За перше півріччя 2021 року на погодження до Мінцифри були надані 1080 проектів інформатизації, де погоджувалося все - від створення складних ІТ-систем, реєстрів і серверів до простих закупівель техніки та навіть її ремонту. З них 50 не були затверджені через невідповідність. Завдяки цьому вдалося зекономити понад 3 млрд. державних коштів на IT-закупівлях.
Як рахувати потребу, щоб закупити ноутбуки для вчителів за кошти субвенції на боротьбу з СОVID-19
Щороку держоргани подають тисячі проектів, які значно допомагають прискорити цифровізацію України. Проте буває так, що деякі з цих проектів мають великі корупційні ризики. Наприклад, у 2019 році були подані 2755 проектів, з яких не пройшли 166 на суму в 1,8 млрд гривень. У 2020 році з 1578 проектів інформатизації були відхилені 154 на суму в 1,3 млрд гривень.
Як зазначив Віце-прем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров – «Мінцифри з початку створення активно бореться з корупцією. Цифровізація стала нашим основним інструментом зупинення багатьох схем на мільйони гривень, які осідали в кишенях корупціонерів. Завдяки затвердженню проектів ми вже зекономили державі понад 6 млрд грн на IT-закупівлях. Неодноразово були ситуації, коли команда Мінцифри аналізувала тендери та зупиняла пропозиції із завищеними цінами, невідповідному та непотрібному ПЗ».
Частіше за все проекти не погоджувалися з таких причин:
- очевидне завищення вартості проектів;
- закупівля забороненого програмного забезпечення;
- нехтування стандартами у сфері технологій та захисту інформації. Наприклад, встановлення ПЗ без перевірки або відсутність інформації про передання майнових прав на створені продукти;
- відсутність у проекту комплексної системи захисту інформації.
Джерело: Єдиний веб-портал органів виконавчої влади України
УВАГА!
Бути у курсі подій та законодавчих оновлень стало ще легше! Підписуйтесь на наш FB та читайте важливі новини від порталу «Держзакупівлі» першими.
Замовник вичерпав суму за договором про закупівлю електроенергії, але на залишку залишилися кіловати. Із 1 жовтня замовнику потрібно укласти новий договір, щоб встигнути приєднатися до нового постачальника. Як бути із старим договором після розрахунку за вересень? Чи потрібно укладати додаткову угоду на зменшення обсягу?
Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
Особливості дозволяють укласти прямий договір, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання. У тому числі, якщо контрагент займає монопольне становище на ринку. Пояснимо, як підтвердити документально підставу для укладення прямого договору з монополістом
Завершальним етапом розробки ПКД є експертиза. Дізнайтеся, в яких випадках вона обов’язкова, а в яких – ні
Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально