За минулий тиждень понад 5,7 тис. публічних службовців подали щорічні декларації: 1925 осіб – за 2021 рік, 3837 – за 2022 рік. Це майже вдвічі більше у порівнянні з попереднім тижнем.
Всього станом на 28 серпня декларації за 2021 рік подали вже 399,2 тис. посадовців.
Серед них:
- 48 народних депутатів (+ 3 за тиждень);
- п’ять міністрів (без змін);
- три заступники керівника Офісу Президента (без змін);
- 35 428 посадовців категорій «А» та «Б» (держслужбовці, які обіймають керівні посади, + 213 за тиждень);
- 2 570 суддів (+ 39 за тиждень);
- 9 975 прокурорів, слідчих, дізнавачів (+ 67 за тиждень);
- 7 голів ОДА та ОВА (без змін).
Ці дані також опубліковано вгорі стартової сторінки вебсайту НАЗК – «Прогрес подання щорічних декларацій за 2021 рік». За 2022 рік подали декларації понад 277 тис. осіб. Зокрема, 31 народний депутат (+1 за тиждень), один заступник керівника Офісу Президента (+1), чотири члени Уряду (без змін), три голови ОДА/ОВА (без змін).
НАЗК нагадує, що через війну подання декларацій поки що добровільне. Проте Україна взяла на себе зобов’язання перед МВФ відновити обов’язкове декларування та повноваження НАЗК з перевірки декларацій. Неодноразово закликали відновити декларування й представники Єврокомісії, G7, GRECO, Світового банку та інших міжнародних інституцій.
НАЗК очікує на якнайшвидше ухвалення законопроєкту № 9534, який передбачає відновлення обов’язкового декларування, в цілому. Водночас, НАЗК вважає, що законопроєкт потребує доопрацювання та виключення деяких положень.
Для правильного заповнення декларації НАЗК радить ознайомитися з роз’ясненнями у Базі знань НАЗК. Також роз’яснювальні матеріали шукайте за хештегом #декларуйся на Telegram-каналі НАЗК та сторінці НАЗК у Facebook.
Джерело: офіційний сайт НАЗК
Помилки у публічних закупівлях можуть коштувати надто дорого. З’ясуймо: хто, на кого та в яких розмірах складає штрафи в публічних закупівлях за статею 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті