Реорганізація закладів первинної медичної допомоги в ЕСОЗ: новий функціонал

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Завдяки змінам у законодавстві та прийнятті наказу МОЗ № 16 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, в електронній системі охорони здоров’я», а також створенню відповідного функціоналу в ЕСОЗ вдалось спростити та оптимізувати процеси реорганізації для закладів первинної медичної допомоги

В процесі розвитку мережі закладів первинної медичної допомоги є випадки, коли медичний заклад приймає рішення про реорганізацію – обʼєднатись із іншим, щоб посилити свою спроможність у наданні меддопомоги. Або ж, навпаки, є необхідність роз’єднатись, щоб відповідати вимогам законодавства щодо надання первинної медичної допомоги або з ряду інших причин.

У минулому, окрім значної кількості юридичних питань у процесі такої реорганізації, у закладів виникало багато проблем із перепідписанням декларацій пацієнтів.

«Раніше у випадку реорганізації медичного закладу пацієнти, які мали із ними декларації, повинні були звертатись повторно та переводитись у інший заклад або обирати іншого лікаря та повторно підписувати декларацію. Це був неефективний та непацієнтоорієнтований підхід, – зазначає заступник Міністра охорони здоров’я України з питань цифрової трансформації Марія Карчевич. – Завдяки новому функціоналу та змінам до нормативної документації, весь процес реорганізації автоматизовано та спрощено, що значно зменшує ймовірність помилок, а також мінімізує навантаження на медичних працівників і пацієнтів. На рівні центральної бази даних ЕСОЗ усі необхідні зміни внесено, також держава підготувала усі технічні вимоги до МІС для запуску цього функціоналу, і кожен МІС реалізовує та впроваджує його у своїй системі».

Тепер у випадку ухвалення рішення про реорганізацію – медзакладу достатньо ініціювати цей процес та подати відповідний офіційний запит до Національної служби здоровʼя України (НСЗУ). На основі цього запиту НСЗУ ініціює в Електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) процес реорганізації, що дозволить:

  • перереєструвати медичних працівників у новому закладі, що буде його правонаступником;
  • перевести декларації пацієнтів за спрощеною процедурою із закладу, що реорганізувався у новий заклад, який став його правонаступником.

Нагадаємо, раніше пацієнтам у випадку реорганізації медичних закладів доводилось звертатись повторно до лікарів та перепідписувати декларації, що займало час як медичних працівників, так і пацієнта. Тепер же, завдяки новому функціоналу в ЕСОЗ, цей процес спрощено та автоматизовано.

Джерело: офіційний сайт МОЗ

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Останні зміни до Особливостей 1178 у 2025 році

У статті — повний огляд усіх змін до постанови КМУ № 1178 за 2025 рік. Ми зібрали всі нововведення в єдиній таблиці, щоб ви могли швидко зорієнтуватися та оперативно реагувати
8122

Планування закупівель на наступний рік

Планування закупівель — це відповідальна справа. Під час планування закупівель на наступний рік замовнику слід пам’ятати, що це відповідальність не лише уповноваженої особи. Роз’яснюємо, як слід організувати планування закупівель на підприємстві, щоб забезпечити злагоджену взаємодію працівників
14380

Постанова КМУ № 1178 про Особливості закупівель в умовах воєнного стану

Щоб замовники могли закуповувати швидше, КМУ затвердив Постанову № 1178 і ухвалив нею Особливості закупівель у воєнний та повоєнний час. Попри це за новими нормами закупівля в умовах воєнного стану залишається конкурентною, а закупівельний процес прозорим. Пояснюємо, що потрібно пам'ятати насамперед
18717

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді