АМКУ виявив змови на закупівлях, що стосувалися ремонту доріг

Антимонопольний комітет України оштрафував три компанії та ФОП на більш ніж 30,5 млн за змову на закупівлях, що стосувалися ремонту доріг.

АМКУ виявлено змови на закупівлях, що стосувалися ремонту доріг

Антимонопольний комітет України рішенням від 23 серпня 2023 року визнав що ТОВ «ЄВРОБУД-ІНДУСТРІЯ», ТОВ «ЛИМОЖІНВЕСТ», ФОП Акопян В. К. та ТОВ «КОЛТЕХ-ТРАНС» вчинили порушення, передбачені п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.

Мова йде загалом про 19 процедур закупівель, що стосувалися ремонту доріг та проводилися у 2018 році в Закарпатській та Черкаській областях України. А саме торги оголошувалися Іршавською, Мукачівською, Берегівською, Виноградівською районними державними адміністраціями, комунальним підприємством Закарпатської обласної ради «Будкомплектторг» та державним підприємством «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області». ТОВ «ЄВРОБУД-ІНДУСТРІЯ», ТОВ «ЛИМОЖІНВЕСТ», ФОП Акопян В. К. та ТОВ «КОЛТЕХ-ТРАНС» поперемінно приймали участь у цих закупівлях, загальна очікувана вартість яких становила 572 300 988 грн.

Комітет під час розслідування справи встановив обставини, що у своїй сукупності свідчать про вчинення ТОВ «ЄВРОБУД-ІНДУСТРІЯ», ТОВ «ЛИМОЖІНВЕСТ», ФОП Акопян В. К. та ТОВ «КОЛТЕХ-ТРАНС» антиконкурентних узгоджених дій, метою яких було усунення конкуренції між учасниками торгів. Зокрема, виявлені факти доводили наявність комунікації між відповідачами та обміну інформацією.

За таке порушення законодавства Комітет наклав на змовників штрафи загальною сумою 30 596 857 млн грн.

При цьому, згідно з Законом України «Про публічні закупівлі», підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є той факт, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.

Джерело: офіційний сайт АМКУ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15850

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44226

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5731

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6556

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9146

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді