«Укрзалізниця» вперше закупила плацкартні вагони українського виробництва

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

З держбюджету цього року профінансовано АТ «Укрзалізниця» на 3,5 млрд грн (70% від доступних коштів), з яких майже 3 млрд грн спрямовано на закупівлю нових пасажирських вагонів (зокрема завершення оплати 100 пасажирських вагонів, замовлених у 2021 році, та 44 вагонів у 2023 році).

«Укрзалізниця» вперше закупила плацкартні вагони українського виробництва

Головне у листопаді для закупівельника

«Попередню оплату на закупівлю 44 нових пасажирських вагонів здійснено 28 жовтня цього року, серед яких передбачено поставку 9 нових  плацкартних вагонів. Це будуть перші нові плацкартні вагони придбані за останні 15 років, та вперше плацкартні вагони українського виробництва. Востаннє плацкартні вагони купувалися у далекому 2008 році і були вони російського виробництва», - зазначив заступник Міністра фінансів України Олександр Кава.

До кінця 2023 року на підтримку залізничного транспорту планується спрямувати близько 11 млрд грн бюджетних коштів. Зокрема, безпосередньо з державного бюджету саме на залізничні пасажирські перевезення передбачено 5 млрд грн. Більша частина коштів - це довоєнні доходи дорожнього фонду, які передбачалися на оновлення рухомого складу залізниці.

Під час війни Україна втратила багато пасажирських вагонів, які і так були в значному дефіциті. Зокрема, з 1991 року парк пасажирських вагонів зменшився більш ніж втричі. На даний час неможливо запустити нові пасажирські поїзди та збільшити пропозицію місць в існуючих популярних маршрутах, в яких є потреба, саме через нестачу пасажирських вагонів.

Для відновлення зруйнованої інфраструктури, крім прямих бюджетних коштів, в бюджеті передбачено близько 6 млрд грн кредитних коштів для Укрзалізниці під гарантії держави. Даний ресурс Укрзалізниця зможе використати для реалізації проєктів з відновлення інфраструктури, але за умови подальшого повернення вказаних коштів за рахунок власних доходів в майбутніх періодах.

Крім того, ведеться робота щодо реалізації міжнародних проєктів спрямованих на відновлення залізничної інфраструктури, а саме залучення позики від ЄБРР на суму до 200 мільйонів євро в рамках Проєкту «Надзвичайна підтримка української залізниці», гранту Світового Банку суму 25 мільйонів доларів США в рамках проєкту «Відновлення критично важливої інфраструктури та мережевого сполучення (RELINC)», кредиту Уряду Франції на суму 37,6 мільйонів євро, а також грантової допомоги від Уряду Швейцарії на суму 14 мільйонів швейцарських франків.

Ефективність та результативність використання коштів державного бюджету та кредитних і грантових ресурсів від партнерів України, багато в чому залежить від рівня взаємодії між Укрзалізницею та Урядом, а також інституційної спроможності готувати якісні проєкти та послідовно їх реалізовувати для забезпечення ритмічного та прогнозованого фінансування.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

Статті за темою

Усі статті за темою

Враховуємо вимоги локалізації закупівлі

Локалізація в публічних закупівлях набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті – про умови локалізації виробництва у 2025 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
8537

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
74758

Поточний ремонт: код ДК і предмет закупівлі

Визначити код ДК поточного ремонту — складне завдання як для новачків, так і для досвідчених закупівельників. Щоб зробити все правильно, окрім закупівельного, потрібно знати ще й законодавство у сфері будівництва. Як проходить закупівля послуг з поточного ремонту, як визначити код ДК і предмет закупівлі — дізнайтеся зі статті
58989

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді