БЕБ упередило розтрату майже 692 млн грн бюджетних коштів на закупівлях

Аналітики Бюро економічної безпеки України за першу половину 2023 року не допустили розтрату коштів Державного бюджету на суму 691,7 млн грн під час проведення тендерних закупівель.

З початку 2023 року аналітики БЕБ проаналізували понад 30 тисяч тендерів за участі розпорядників державних коштів. Одним із найпоширеніших порушень, є проведення ініціаторами закупівель тендерів за завищеними цінами, наприклад:

  • у Дніпрі намагалися купити дизель-генератори на 30% дорожче від ринкової вартості;
  • у Києві - вдвічі дорожчі продукти харчування та кабелі для енергетичної компанії;
  • у Рівному - медобладнання.

Ще однією поширеною схемою є нецільове використання бюджетних коштів, наприклад:

  • службові особи одного з державних підприємств у сфері управління автомобільними дорогами перерахували 1 млрд грн бюджетних коштів на користь комерційного підприємства. Нібито, в якості надання гарантій та виплат за договорами факторингу;
  • посадові особи ще однієї державної установи планували витратити на благоустрій та озелення територіїї міста на 40 млн грн;
  • деякі підприємства-переможці тендерів не декларують отримані бюджетні кошти. 

У поле зору аналітиків, у тому числі, потрапляють суб’єкти господарювання, які стають переможцями тендерів на надання послуг, при цьому не мають ні найманих працівників, ні необхідної матеріально-технічної бази для виконання замовлення. Найбільше порушень при проведенні закупівель за державні кошти аналітики Бюро виявили в місті Києві, Київській, Дніпропетровській та Харківській областях. 

Аналітики Бюро направили рекомендаційні листи до державних органів, органів місцевого самоврядування, розпорядників/одержувачів бюджетних коштів щодо виявлених ризиків при проведенні закупівель. За результатами чого низку тендерів були скасовано, а договори з постачання товарів чи надання послуг розірвані чи переукладені з новими умовами. Це дозволило зберегти 691,7 млн грн державних коштів.

Джерело: офіційний сайт БЕБ

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Держаудитслужба: повноваження та перевірки

Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
15918

Відповідальність у сфері закупівель: судова практика

Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті
44293

Моніторинг публічних закупівель

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2024 році, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
5755

Оскарження висновку Держаудитслужби про результати моніторингу закупівель

Після проведення моніторингу закупівель орган Держаудитслужби (далі — орган ДАС) склав висновок про порушення замовником законодавства, а він з цим не згоден? Тоді замовник має право оскаржити таке рішення. Як та у який строк це можна зробити? На що звернути увагу при підготовці доказової бази?
6576

Моніторинг публічних закупівель під час воєнного стану

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель у 2023 році? Аналіз вимог аудиторів допоможе не допускати порушень, коли складаєте тендерну документацію. А розуміння позиції аудиторів, які проводять моніторинг закупівель, знадобиться, коли виправлятимете помилки на етапі проведення моніторингу та захищатиметеся під час оскарження вимоги Державної аудиторської служби
9152

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді