ВРУ відновила декларування осіб, уповноважених виконувати функції держави або місцевого самоврядування

20 вересня Верховна Рада схвалила виправлений закон про відновлення е-декларування.
Оксана Соколова шеф-редактор Експертус Держзакупівлі
Стаття зорієнтує у законодавчих нововведеннях, що передбачають кримінальну відповідальність за перешкоджання діяльності органу держфінконтролю. За які дії притягнуть до відповідальності та кого — далі

Зміни передбачають відкриття декларацій одразу.

Нагадаємо, особи, уповноважені виконувати функції держави або місцевого самоврядування, не подавали декларації/е-декларації через повномасштабне вторгнення рф на територію України ще за 2021 рік.

Нову редакцію Закону доповнили пунктом про терміни подання декларацій. Так, суб’єкти декларування, які виконують завдання в інтересах національної безпеки чи перебувають на територіях, постраждалих від військової агресії рф проти України, подають декларацію в такі строки:

  • протягом 90 днів із дня визначення дати завершення бойових дій чи дня визначення дати завершення тимчасової окупації територій, на яких особа перебуває;
  • протягом 90 днів із дня повернення до пункту постійної дислокації чи місця постійної роботи (крім ротації);
  • протягом 90 днів із дня припинення повноважень чи переведення особи на посади, які не передбачають безпосередньої участі в бойових діях, виконанні бойових завдань, посиленні охорони державного кордону, проведенні розвідувальних заходів, контррозвідувальних операцій й оперативно-розшукової діяльності;
  • протягом 90 днів із дня припинення або скасування воєнного стану.

Закон встановлює, що ті, хто не подавав декларацію в 2022—2023 роках, мають зробити це у 90-денний строк із дня набрання чинності цього Закону. Важливим уточненням стали умови внесення до декларації даних про об’єкт у володінні суб’єкта декларування або членів його сім’ї, а саме мають виконуватися обидві:

  • такий об’єкт перебуває у володінні або користуванні сукупно не менше 183 календарних днів протягом строку, що включає звітний період та/або два місяці перед його закінченням;
  • ринкова вартість користування таким об’єктом протягом періоду його користування в межах звітного періоду суб’єктом декларування перевищує 50 прожиткових мінімумів, установлених для працездатних осіб на 1 січня звітного року.

Регламентували, зокрема, порядок надання Національним агентством доступу до відомостей про суб’єктів декларування й членів їхніх сімей, які містяться в публічних електронних реєстрах. Додали пункти щодо відповідальності за неподання декларації або некоректне виконання вимог. Зокрема, така особа підлягатиме звільненню з займаної посади протягом трьох робочих днів з дати виявлення порушення. Також унормували проведення спеціальних перевірок.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15933

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44337

Штрафи у сфері публічних закупівель

Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
7804

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5762

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді