Нацкомісія має подбати, щоб споживачі отримували товари і послуги в цих сферах:
- належної якості;
- в достатній кількості;
- за обґрунтованими цінами.
Захист прав споживачів НКРЕКП забезпечує, зокрема, проведенням заходів державного контролю.
Проведення планових та позапланових перевірок у період воєнного стану НКРЕКП припинила на вимогу постанови КМУ «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» від 13.03.2022 № 303.
Утім після відповідних змін у цій постанові НКРЕКП планує відновити планові перевірки з 27 вересня 2022 року і працює над відновленням позапланових виїзних перевірок.
Підставою для проведення позапланової невиїзної перевірки є, зокрема:
- обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про порушення суб’єктом господарювання, що провадить діяльність у сфері енергетики чи комунальних послуг, її законних прав;
- надання документів (копій документів), що підтверджують таке порушення.
Тож НКРЕКП нагадує, що заявники мають якомога повніше та послідовніше викладати обставини можливих порушень прав та законних інтересів та надавати усі наявні документи, що можуть підтверджувати факт порушення їхніх прав.
Джерело: онлайн-брифінг НКРЕКП на тему: «Захист прав споживачів – одне з основних завдань НКРЕКП»