Рекомендовано прийняти в цілому законопроєкти про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та про посилення повноважень АМКУ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді України прийняти в цілому законопроєкти про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та про посилення повноважень Антимонопольного комітету.

Рекомендовано прийняти в цілому законопроєкти про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та про посилення повноважень АМКУ

Ніна Абаімова експерт з публічних закупівель, консультант, Київ
Скористайтеся підказками з оприлюднення інформації про оборонні закупівлі. Окрема шпаргалка на кожен вид закупівлі зорієнтує: що, в який строк, на підставі яких норм публікувати в ЕСЗ. У пригоді стане й застереження щодо винятків

Про це повідомив заступник Голови Комітету Дмитро Кисилевський.

Схвалили для розгляду за основу та в цілому проєкт змін до Закону «Про публічні закупівлі» (законопроєкт реєстр. №9448). Суть змін:

  • на час дії воєнного стану ціна договору про закупівлю робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту (без зміни обсягу та якості робіт) може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі;
  • необхідність зміни ціни має бути документально підтверджена експертною організацією, що має право на проведення експертизи проєкту будівництва відповідно до законодавства;
  • збільшення ціни договору про закупівлю робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту (без зміни обсягу робіт (послуг) та без зміни їх якості), може здійснюватися лише один раз;
  • дозвіл змінювати ціну не поширюється на договори, місце виконання яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях України та/або територіях активних бойових дій.

Переглянули рішення та схвалили до розгляду у другому читанні посилення повноважень Антимонопольного комітету (законопроєкт реєстр. №5431). Суть змін:

  • Антимонопольний комітет України (АМКУ) отримує право здійснювати перевірки суб’єктів господарювання лише у разі наявності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з метою збирання доказів порушення;
  • посилено повноваження АМКУ щодо проведення фізичних обшуків, конфіскації документів та забезпечення обміну інформації з іншими правоохоронними органами;
  • запроваджується можливість для АМКУ за рішенням суду проводити перевірки у місцях проживання та інших володіннях осіб;
  • АМКУ отримує право опломбовувати приміщення, системи комунікації чи місць зберігання інформації. За самочинне розпломбування встановлюється відповідальність - штраф у розмірі одного відсотка доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік;
  • після отримання попередніх висновків у суб’єкта господарювання з’являється право добровільно врегулювати справу шляхом підписання угоди з АМКУ. Угода про врегулювання затверджується господарським судом;
  • підставою для повного або часткового звільнення від відповідальності суб'єкта господарювання може стати розкриття антиконкурентних узгоджених дій, припинення участі в таких діях, співпраця з органами АМКУ та надання доказів, які відсутні в Антимонопольного комітету України;
  • запроваджується солідарна відповідальність суб’єктів господарювання, що входять до групи компаній, яка вчинила порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
  • вносяться зміни в процедуру обрахунку порогових показників учасників концентрації. З метою запобігання придбання по частинах вводиться запобіжник - транзакції між одними і тими ж суб’єктами господарювання протягом 2 років вважаються однією концентрацією;
  • вартісні показники суб'єкта господарювання, над яким або частиною якого набувається контроль, знижено з 4 мільйонів євро до 2 мільйонів євро;
  • передбачається розширення процесуальних прав учасників концентрації, зокрема: право на подання клопотання щодо проведення слухання по справі; на ознайомлення з протоколом слухання та отримання його копії; право на продовження строку розгляду справи на один місяць, якщо учасники концентрації бажають запропонувати зобов’язання у концентрації.

Також Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку на засіданні 25 липня розглянув звіт Антимонопольного комітету України за 2022 рік та заслухав звіт Рахункової палати про результати аналізу згаданого звіту АМКУ в частині, що впливає на виконання державного бюджету України.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку
додаток

image45

Статті за темою

Усі статті за темою

Що таке конфлікт інтересів

Завадити успішному проведенню закупівель може конфлікт інтересів. Необхідно перевірити вірогідність його наявності перед початком закупівель. Для цього з’ясуємо, що це, які є види конфліктів, відповідальність при їх наявності, та як їм запобігти, у цій статті
12813

Положення про уповноважену особу: зразок

Уповноважена особа здійснює свою діяльність, зокрема, відповідно до Положення про уповноважену особу. Скачайте актуальний зразок Положення про УО на 2026 рік, розроблений експертом
4060

Калькулятор ПДВ

Скористайтеся онлайн-калькулятором ПДВ, щоб виокремити чи нарахувати ставку ПДВ із суми договору. Покажемо, як користуватися калькулятором у системі «Експертус Держзакупівлі»
6099

Враховуємо вимоги локалізації закупівлі

Локалізація в публічних закупівлях в умовах війни набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті — про умови локалізації виробництва у 2025 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
14089

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді