«Укрзалізниця» вперше закупила плацкартні вагони українського виробництва

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

З держбюджету цього року профінансовано АТ «Укрзалізниця» на 3,5 млрд грн (70% від доступних коштів), з яких майже 3 млрд грн спрямовано на закупівлю нових пасажирських вагонів (зокрема завершення оплати 100 пасажирських вагонів, замовлених у 2021 році, та 44 вагонів у 2023 році).

«Укрзалізниця» вперше закупила плацкартні вагони українського виробництва

Головне у листопаді для закупівельника

«Попередню оплату на закупівлю 44 нових пасажирських вагонів здійснено 28 жовтня цього року, серед яких передбачено поставку 9 нових  плацкартних вагонів. Це будуть перші нові плацкартні вагони придбані за останні 15 років, та вперше плацкартні вагони українського виробництва. Востаннє плацкартні вагони купувалися у далекому 2008 році і були вони російського виробництва», - зазначив заступник Міністра фінансів України Олександр Кава.

До кінця 2023 року на підтримку залізничного транспорту планується спрямувати близько 11 млрд грн бюджетних коштів. Зокрема, безпосередньо з державного бюджету саме на залізничні пасажирські перевезення передбачено 5 млрд грн. Більша частина коштів - це довоєнні доходи дорожнього фонду, які передбачалися на оновлення рухомого складу залізниці.

Під час війни Україна втратила багато пасажирських вагонів, які і так були в значному дефіциті. Зокрема, з 1991 року парк пасажирських вагонів зменшився більш ніж втричі. На даний час неможливо запустити нові пасажирські поїзди та збільшити пропозицію місць в існуючих популярних маршрутах, в яких є потреба, саме через нестачу пасажирських вагонів.

Для відновлення зруйнованої інфраструктури, крім прямих бюджетних коштів, в бюджеті передбачено близько 6 млрд грн кредитних коштів для Укрзалізниці під гарантії держави. Даний ресурс Укрзалізниця зможе використати для реалізації проєктів з відновлення інфраструктури, але за умови подальшого повернення вказаних коштів за рахунок власних доходів в майбутніх періодах.

Крім того, ведеться робота щодо реалізації міжнародних проєктів спрямованих на відновлення залізничної інфраструктури, а саме залучення позики від ЄБРР на суму до 200 мільйонів євро в рамках Проєкту «Надзвичайна підтримка української залізниці», гранту Світового Банку суму 25 мільйонів доларів США в рамках проєкту «Відновлення критично важливої інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)», кредиту Уряду Франції на суму 37,6 мільйонів євро, а також грантової допомоги від Уряду Швейцарії на суму 14 мільйонів швейцарських франків.

Ефективність та результативність використання коштів державного бюджету та кредитних і грантових ресурсів від партнерів України, багато в чому залежить від рівня взаємодії між Укрзалізницею та Урядом, а також інституційної спроможності готувати якісні проєкти та послідовно їх реалізовувати для забезпечення ритмічного та прогнозованого фінансування.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

Статті за темою

Усі статті за темою

Локалізовані товари: перелік

Замовник закуповує товари, перелік яких визначений підпунктом 2 пункту 6-1 розділу X «Прикінцевих положень» Закону № 922, виключно якщо їх ступінь локалізації виробництва у 2025 році дорівнює чи перевищує 25%. Дізнайтеся, які товари належать до переліку
1629

Локальний кошторис

Неправильне складання кошторису може призвести до завищених витрат, конфліктів між замовником і підрядником та затримок у проекті. Як скласти локальний кошторис так, щоб уникнути помилок? Чому важливо дотримуватися Настанови? У статті розглянемо аспекти, які допоможуть зробити цей процес прозорим і ефективним
1580

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді