Під час держфінаудиту виконання бюджетних програм Департаментом освіти і науки Львівської ОДА за 2020–2022 роки фахівцями Західного офісу ДАСУ перевірено законність і ефективність витрачання майже мільярда гривень, використаних на підготовку кадрів закладами фахової передвищої освіти. Також об’єктом дослідження аудиторів стало фінансування ремонтів гуртожитків закладів освіти області для подальшого розміщення в них ВПО
✅ Для вас цілу добу будуть відкриті статті, відеороз'яснення, зразки документів
Регіональне замовлення щодо підготовки фахівців в окремих коледжах виконано на 40-60 відсотків. Закриття лише одного коледжу з найменшим рівнем виконання регіонального замовлення дозволить обласному бюджету зекономити понад 10 млн грн на рік.
Аудитори не виявили документів щодо подальшого працевлаштування за фахом 40% випускників, які навчалися за регіональним замовленням. Це свідчить про неефективність витрачання на їх підготовку 56 млн грн.
Олег Волянський начальник юридичного відділу Західного офісу Держаудитслужби, Львів Розглядаємо важливі зміни в Особливостях, які КМУ вніс постановою від 12.05.2023 № 471. Проаналізуємо, як вони впливають на процес контролю за закупівлями
З обласного бюджету непродуктивно витрачено 46,6 млн грн на навчання студентів з інших регіонів України, які були прийняті за регіональним замовленням.
Нераціонально використовувались і гуртожитки коледжів, частина яких – у незадовільному стані. Аудитори виявили випадки, коли у гуртожитку проєктною кількістю 400 місць середня чисельність студентів-мешканців становила від 20 до 24 осіб. Інші гуртожитки було заселено на 8–12 відсотків. Наприклад, в одному з коледжів м. Самбора впродовж 10 років не використовуються цілі під’їзди гуртожитку, а в іншому коледжі місць бракує, і студенти змушені проживати на квартирах чи щоденно доїжджати з навколишніх сіл. За умови упорядкування приміщень і поселення студентів закладів передвищої освіти в гуртожитках закладів професійно-технічної освіти можна було би зекономити 1,1 млн грн.
Під час аудиту проведено ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності та перевірки закупівель у 12 закладах фахової передвищої та профтехосвіти. Виявилося, що із 67 млн грн, використаних на ремонт гуртожитків для проживання внутрішньо переміщених осіб, 1,2 млн грн витрачено незаконно. При цьому у 17 відремонтованих гуртожитках потужністю 4,8 тис. місць, з яких понад 2 тисячі призначено для розміщення внутрішньо переміщених осіб, проживало тільки 700 ВПО.
Матеріали ревізій передано правоохоронним органам, за однією з них вже розпочато кримінальне провадження.
Джерело: офіційний сайт ДАСУ
Наталія Заєць консультант з публічних закупівель, канд. екон. наук, Київ
Скористайтеся покроковою інструкцією, щоб провести закупівлю в електронному каталозі із застосуванням запиту пропозицій постачальників за оновленими вимогами Особливостей та Порядку № 822
У вересні 2024 року Мінфін оновив методику визначення та перелік індикаторів ризиків. Пояснимо, що собою являють індикатори ризику, як вони впливають на закупівлі та що потрібно враховувати замовникам у 2025 році
Якщо ви проводите публічні закупівлі, маєте чітко розуміти, що таке «конфлікт інтересів». Якщо цього не врахуєте, ризикуєте наразитися на штраф та визнання договору недійсним. Головне про види конфліктів, відповідальність та запобігання їм — роз’яснює експерт
У статті розглянемо ознаки недійсного та нікчемного договору про закупівлю, та окреслимо наслідки для замовника, у разі укладення таких договорів
Розглянемо якими нормативно-правовими актами визначені повноваження Держаудитслужби щодо контролю у сфері публічних закупівель, які контрольні заходи вона може проводити та за наявності яких підстав
Кількість порушень у сфері публічних закупівель зростає з кожним роком. Учасники закупівельного процесу несуть як кримінальну так і адміністративну відповідальність. Кого і за що нині можуть притягти до відповідальності — детально у статті