Електротранспорт, комплектуючі і обладнання для нього можна буде завозити в Україну з пільгами

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський розповів, що відтепер готовий електротранспорт можна буде завозити в Україну з пільгами, також без імпортного мита і імпортного ПДВ можна буде завозити в Україну комплектуючі і обладнання для виготовлення електротранспорту.
«Кабінет Міністрів України прийняв підзаконку по стимулам для виробництва електротранспорту. Зробив він це із запізненням майже на рік. Але краще пізно, ніж ніколи. Відповідні закони, в яких я є співавтором, були прийняті ще в липні минулого року, - розповідає Дмитро Кисилевський.
 
Суть їх в тому, що не лише готовий електротранспорт можна буде завозити в Україну з пільгами, але й компоненти для них. Це створить передумови для розвитку відповідних виробництв в Україні.
 
Тепер без імпортного мита і імпортного ПДВ можна буде завозити в Україну комплектуючі і обладнання для виготовлення електротранспорту. А виробництво електродвигунів, акумуляторів і транспортних засобів з електродвигунами буде звільнено від сплати податку на прибуток за умови реінвестування вивільнених коштів.
 
В Україні є сформована галузь виробництва міського електротранспорту - трамваїв, тролейбусів, електробусів, а також компонентів для них. Серед виробників львівський "Електрон", одесько-дніпровська "Татра-Юг", запорізький ЗАЗ, луцький "Богдан", закарпатський "Єврокар", чернігівський "Еталон" та інші.
 
Також до переліку отримувачів стимулів додане виробництво транспорту на природному газі або біогазі. Такий транспорт, як і електричний, зменшує викиди шкідливих газів в атмосферу. Виробників міського транспорту на природному газі у нас немає. Але ми маємо формувати стимули для того, щоб вони з'явились. Так само, які і працювати над появою виробників електромобілів.
 
Через руйнування і війну українським містам знадобиться багато муніципального транспорту. Задовольняти цей попит імпортом – економічна безглуздість. Неможливо перемогти бідність та бути економічно успішною країною, стимулюючи імпорт складних товарів та одночасно збільшуючи частку сировини у ВВП і експорті.
 

Очевидно, що зараз, під російськими обстрілами, міста виводять на маршрути автобуси замість тролейбусів, бо економлять електрику. Але після Перемоги попит на електротранспорт відновиться і збільшиться, а отже завчасне прийняття нормативної бази дозволить виробникам краще підготуватись».

Джерело: офіційний сайт ВРУ

 

 

 

Статті за темою

Усі статті за темою

Враховуємо вимоги локалізації закупівлі

Локалізація в публічних закупівлях набуває дедалі більшого значення, адже законодавці зосереджують увагу на підтримці вітчизняного виробника. У статті – про умови локалізації виробництва у 2025 році та особливості вимог тендерної документації щодо локалізованих товарів
8727

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
75785

Поточний ремонт: код ДК і предмет закупівлі

Визначити код ДК поточного ремонту — складне завдання як для новачків, так і для досвідчених закупівельників. Щоб зробити все правильно, окрім закупівельного, потрібно знати ще й законодавство у сфері будівництва. Як проходить закупівля послуг з поточного ремонту, як визначити код ДК і предмет закупівлі — дізнайтеся зі статті
59520

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді