профільних контролюючих відомств (Антимонопольний комітет України, Державна аудиторська служба України, Рахункова палата та ін.).

Для проведення належного аналізу Комітет має зібрати необхідну інформацію та свідчення від таких груп осіб та організацій:

  • приватні підприємства – постачальники товарів, щодо яких застосовується локалізація, для задоволення потреб публічного сектора економіки;
  • державні підприємства, установи та організації, які виступають замовниками товарів, щодо яких застосовується локалізація;
  • державні органи, що уповноважені на здійснення контролю у сфері публічних закупівель (Антимонопольний комітет України, Державна аудиторська служба України, Рахункова палата та ін.);
  • інші особи та організації, що володіють відповідними знаннями, професійною компетентністю та досвідом у сфері публічних закупівель.

Відповідаючи на цей запит, стало можливим:

  • поділитися своїм досвідом;
  • висловити свою експертну думку;
  • допомогти Комітету краще з’ясувати, чи позначилися (і як саме) передбачені Законом заходи на досягненні його цілей і завдань з підтримки розвитку і модернізації вітчизняного виробництва та розширення доступу внутрішніх товаровиробників до публічних закупівель в Україні.

Для надання відповіді на запит Комітет просить заповнити до 30 грудня 2023 року відповідні Google форми за посиланнями:

  • опитування постачальників товарів, учасників за процедурами закупівель
  • опитування замовників, які здійснюють закупівлі
  • опитування уповноважених/контролюючих органів державної влади у сфері публічних закупівель

Комітет звертає увагу, що наведений перелік запитань є орієнтовним, тому за необхідності, можна надавати інформацію про інші, не згадані в переліку аспекти. Не обов’язково відповідати на всі поставлені запитання, однак варто намагатися прокоментувати якомога ширше коло проблем, що стосуються безпосередньо вашої сфери діяльності. Комітет не розглядатиме подання на теми, не пов'язані з аналізом ефективності реалізації Закону.

Що варто включити до відповіді

Відповіді мають базуватися на фактах і містити судження із зазначених вище або пов’язаних з ними запитань. Особливо суттєвими та корисними для роботи Комітету будуть конкретні дані та фактологічні матеріали, що підтверджують ваші погляди. Ваш особистий досвід в отриманні доступу до публічних закупівель товарів, щодо яких застосовується локалізація, теж буде надзвичайно цінним для цього аналізу. І останнє, але не менш важливе: вітаються ваші ідеї та пропозиції стосовно того, що потрібно вдосконалити.

Чи потрібно зазначати персональні дані

Надаючи матеріали, Комітет просить зазначити, у якій якості ви це робите:

  • як фізична особа;
  • як фізична особа-підприємець;
  • як представник підприємства (з вказівкою на галузь) інше.

Також потрібно вказати контактні дані: телефон, електронну адресу, щоб у разі виникнення потреби в більш детальному дослідженні ситуації, була можливість зв’язатися й обговорити можливі шляхи вирішення проблеми.

Ім’я, прізвище та посаду вказувати не обов’язково. Можна попросити про забезпечення конфіденційності персональних даних (про це буде питання в формі запиту). Якщо ви не проситимете про забезпечення конфіденційності, ваше ім’я чи назву вашої організації буде оприлюднено в переліку осіб/організацій, які надавали інформацію й доклалися до роботи Комітету (але без прив’язки особи/організації до конкретної відповіді).

Як буде використано надану інформацію

Комітет використає зібрану інформацію лише для цілей аналізу ефективності законодавства. Надані матеріали буде оброблено та використано як інформаційне підґрунтя для подальших етапів аналізу та вдосконалення законодавства у сфері дотримання вимог локалізації в публічних закупівлях.

Крім того, після оброблення наданої інформації про ефективність реалізації Закону, Комітет планує проводити слухання в Комітеті з даної теми, у яких ви також зможете взяти участь.

Джерело: офіційний сайт Комітету ВРУ з питань економічного розвитку

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель

Мінеконміки рекомендує використовувати Примірне положення про уповноважену особу з публічних закупівель як основу для створення власного положення про уповноважену особу. Дізнайтеся, з чого складається Примірне положення та скачайте зразок такого положення
4010

Наказ про обгрунтування підстави для здійснення закупівлі

Щоб закупити за прямим договором на підставі пункту 13, потрібно оформити обґрунтування підстави для закупівлі за цим пунктом у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа. Скачайте зразок від експертів системи «Експертус Держзакупівлі»
708

Підвищення кваліфікації держслужбовців, які відповідають за публічні закупівлі

У межах виконання Стратегії реформування системи публічних закупівель на 2024–2026 роки НАДС затвердило Типову загальну професійну (сертифікатну) програму підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, відповідальних за здійснення публічних закупівель
626

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді