«Укрзалізниця» вперше закупила плацкартні вагони українського виробництва

З держбюджету цього року профінансовано АТ «Укрзалізниця» на 3,5 млрд грн (70% від доступних коштів), з яких майже 3 млрд грн спрямовано на закупівлю нових пасажирських вагонів (зокрема завершення оплати 100 пасажирських вагонів, замовлених у 2021 році, та 44 вагонів у 2023 році).

«Укрзалізниця» вперше закупила плацкартні вагони українського виробництва

Головне у листопаді для закупівельника

«Попередню оплату на закупівлю 44 нових пасажирських вагонів здійснено 28 жовтня цього року, серед яких передбачено поставку 9 нових  плацкартних вагонів. Це будуть перші нові плацкартні вагони придбані за останні 15 років, та вперше плацкартні вагони українського виробництва. Востаннє плацкартні вагони купувалися у далекому 2008 році і були вони російського виробництва», - зазначив заступник Міністра фінансів України Олександр Кава.

До кінця 2023 року на підтримку залізничного транспорту планується спрямувати близько 11 млрд грн бюджетних коштів. Зокрема, безпосередньо з державного бюджету саме на залізничні пасажирські перевезення передбачено 5 млрд грн. Більша частина коштів - це довоєнні доходи дорожнього фонду, які передбачалися на оновлення рухомого складу залізниці.

Під час війни Україна втратила багато пасажирських вагонів, які і так були в значному дефіциті. Зокрема, з 1991 року парк пасажирських вагонів зменшився більш ніж втричі. На даний час неможливо запустити нові пасажирські поїзди та збільшити пропозицію місць в існуючих популярних маршрутах, в яких є потреба, саме через нестачу пасажирських вагонів.

Для відновлення зруйнованої інфраструктури, крім прямих бюджетних коштів, в бюджеті передбачено близько 6 млрд грн кредитних коштів для Укрзалізниці під гарантії держави. Даний ресурс Укрзалізниця зможе використати для реалізації проєктів з відновлення інфраструктури, але за умови подальшого повернення вказаних коштів за рахунок власних доходів в майбутніх періодах.

Крім того, ведеться робота щодо реалізації міжнародних проєктів спрямованих на відновлення залізничної інфраструктури, а саме залучення позики від ЄБРР на суму до 200 мільйонів євро в рамках Проєкту «Надзвичайна підтримка української залізниці», гранту Світового Банку суму 25 мільйонів доларів США в рамках проєкту «Відновлення критично важливої інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)», кредиту Уряду Франції на суму 37,6 мільйонів євро, а також грантової допомоги від Уряду Швейцарії на суму 14 мільйонів швейцарських франків.

Ефективність та результативність використання коштів державного бюджету та кредитних і грантових ресурсів від партнерів України, багато в чому залежить від рівня взаємодії між Укрзалізницею та Урядом, а також інституційної спроможності готувати якісні проєкти та послідовно їх реалізовувати для забезпечення ритмічного та прогнозованого фінансування.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Закупівля природного газу

Щоб отримати газ вчасно та безперебійно, скористайтеся порадами експерта для закупівлі газу на наступний рік. Пам’ятайте, що закупівля газу є конкурентною, а його ціна нестабільною, а це ускладнює проведення закупівлі
9829

Закупівля електроенергії на 2025 рік

Тримайте поради для закупівлі електроенергії: від визначення коду ДК до укладення договору на постачання електроенергії
11150

Закуповуємо розподіл електроенергії

Щороку замовники стикаються із закупівлею послуг розподілу електроенергії. У статті — поради для укладення договору та код ДК для розподілу електричної енергії
1588

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді