Голова Держаудитслужби Алла Басалаєва в інтерв’ю виданню Forbes розповіла про необхідність удосконалення моніторингу закупівель, який вважається одним із найефективніших контрольних заходів використання бюджетних коштів.
Моніторинг закупівель 2024
«Один з чотирьох наших контрольних заходів – моніторинг закупівель. Хоча насправді я вважаю його найефективнішим, бо решта – це постконтроль, коли є порушення, але гроші в держбюджет вже не повернути. Уникнути таких історій допоможе лише якісний та всебічний моніторинг закупівель», - пояснила Алла Басалаєва.
Вона зазначила, що Держаудитслужба активно співпрацює у цьому напрямку з Мінекономіки та підтримує необхідність внесення правок до Закону «Про публічні закупівлі». Відповідні законопроєкти №10089 та №10090 наприкінці вересня були зареєстровані в Парламенті.
«Зокрема, прописано пʼять підстав для долучення ДАСУ до моніторингу закупівель. Одна з них – індикатор ризику. Це автоматизований процес у системі Prozorro. Я виступаю за те, щоб не було ручного режиму й система автоматично показувала ризиковість операцій на кожному кроці. Тоді ми отримуємо сигнал про можливе порушення і долучаємося до моніторингу», - розповіла Алла Басалаєва.
Крім того, законопроєктами визначено чіткий перелік суттєвих порушень, які мають вплив на проведення закупівель, а також механізм можливого блокування Держказначейством руху грошей, доки порушення не будуть усунуті.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби