Рекомендовано прийняти в цілому законопроєкти про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та про посилення повноважень АМКУ

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді України прийняти в цілому законопроєкти про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та про посилення повноважень Антимонопольного комітету.

Рекомендовано прийняти в цілому законопроєкти про внесення змін до Закону «Про публічні закупівлі» та про посилення повноважень АМКУ

Ілона Тарнопольська головний редактор експертно-правової системи «Експертус Держзакупівлі»
Ви щоденно стикаєтеся зі складними робочими ситуаціями. Ми ж – щоденно допомагаємо їх вирішувати. Тож заходьте в Систему, щоб швидко отримати рішення своєї ситуації

Про це повідомив заступник Голови Комітету Дмитро Кисилевський.

Схвалили для розгляду за основу та в цілому проєкт змін до Закону «Про публічні закупівлі» (законопроєкт реєстр. №9448). Суть змін:

  • на час дії воєнного стану ціна договору про закупівлю робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту (без зміни обсягу та якості робіт) може змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі;
  • необхідність зміни ціни має бути документально підтверджена експертною організацією, що має право на проведення експертизи проєкту будівництва відповідно до законодавства;
  • збільшення ціни договору про закупівлю робіт з будівництва та послуг з поточного ремонту (без зміни обсягу робіт (послуг) та без зміни їх якості), може здійснюватися лише один раз;
  • дозвіл змінювати ціну не поширюється на договори, місце виконання яких знаходиться на тимчасово окупованих територіях України та/або територіях активних бойових дій.

Переглянули рішення та схвалили до розгляду у другому читанні посилення повноважень Антимонопольного комітету (законопроєкт реєстр. №5431). Суть змін:

  • Антимонопольний комітет України (АМКУ) отримує право здійснювати перевірки суб’єктів господарювання лише у разі наявності ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції з метою збирання доказів порушення;
  • посилено повноваження АМКУ щодо проведення фізичних обшуків, конфіскації документів та забезпечення обміну інформації з іншими правоохоронними органами;
  • запроваджується можливість для АМКУ за рішенням суду проводити перевірки у місцях проживання та інших володіннях осіб;
  • АМКУ отримує право опломбовувати приміщення, системи комунікації чи місць зберігання інформації. За самочинне розпломбування встановлюється відповідальність - штраф у розмірі одного відсотка доходу (виручки) суб’єкта господарювання від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за останній звітний рік;
  • після отримання попередніх висновків у суб’єкта господарювання з’являється право добровільно врегулювати справу шляхом підписання угоди з АМКУ. Угода про врегулювання затверджується господарським судом;
  • підставою для повного або часткового звільнення від відповідальності суб'єкта господарювання може стати розкриття антиконкурентних узгоджених дій, припинення участі в таких діях, співпраця з органами АМКУ та надання доказів, які відсутні в Антимонопольного комітету України;
  • запроваджується солідарна відповідальність суб’єктів господарювання, що входять до групи компаній, яка вчинила порушення законодавства про захист економічної конкуренції;
  • вносяться зміни в процедуру обрахунку порогових показників учасників концентрації. З метою запобігання придбання по частинах вводиться запобіжник - транзакції між одними і тими ж суб’єктами господарювання протягом 2 років вважаються однією концентрацією;
  • вартісні показники суб'єкта господарювання, над яким або частиною якого набувається контроль, знижено з 4 мільйонів євро до 2 мільйонів євро;
  • передбачається розширення процесуальних прав учасників концентрації, зокрема: право на подання клопотання щодо проведення слухання по справі; на ознайомлення з протоколом слухання та отримання його копії; право на продовження строку розгляду справи на один місяць, якщо учасники концентрації бажають запропонувати зобов’язання у концентрації.

Також Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку на засіданні 25 липня розглянув звіт Антимонопольного комітету України за 2022 рік та заслухав звіт Рахункової палати про результати аналізу згаданого звіту АМКУ в частині, що впливає на виконання державного бюджету України.

Джерело: офіційний сайт ВРУ

Комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку
додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Запит пропозицій постачальників (запит ціни пропозицій)

Запит пропозицій постачальників замовники вже давно використовують як альтернативу відкритим торгам для закупівлі товарів. За яких умов можна використовувати запит пропозицій постачальників та як діяти на кожному етапі такої закупівлі — розбираємо
126604

Проектно-кошторисна документація (ПКД)

Проєктно-кошторисна документація — це основний документ в будівництві, що закладає вимоги до об’єкта. Будь-яке будівництво починається з проектування та складання кошторису витрат. Але чи є розробка ПКД окремим предметом закупівлі, чи це частина робіт з будівництва, хто її має замовляти та на підставі якого документа розробляти? Експерт роз’яснює все детально
81920

Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
114969

Закупівля на зекономлені кошти

Замовник об’єктивно не міг передбачити, що після проведення закупівлі у нього ще залишаться кошти. Як закуповувати на зекономлені кошти, щоб не порушити умов закону?
12116

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді