Про це повідомив заступник Голови Комітету Дмитро Кисилевський.
Схвалили для розгляду за основу та в цілому проєкт змін до Закону «Про публічні закупівлі» (законопроєкт реєстр. №9448). Суть змін:
- на час дії воєнного стану ціна договору про закупівлю робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту (без зміни обсягу та якості робіт) може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі;
- необхідність зміни ціни має бути документально підтверджена експертною організацією, що має право на проведення експертизи проєкту будівництва відповідно до законодавства;
- збільшення ціни договору про закупівлю робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту (без зміни обсягу робіт (послуг) та без зміни їх якості), може здійснюватися лише один раз;
- дозвіл змінювати ціну не поширюється на договори, місце виконання яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях України та/або територіях активних бойових дій.
Переглянули рішення та схвалили до розгляду у другому читанні посилення повноважень Антимонопольного комітету (законопроєкт реєстр. №5431). Суть змін:
- Антимонопольний комітет України (АМКУ) отримує право здійснювати перевірки суб’єктів господарювання лише у разі наявності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з метою збирання доказів порушення;
- посилено повноваження АМКУ щодо проведення фізичних обшуків, конфіскації документів та забезпечення обміну інформації з іншими правоохоронними органами;
- запроваджується можливість для АМКУ за рішенням суду проводити перевірки у місцях проживання та інших володіннях осіб;
- АМКУ отримує право опломбовувати приміщення, системи комунікації чи місць зберігання інформації. За самочинне розпломбування встановлюється відповідальність - штраф у розмірі одного відсотка доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік;
- після отримання попередніх висновків у суб’єкта господарювання з’являється право добровільно врегулювати справу шляхом підписання угоди з АМКУ. Угода про врегулювання затверджується господарським судом;
- підставою для повного або часткового звільнення від відповідальності суб'єкта господарювання може стати розкриття антиконкурентних узгоджених дій, припинення участі в таких діях, співпраця з органами АМКУ та надання доказів, які відсутні в Антимонопольного комітету України;
- запроваджується солідарна відповідальність суб’єктів господарювання, що входять до групи компаній, яка вчинила порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
- вносяться зміни в процедуру обрахунку порогових показників учасників концентрації. З метою запобігання придбання по частинах вводиться запобіжник - транзакції між одними і тими ж суб’єктами господарювання протягом 2 років вважаються однією концентрацією;
- вартісні показники суб'єкта господарювання, над яким або частиною якого набувається контроль, знижено з 4 мільйонів євро до 2 мільйонів євро;
- передбачається розширення процесуальних прав учасників концентрації, зокрема: право на подання клопотання щодо проведення слухання по справі; на ознайомлення з протоколом слухання та отримання його копії; право на продовження строку розгляду справи на один місяць, якщо учасники концентрації бажають запропонувати зобов’язання у концентрації.
Також Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку на засіданні 25 липня розглянув звіт Антимонопольного комітету України за 2022 рік та заслухав звіт Рахункової палати про результати аналізу згаданого звіту АМКУ в частині, що впливає на виконання державного бюджету України.
Джерело: офіційний сайт ВРУ