Гігієнічні вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження

Блок під заголовком новини 1 Підпишіться на Telegram-канал Держзакупівлі. Новини! Тримаємо руку на пульсі усіх змін без паніки та зайвої води

Мінагрополітики впроваджує європейську практику з дотримання гігієнічних вимог під час виробництва та обігу продуктів тваринного походження.

15 листопада Міністерство юстиції України зареєструвало наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 20 жовтня 2022 року № 813, яким затверджено Гігієнічні вимоги до виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження. Документ імплементує вимоги Регламенту Європейського Парламенту та Ради ЄС (№ 853/2004 від 29 квітня 2004 року) та дає змогу виконати норми ЗУ «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

Завдяки встановленим гігієнічним вимогам буде забезпечено підвищення рівня безпечності харчових продуктів тваринного походження та рівня громадського здоров’я. Крім того, вдасться досягти добросовісного та конкурентного середовища в сфері виробництва та обігу харчових продуктів тваринного походження.

Гігієнічні вимоги застосовуються до операторів ринку харчових продуктів, що здійснюють експорт до країн ЄС або заявили компетентному органу про готовність до здійснення такого експорту, починаючи з дня набрання чинності наказу.

До всіх інших операторів ці вимоги будуть застосовуватися через три роки з дня припинення або скасування воєнного стану.

Гігієнічні вимоги поширюються на виробництво та обіг таких харчових продуктів тваринного походження:

  • м’ясо свійських копитних тварин, зайцеподібних, диких тварин та диких тварин, вирощених на фермі;
  • подрібнене (січене або рублене) м’ясо (м’ясний фарш), м’ясні напівфабрикати та м’ясо механічного обвалювання, крім м’яса птиці та продукції з неї, вимоги до яких затверджені наказом МОЗ від 06 серпня 2013 року № 694;
  • м’ясні продукти;
  • живі двостулкові молюски, живі голкошкірі, живі кишковопорожнинні та живі морські черевоногі;
  • рибні продукти;
  • яйця та яєчні продукти;
  • жаб’ячі лапки та равлики;
  • топлені тваринні жири та шкварки;
  • оброблені шлунки, міхури та кишки;
  • високоочищені хондроїтин сульфату, гіалуронова кислота, інші гідролізовані хрящові продукти, хітозан, глюкозамін, сичужний фермент, риб’ячий клей та амінокислоти;
  • желатин та колаген.

Гігієнічні вимоги не поширюються на:

  • виробництво та обіг композитних продуктів;
  • первинне виробництво для особистого використання первинної продукції;
  • виробництво, зберігання та інше поводження з харчовими продуктами тваринного походження для особистого споживання;
  • прямі поставки виробником невеликих обсягів первинної продукції кінцевим споживачам та/або локальним закладам роздрібної торгівлі, що постачають її безпосередньо кінцевим споживачам;
  • поставки невеликих обсягів туш диких тварин та/або м’яса диких тварин мисливцями та/або користувачами мисливських угідь безпосередньо кінцевим споживачам та/або локальним закладам роздрібної торгівлі, що постачають їх безпосередньо кінцевим споживачам;
  • роздрібну торгівлю харчовими продуктами тваринного походження, крім винятків передбачених цими гігієнічними вимогами.

Документом також встановлено чіткі вимоги до температурних режимів та умов транспортування м’яса. Крім того, затверджено фізико-хімічні та органолептичні характеристики для топлених тваринних жирів.

Джерело: офіційний сайт Мінагрополітики

 

 

 

додаток

Статті за темою

Усі статті за темою

Кримінальна відповідальність у сфері публічних закупівель

На жаль, адміністративна відповідальність — не єдина, яку можна понести в закупівлях. Існують норми, що призводять до кримінальної відповідальності, тому важливо знати, коли таке може настати. Розглядаємо найпоширеніші випадки кримінальної відповідальності у сфері публічних закупівель
29826

Що потрібно знати про оскарження спрощеної закупівлі

Оскарження потенційним постачальником рішень/дій замовника у спрощеній процедурі відрізняється від оскаржень в процедурах закупівель. Замовники не завжди враховують нюанси проведення таких закупівель, тому потенційні постачальники, що не стали переможцями (або з інших підстав) можуть оскаржити спрощену закупівлю, чим завдати значних витрат замовнику. Розглянемо процедуру оскарження у спрощених закупівлях, підкажемо, як її уникнути та зберегти гроші замовнику.
8797

Міжнародні спонсори війни

В Україні список міжнародних спонсорів війни, який вів НАЗК, передали до Державного реєстру санкцій РНБО. Тепер офіційні дані про компанії, що підтримують агресора, доступні в єдиній державній системі онлайн
260

Оскарження рішень АМКУ

Замовник має виконати рішення АМКУ не пізніше 30 днів з дня його прийняття. Або ж може оскаржити таке рішення до суду. Як оскаржити рішення Антимонопольного комітету, якщо ви з ним не згодні та які докази підготувати — роз’яснюємо у статті
18982

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді