Під час держфінаудиту виконання бюджетних програм Департаментом освіти і науки Львівської ОДА за 2020–2022 роки фахівцями Західного офісу ДАСУ перевірено законність і ефективність витрачання майже мільярда гривень, використаних на підготовку кадрів закладами фахової передвищої освіти. Також об’єктом дослідження аудиторів стало фінансування ремонтів гуртожитків закладів освіти області для подальшого розміщення в них ВПО
        
        
             Регіональне замовлення щодо підготовки фахівців в окремих коледжах виконано на 40-60 відсотків. Закриття лише одного коледжу з найменшим рівнем виконання регіонального замовлення дозволить обласному бюджету зекономити понад 10 млн грн на рік.
 Аудитори не виявили документів щодо подальшого працевлаштування за фахом 40% випускників, які навчалися за регіональним замовленням. Це свідчить про неефективність витрачання на їх підготовку 56 млн грн.
      Олег Волянський   начальник юридичного відділу Західного офісу Держаудитслужби, Львів     Розглядаємо важливі зміни в Особливостях, які КМУ вніс постановою від 12.05.2023 № 471. Проаналізуємо, як вони впливають на процес контролю за закупівлями
    З обласного бюджету непродуктивно витрачено 46,6 млн грн на навчання студентів з інших регіонів України, які були прийняті за регіональним замовленням.
 Нераціонально використовувались і гуртожитки коледжів, частина яких – у незадовільному стані. Аудитори виявили випадки, коли у гуртожитку проєктною кількістю 400 місць середня чисельність студентів-мешканців становила від 20 до 24 осіб. Інші гуртожитки було заселено на 8–12 відсотків. Наприклад, в одному з коледжів м. Самбора впродовж 10 років не використовуються цілі під’їзди гуртожитку, а в іншому коледжі місць бракує, і студенти змушені проживати на квартирах чи щоденно доїжджати з навколишніх сіл. За умови упорядкування приміщень і поселення студентів закладів передвищої освіти в гуртожитках закладів професійно-технічної освіти можна було би зекономити 1,1 млн грн.
 Під час аудиту проведено ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності та перевірки закупівель у 12 закладах фахової передвищої та профтехосвіти. Виявилося, що із 67 млн грн, використаних  на ремонт гуртожитків для проживання внутрішньо переміщених осіб, 1,2 млн грн витрачено незаконно. При цьому у 17 відремонтованих гуртожитках потужністю 4,8 тис. місць, з яких понад 2 тисячі призначено для розміщення внутрішньо переміщених осіб, проживало тільки 700 ВПО.
 Матеріали ревізій передано правоохоронним органам, за однією з них вже розпочато кримінальне провадження.
 Джерело: офіційний сайт ДАСУ
  Наталія Заєць   консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ  Скористайтеся покроковою інструкцією, щоб провести закупівлю в електронному каталозі із застосуванням запиту пропозицій постачальників за вимогами Особливостей та Порядку № 822
 
        
            
                            
                    
                    На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
                    
                
                                            
                    
                    Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
                    
                
                                            
                    
                    В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
                    
                
                                            
                    
                    Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
                    
                
                                            
                    
                    У консультації розглянемо, що таке корупційні ризики в публічних закупівлях та на що зважати замовнику під час планування закупівлі