Фахівці Управління Західного офісу ДАСУ в Чернівецькій області з початку року провели 8 перевірок закупівель у бюджетних установах області та виявили незаконне витрачання 3,6 млн грн бюджетних коштів, з яких найбільша частка припадає на оплату електроенергії та природного газу
Уже кілька років, як в Україні запроваджено вільний ринок енергоресурсів, на якому наразі працюють сотні електро- та газопостачальних організацій. Завдяки здійсненню публічних закупівель в електронному режимі усі ці організації мають змогу взяти участь у публічних закупівлях, а державні замовники можуть обирати найвигідніші пропозиції і, отже, ефективно розпоряджатися бюджетними коштами.
Олег Волянський начальник юридичного відділу Західного офісу Держаудитслужби, Львів Розглядаємо важливі зміни в Особливостях, які КМУ вніс постановою від 12.05.2023 № 471. Проаналізуємо, як вони впливають на процес контролю за закупівлями
Та є непоодинокі випадки, коли після укладання нібито вигідного для замовника договору на закупівлю відбувається подальше неправомірне підвищення ціни, через що повністю нівелюється економія, досягнута на публічних торгах.
Такі порушення, зокрема, були виявлені у Чернівецькому національному університеті ім. Ю. Федьковича, яким через це було зайво сплачено постачальникам 2,0 млн грн, у тому числі 1,3 млн грн за природний газ та 0,7 млн грн.за електроенергію.
Аналогічно Великокучурівською та Острицькою сільськими радами переплачено електропостачальним організаціям відповідно 256,6 та 143,4 тис. грн, а Вижницьким коледжем прикладного мистецтва ім. В. Шкрібляка зайво сплачено 52,1 тис. грн організації, що здійснювала постачання природного газу.
Крім того, в Острицькій сільській раді встановлено, що у грудні 2022 року радою оприбутковано у бухгалтерському обліку два твердопаливних котли KronasProm на 300 та 250 кВт з комплектуючими загальною вартістю 1,1 млн грн, які постачальником фактично поставлені не були та які були відсутні на час проведення перевірки.
За результатами проведених перевірок бюджетним установам надіслано вимоги щодо усунення порушень, а матеріали перевірок спрямовано до правоохоронних органів.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі