Уряд доповнив перелік видатків, які оплачуватиме Казначейство в умовах воєнного стану

23 грудня Уряд вніс зміни до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 09.06.2021 р. № 590 (далі – Порядок № 590).

Казначейству дозволили в умовах воєнного стану залучати на поворотній основі кошти єдиного казначейського рахунка для покриття тимчасових касових розривів загального фонду державного бюджету з поверненням залучених коштів не пізніше наступного бюджетного періоду, який настане після припинення або скасування дії воєнного стану.

З 1 січня 2023 року Казначейство не перераховуватиме реверсну дотацію до державного бюджету з місцевих бюджетів територій, на яких ведуться бойові дії або тимчасово окупованих, згідно з переліком, затвердженим Мінреінтеграції.

Окрім цього, пункт 19 Порядку № 590, який визначає черговість, за якою Казначейство та органи Казначейства здійснюють платежі, доповнили новими видатками другої черги.

Так, за рахунок видатків загального фонду державного та місцевих бюджетів дозволили видатки на:

  • дослідження і розроблення, окремі заходи з виконання державних (регіональних) програм, субсидії та поточні трансферти підприємствам, установам та організаціям у частині оплати праці з нарахуваннями;
  • придбання природного газу для проходження опалювального сезону 2022—2023 років відповідно до статті 41 Закону про Державний бюджет України на 2022 рік;
  • придбання та встановлення джерел резервного живлення;
  • реабілітацію дітей з інвалідністю;
  • придбання захищених носіїв особистих ключів;
  • облаштування тимчасових пунктів обігріву;
  • на заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою;
  • виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників;

Зверніть увагу на нові формулювання щодо цих видатків. Дозволили платежі на:

  • охорону приміщень та заходи із захисту цих приміщень;
  • оплату послуг оренди приміщень (замість – охорони приміщень бюджетних установ та заходи із захисту цих приміщень);
  • фінансове забезпечення виконання робіт та надання послуг (включаючи оплату утримання служби замовника та розроблення проєктної документації) з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатаційного утримання інфраструктури у сфері дорожнього господарства (автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах);
  • функціонування інформаційно-аналітичної системи дорожнього господарства, у тому числі утримання відповідних бюджетних установ, що забезпечують її функціонування;
  • утримання медичних закладів дорожньої галузі для реабілітації учасників ліквідації наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС;
  • виконання науково-дослідних робіт у дорожній галузі;
  • проведення конкурсів і підготовка договорів про виконання робіт із будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, інших кредиторів та інвесторів, співфінансування зазначених робіт згідно з відповідними договорами, здійснення контролю за їх виконанням і прийняття доріг в експлуатацію (замість – видатків на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до встановленого мобілізаційного завдання (замовлення);
  • фінансове забезпечення об’єктів будівництва та реконструкції міжнародних автомобільних пунктів пропуску з країнами ЄС (включаючи фінансове забезпечення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для здійснення заходів із відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, для суспільних потреб або з мотивів суспільної необхідності, формування (поповнення) статутного капіталу державного підприємства — цілісного майнового комплексу пунктів пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення, а також виконання проєктно-вишукувальних та науково-дослідних робіт) (замість – платежів на експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до встановленого мобілізаційного завдання (замовлення);
  • аварійні, відновні роботи та експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах відповідно до переліків, затверджених обласними військовими адміністраціями на період дії воєнного стану з урахуванням пропозицій Міноборони, ДСНС, Держприкордонслужби та сільських, селищних, міських голів;
  • утримання мереж зовнішнього освітлення, утримання вулично-шляхової мережі.

Також розширили можливість проводити оплати за видатками спеціального фонду державного та місцевих бюджетів на:

  • дослідження і розроблення, окремі заходи з виконання державних (регіональних) програм, субсидії та поточні трансферти підприємствам, установам та організаціям у частині оплати праці з нарахуваннями;
  • придбання та встановлення джерел резервного живлення;
  • придбання захищених носіїв особистих ключів;
  • придбання спеціалізованої техніки (сміттєвози, трактори, причепи для тракторів тощо) для комунальних підприємств;
  • будівництво/придбання житла для внутрішньо переміщених осіб;
  • виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників;
  • придбання деревини паливної для безоплатної видачі населенню територій, прилеглих до зони проведення воєнних (бойових) дій, а також на компенсацію витрат, пов’язаних із доставкою деревини паливної населенню.

З  1 січня 2023 року додатково дозволили видатки на:

  • експертне обстеження і виконання робіт з реконструкції та капітального ремонту ліфтів;
  • облаштування тимчасових пунктів обігріву.

Джерело: постанова КМУ «Про внесення змін до Порядку виконання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану» від 23.12.2022 № 1420

 

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Моніторинг закупівель 2024

Хто і за яких підстав проводить моніторинг публічних закупівель 2024, які строки проведення моніторингу закупівлі — у консультації
4212

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати - роз’яснюємо у статті
9820

Що варто знати про нецільове використання бюджетних коштів

За нецільове використання бюджетних коштів, можуть не тільки оштрафувати, а й притягнути до кримінальної відповідальності! Дізнайтеся все про цей важливий аспект і вбережіть себе від неприємностей. Розберемо свіжу судову практику
13351

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді