Аудитори зобов’язали розірвати договори про закупівлю овочів і фруктів на майже 4 млн грн

Причина розірвання договорів – невідповідність тендерної пропозиції переможців вимогам тендерної документації замовників.

Фахівці Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області здійснили моніторинг процедур закупівель овочів і фруктів, проведених дошкільними закладами № 23, № 25, № 59 Вінницької міськради та комунальним підприємством «Меридіан». Останнє спеціалізується, зокрема, на організації діяльності їдалень, буфетів та кухонь у школах і вишах міста, підприємствах та організаціях різних форм власності. Причина розірвання договорів – невідповідність тендерної пропозиції переможців вимогам тендерної документації замовників.

Загальна вартість закупівель становить майже 4 млн грн. Закуповували у постачальників – фізичних осіб-підприємців, зокрема, буряк, моркву, цибулю, білокачанну та цвітну капусту, гарбуз, яблука, банани та цитрусові. Інформацію оприлюднено на сайті електронної системи публічних закупівель «PROZORRO».

Закупівлі проведено у формі відкритих торгів з особливостями. Це механізм, який розробили спеціально під умови воєнного стану. Вони схожі на стандартні тендери, але мають коротші терміни та менше вимог.

Спільним порушенням для цих тендерів є відсутність передбаченого вимогами тендерної документації договору про співпрацю із виробником частини товару. Отже, аудитори зобов’язали замовників усунути порушення через припинення зобов’язань за договорами.

Підставою для моніторингів процедур згаданих закупівель стало звернення Вінницької окружної прокуратури, адже саме прокуратура вживає заходів представницького характеру на захист інтересів держави у бюджетній сфері, у тому числі при здійсненні державних закупівель.

Загалом з початку року спеціалістами Держаудитслужби у Вінницькій області проведено моніторинг 408 процедур закупівель на 918,9 млн гривень. За результатами складених висновків розірвано 156 договорів на суму 110,1 млн грн та відмінено 44 торги очікуваною вартістю 78,2 млн гривень.

Джерело: офіційний сайт ДАСУ

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
16786

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
46112

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
6385

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6885

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9290

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді