У червні до загального фонду держбюджету надійшло 133,7 млрд грн

За даними Державної казначейської служби, у червні 2023 року до загального фонду державного бюджету надійшло 133,7 млрд гривень

Дані за червень 2023 року

Серед платежів, справляння яких контролюють податкові та митні органи, основні надходження були отримані за рахунок:

  • 28,7 млрд грн – податку на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів;
  • 17,5 млрд грн – податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (зібрано 27,9 млрд грн, відшкодовано – 10,3 млрд грн);
  • 15,0 млрд грн – податку на доходи фізичних осіб та військового збору;
  • 8,8 млрд грн – акцизного податку;
  • 4,5 млрд грн – рентної плати за користування надрами;
  • 2,6 млрд грн – ввізного та вивізного мита;
  • 2,3 млрд грн – податку на прибуток підприємств.

При цьому виконання місячного розпису доходів Державною податковою службою становило 101,1% (+0,6 млрд грн), Державною митною службою106,8% (+2,0 млрд грн).

Іншим важливим джерелом доходів державного бюджету у червні цього року стали кошти, отримані Україною у вигляді міжнародної допомоги (грантів): її обсяг за підсумками місяця становив 44,4 млрд гривень. Кошти надійшли від Сполучених Штатів Америки та Фінляндії.

Дані за січень-червень 2023 року

За оперативними даними Державної казначейської служби, за січень-червень 2023 року до загального фонду державного бюджету надійшло 869,4 млрд гривень.

Серед платежів, справляння яких контролюють податкові та митні органи, отримано такі основні надходження:

  • 161,6 млрд грн - податку на додану вартість з ввезених на митну територію України товарів;
  • 88,3 млрд грн - податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів, з яких зібрано 160,3 млрд, відшкодовано – 72,0 млрд грн;
  • 67,9 млрд грн – податку на прибуток підприємств;
  • 80,2 млрд грн - податку на доходи фізичних осіб та військового збору;
  • 50,2 млрд грн – акцизного податку;
  • 29,9 млрд грн – рентної плати за користування надрами;
  • 14,4 млрд грн – ввізного та вивізного мита.

При цьому виконання розпису доходів Державною податковою службою становило 103,1% (+10,4 млрд грн), Державною митною службою – 100,9% ( +1,6 млрд грн).

Наступним важливим джерелом доходів державного бюджету у січні-червні цього року стали кошти, отримані Україною у вигляді міжнародної допомоги (грантів) – 269,6 млрд гривень.

Найбільшим донором грантової підтримки у січні-червні 2023 року є Сполучені Штати Америки (263 млрд грн). Також на безповоротній основі Україна отримала фінансування від Німеччини, Іспанії, Фінляндії, Ірландії, Швейцарії, Бельгії, Ісландії загальним обсягом до 6,4 млрд гривень. Кошти були спрямовані до держбюджету України через Цільовий фонд Світового банку у рамках проекту PEACE.

Надходження ЄСВ до Пенсійного фонду та фондів соціального страхування у січні-червні 2023 року склали 224,3 млрд грн, з яких 42,6 млрд грн надійшло у червні.

У цілому, за підсумками перших шести місяців поточного року, до загального і спеціального фондів державного бюджету надійшло 1302,2 млрд грн податків, зборів та інших платежів.

За оперативними даними ДКСУ за січень-червень 2023 року касові видатки державного бюджету становили 1 784,3 млрд грн, у тому числі загального фонду – 1 407,6 млрд грн, або 93,5% від розпису звітного періоду.

За перше півріччя 2023 року державний бюджет виконано з дефіцитом у сумі 476,3 млрд грн, у тому числі загальний фонд – у сумі 532,7 млрд грн, проти запланованого розписом загального фонду на січень-червень 2023 року дефіциту в сумі 931,8 млрд гривень.

Фактичні державні запозичення до загального фонду державного бюджету за січень – червень 2023 року становили 879,1 млрд грн, або 82,9 % від запланованих на цей період.

Від розміщення ОВДП на фінансування державного бюджету залучено 285,7 млрд грн, у тому числі в іноземній валюті 97,4 млрд грн (1 963,8 млн дол. США та 640,9 млн євро). При цьому, за рахунок випуску військових ОВДП залучено 130,0 млрд грн.

Із зовнішніх джерел залучено 593,4 млрд грн, зокрема:

  • 357,0 млрд грн (9,0 млрд євро) коштів ЄС макрофінансової допомоги відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння між Україною та ЄС (Інструмент надання підтримки Україні на 2023 рік (макрофінансова допомога +, МФД-IX));
  • 131,4 млрд грн (2,7 млрд СПЗ) коштів МВФ у рамках чотирирічної програми розширеного фінансування EFF;
  • 64,2 млрд грн (2,4 млрд канадських доларів) позики Уряду Канади;
  • 18,3 млрд грн (500,0 млн дол. США) позики МБРР у рамках Четвертого додаткового фінансування проекту «Підтримка державних видатків для забезпечення стійкого державного управління в Україні»;
  • 16,1 млрд грн (404,3 млн євро) позики МАР у рамках проекту «Підтримка державних видатків для забезпечення стійкого держуправління в Україні»;
  • 4,8 млрд грн (132,0 млн дол. США) позики МБРР у рамках проекту «Прискорення інвестицій у сільське господарство України";
  • 1,3 млрд грн (33,4 млн євро) позики МБРР у рамках проекту «Зміцнення системи охорони здоров’я та збереження життя»;
  • 0,2 млрд грн (6,0 млн дол. США) позики МБРР у рамках проекту «Додаткове фінансування проекту Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей».

При цьому, платежі з погашення державного боргу за січень – червень 2023 року склали 246,1 млрд грн (96,6 % плану), платежі з обслуговування – 116,8 млрд грн (89,2 % плану).

Залученні кошти від розміщень ОВДП за січень – червень 2023 року дозволили повністю покрити потребу в коштах, необхідних для здійснення платежів з погашення ОВДП.

Джерело: офіційний сайт Мінфіну

обгрунтування закупівлі

Статті за темою

Усі статті за темою

Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів

Щоб ввести закінчений об’єкт будівництва в експлуатацію, необхідно отримати сертифікат. У статті розглянемо порядок прийняття об’єкта в експлуатацію, необхідні документи та аспекти оплати
156

Інструкція з підготовки тендерної пропозиції

Підготувати тендерну пропозицію відповідно до вимог тендерної документації буває нелегко. Наша стаття зекономить ваш час, коли вирішите подати свою тендерну пропозицію на участь у публічній закупівлі
7071

Оборонні закупівлі в умовах воєнного стану

За кошти державного та місцевого бюджету замовники оплачують товари, роботи та послуги. Оплаті передує укладення договору з постачальником, виконавцем робіт, надавачем послуг. А договір укладають за результатами проведення оборонних та публічних закупівель. В умовах воєнного стану ці закупівлі мають окремі особливості. Розглянемо їх
2420

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді