Електротранспорт, комплектуючі і обладнання для нього можна буде завозити в Україну з пільгами

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський розповів, що відтепер готовий електротранспорт можна буде завозити в Україну з пільгами, також без імпортного мита і імпортного ПДВ можна буде завозити в Україну комплектуючі і обладнання для виготовлення електротранспорту.
«Кабінет Міністрів України прийняв підзаконку по стимулам для виробництва електротранспорту. Зробив він це із запізненням майже на рік. Але краще пізно, ніж ніколи. Відповідні закони, в яких я є співавтором, були прийняті ще в липні минулого року, - розповідає Дмитро Кисилевський.
 
Суть їх в тому, що не лише готовий електротранспорт можна буде завозити в Україну з пільгами, але й компоненти для них. Це створить передумови для розвитку відповідних виробництв в Україні.
 
Тепер без імпортного мита і імпортного ПДВ можна буде завозити в Україну комплектуючі і обладнання для виготовлення електротранспорту. А виробництво електродвигунів, акумуляторів і транспортних засобів з електродвигунами буде звільнено від сплати податку на прибуток за умови реінвестування вивільнених коштів.
 
В Україні є сформована галузь виробництва міського електротранспорту - трамваїв, тролейбусів, електробусів, а також компонентів для них. Серед виробників львівський "Електрон", одесько-дніпровська "Татра-Юг", запорізький ЗАЗ, луцький "Богдан", закарпатський "Єврокар", чернігівський "Еталон" та інші.
 
Також до переліку отримувачів стимулів додане виробництво транспорту на природному газі або біогазі. Такий транспорт, як і електричний, зменшує викиди шкідливих газів в атмосферу. Виробників міського транспорту на природному газі у нас немає. Але ми маємо формувати стимули для того, щоб вони з'явились. Так само, які і працювати над появою виробників електромобілів.
 
Через руйнування і війну українським містам знадобиться багато муніципального транспорту. Задовольняти цей попит імпортом – економічна безглуздість. Неможливо перемогти бідність та бути економічно успішною країною, стимулюючи імпорт складних товарів та одночасно збільшуючи частку сировини у ВВП і експорті.
 

Очевидно, що зараз, під російськими обстрілами, міста виводять на маршрути автобуси замість тролейбусів, бо економлять електрику. Але після Перемоги попит на електротранспорт відновиться і збільшиться, а отже завчасне прийняття нормативної бази дозволить виробникам краще підготуватись».

Джерело: офіційний сайт ВРУ

 

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Національна програма інформатизації 2025

У статті розглянемо загальні умови закупівель за Національною програмою інформатизації. Дізнайтеся, коли публікувати повідомлення про укладений договір та як провести закупівлю до 500 тисяч гривень
87024

Постачання теплової енергії: як закуповувати

Як правильно організувати закупівлю теплової енергії? За яким кодом ДК її закуповувати? Чи зобов’язаний замовник укладати саме типовий договір про закупівлю теплоенергії? Чи правомірно вносити зміни до такого договору? Ключові аспекти, які повинен знати замовник під час підготовки та підписання договору про закупівлю теплової енергії за державні кошти — у статті
11670

Комунальні послуги: обираємо КЕКВ та проводимо закупівлю

Закупівлі комунальних послуг складають значну частину витрат замовників. Для їх проведення необхідно коректно визначити предмет закупівлі та відповідний код економічної класифікації видатків (КЕКВ). Детальніше про це — у статті
4517

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді