Уряд посилив позиції українського бізнесу у сфері оборони

Відтепер ціни на постачання товарів та послуг для сектору безпеки й оборони переглядатимуться в разі істотних змін економічних умов, зокрема, курсу валют, індексу споживчої інфляції, оновлення податкового законодавства.

 

image16

Моніторинг прямих договорів: дороговказ від Держаудитслужби

Відповідне рішення, розроблене спільно Міністерством оборони та Міністерством економіки України, Уряд ухвалив на засіданні 4 жовтня 2022 року з доопрацюванням. Наразі документ доопрацьовано і 12 жовтня підписано Прем'єр-міністром.

«Забезпечення стабільного та своєчасного постачання товарів і послуг для потреб української армії - ключове завдання Уряду в умовах війни. І ми прагнемо, щоб максимум держзамовлень в сфері оборони та безпеки отримували саме вітчизняні виробники. Рішенням Уряду ми прибрали перешкоди, які заважали українським підприємствам, зокрема малому і середньому бізнесу, брати участь в оборонних держзамовленнях через жорстку фіксацію цін. 

Кабінет Міністрів України суттєво розширив перелік підстав для перегляду цін за контрактами за державні кошти для сектору безпеки та оборони. Зокрема, коригування цін відбуватиметься в разі зміни податкових ставок, суттєвих курсових коливань та зростання інфляції. Таким чином, бізнес матиме можливість планувати на коротко- та середньострокову перспективу і буде більш захищеним від обставин непереборної сили», - зазначила Перший віцепрем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко. 

Постанова Уряду вносить зміни до п. 1 постанови №335 від 20 березня 2022 року «Деякі питання здійснення оплати товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони в умовах воєнного стану». 

Зміни передбачають, що у період воєнного стану договірні ціни на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для сектору безпеки й оборони можуть переглядатися в разі зміни:

  • ставок податків і зборів, пільг з оподаткування і т. ін.; 
  • індексу споживчих цін;
  • курсу іноземної валюти;
  • біржових котирувань або показників Platts, ARGUS;
  • регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в державному контракті (договорі). 

Ціни переглядатимуться пропорційно до зміни фінансового навантаження на учасника контракту (договору).

Також істотні умови контракту можуть змінюватися у разі подовження строків дії контракту (договору), передачі товару, виконання робіт чи надання послуг. Ця умова діятиме лише за наявності документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили подовження, зокрема затримки фінансування витрат замовника. І в даному випадку зміни не повинні призводити до збільшення суми, визначеної в держконтракті чи договорі.

Водночас Урядом встановлено низку запобіжників від несумлінного виконання обов’язків постачальниками робіт, товарів та послуг. Зокрема, передбачено, що ціна контракту чи договору не може бути збільшена у разі:

  • доведеного неналежного виконання державного контракту (договору) з вини виконавця; 
  • прострочення термінів поставок чи виконання робіт з вини виконавця;
  • здійсненої попередньої оплати.

Нагадаємо, про необхідність врегулювання в даній сфері з метою посилення захисту вітчизняних виробників до Уряду зверталися представники українських підприємств. Зокрема, тема була порушена під час зустрічі Першого віцепрем’єр-міністра - Міністра економіки України Юлії Свириденко з членами правління Асоціації підприємств легкої промисловості та представниками галузевих виробництв з усіх куточків країни 22 вересня.

Джерело: офіційний сайт Мінекономіки

 

 

 

 

 

Статичний блок для новин

Статті за темою

Усі статті за темою

Головне у серпні для закупівельника

В огляді — найважливіше, що маєте врахувати у серпні. Це консультації, зразки, довідники, відеороз’яснення, коментарі останніх змін — усе, що знадобиться закупівельнику у щоденній роботі
432

Замовники публічних закупівель: як визначити категорію

Кожен, хто займається публічними закупівлями або планує розпочати кар’єру в цій сфері, має чітко розуміти, хто є замовниками в державних закупівлях. Зокрема тому, що різні категорії замовників мають вартісні межі в закупівлях. Тож такі замовники в держзакупівлях, з’ясуймо у статті
3585

Відпустка уповноваженої особи із закупівель: як працювати в ЕСЗ та організувати роботу

Уповноважена особа зібралась на відпочинок, а закупівля ще не завершена? Про такий розвиток подій замовник має потурбуватись заздалегідь. Дізнайтеся також, чи може УО у воєнний час піти у відпустку. Пояснимо обмеження та додаткові можливості, що визначає законодавство для відпусток під час війни
12127

Прямий договір: як провести закупівлю без порушень

У яких випадках сьогодні можна укладати прямий договір за Особливостями? Коли звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, публікувати обов'язково, а коли — ні? Детально у статті
71491

Гарячі запитання

Усі питання і відповіді